Dupa ce a luat startul in 2017 la bordul unei Dacii Logan, Vlad Miculici are cateva noutati inaintea ultimului macadam al sezonului. La Raliul Iasului, pilotul din Cluj-Napoca va lua startul pe o Dacia Sandero alaturi de un nou copilot: Marcus Andreoiu. Am povestit cu Vlad despre prima parte a sezonului, despre schimbarile aduse la etapa din Moldova, dar si despre finalul sezonului si planurile pentru 2018.
RallyMax: Salut, Vlad! Sa incepem cu detalii despre sezonul 2017. Cum ai cataloga evolutia ta de la raliurile unde ai luat startul?
Vlad Miculici: Salutare. Ma bucur sa ne ?vedem? din nou. Dupa prima etapa, unde am ?reusit? sa abandonez in a doua zi de concurs, am ales ca in cea de-a doua etapa de la Cluj sa merg astfel incat sa imi asigur un numar de puncte cat mai mare, fara riscuri majore. Apoi, la prima etapa de macadam, am ales sa fortez; era momentul si cam singurul loc unde puteam recupera cat de cat din handicapul abandonului de la prima etapa.
RallyMax: Cum consideri ca ai evoluat cu Dacia Logan in cadrul Cupei Dacia, luand in considerare numarul mare de modele Sandero?
Vlad Miculici: Trebuie sa recunosc ca am fost surprins de diferenta mare dintre Logan si Sandero; stiam ca sunt diferente intre ele, insa acestea erau mult mai mari decat ma asteptam. Evolutia per ansamblu a fost influentata intr-o foarte mare masura de acest aspect, incercand tot timpul o evolutie care sa suplineasca diferenta de putere. Acest lucru l-am observant cel mai bine in primul raliu de macadam, de la Arad; am reusit sa intru in lupta pentru podium doar la probele ?plane? (fara urcari accentuate), deci acolo unde puterea masinii nu conta atat de mult. In rest, diferentele erau mult prea mari. Atunci am realizat ca este necesara schimbarea masinii, riscurile erau deja mult prea mari.
RallyMax: In ultimele luni am observat o mai mare expunere media a pilotului Vlad Miculici si o sustinere mai mare din partea partenerilor. Cum evolueaza lucrurile pe aceasta parte? Ai noutati?
Vlad Miculici: Da, am perfectat contractul cu partenerii nostri de la Materom, astfel incat pe parcursul etapelor de la Iasi si Sibiu vom evolua impreuna. Ma bucura acest lucru, parteneriatul nostru se desfasoara in conditii foarte bune pana in acest moment, iar acest lucru imi da o mai mare libertate in a ma concentra exclusiv asupra pilotajului si asupra pregatirii.
In acelasi timp, ma bucur sa va spun ca deja lucram impreuna la un parteneriat pentru sezonul 2018 . Sper ca in toamna acestui an sa putem pune la punct amanuntele acestui parteneriat si sa incepem in forta sezonul urmator.
RallyMax: Am observat ca vei lua startul la Raliul Iasului cu cateva noutati. Ne poti da mai multe detalii?
Vlad Miculici: Noutatile sunt multe si nu tocmai mici 🙂 . In primul rand, dupa cum va spuneam si mai sus, avem alaturi de noi ca si parteneri principali compania ?Materom?, lucru care ne onoreaza si ne obliga in acelasi timp. Apoi, o alta schimbare majora este una la care munceam deja de dupa a 3-a etapa, adica schimbarea masinii de concurs. La Iasi voi lua startul cu o Dacia Sandero, o masina noua pentru mine, insa sunt convins ca ne vom intelege de minune. Nu in ultimul rand, ma bucur ca la aceasta etapa o sa-l am alaturi de mine pe Marcus Andreoiu, un prieten bun si un copilot cu mare experienta in campionat. N-o sa avem foarte mult timp sa ne acomodam, insa sunt convins ca treaba o sa decurga bine.
RallyMax: Cum vezi colaborarea cu Marcus? Cum crezi ca va veti intelege si cum crezi ca veti evolua in timp?
Vlad Miculici: Eu si Marcus suntem in primul rand prieteni, deci un pas important inspre o colaborare buna l-am facut deja. Apoi, avand in vedere ca amandoi suntem de ceva vreme in domeniu, avem experienta necesara incat sa ne adaptam fiecare la cerintele celuilalt, deci lucrurile ar trebui sa se miste destul de rapid.
Cat despre evolutia ?in timp? nu pot sa va spun prea multe; deocamdata avem Iasul si ne concentram asupra acestei etape.
RallyMax: Cum vei aborda Raliul de la Iasi? Ce asteptari ai de la noua masina?
Vlad Miculici: La Iasi, la antrenamente, va fi prima data cand ma urc in masina, deci nu stiu la ce sa ma astept de la ea decat teoretic. Am discutat putin cu George Grigorescu si cu Raul Badiu despre masina si comportamentul ei, ramane sa descopar si practic ce poate.
Planurile pentru aceasta etapa depind foarte mult de cat de rapid ne vom obisnui cu noua masina, asta e lucrul cel mai important. Daca adaptarea va merge rapid si o sa ma simt bine cu masina, cine stie ce va fi?!?
RallyMax: Ai pornit cu planuri mari la inceputul sezonului, dar ele nu s-au concretizat, ce idei generale ai pentru 2018?
Vlad Miculici: In sportul asta, conditia primordiala in a lua startul este bugetul 🙂 . Dupa cum va spuneam mai sus, lucram impreuna cu partenerii nostri de la Materom pentru prelungirea intelegerii si pentru sezonul viitor. De-asemenea, exista deja discutii de principiu si cu alti parteneri, deci un raspuns clar in acest moment inca nu va pot oferi. In functie de bugetul existent voi lua decizia in privinta masinii de concurs si a obiectivelor pentru 2018. Exista si posibilitatea de a ramane la Cupa Dacia cu Dacia Sandero, nu am nici o problema in acest sens. Este o competitie care imi place si unde ma simt bine. Deocamdata mai sunt doua etape din acest sezon, deci ?mai e mult pana departe?.
RallyMax: Multumim pentru raspunsuri! In final, ai cuvantul!
Vlad Miculici: Va multumesc si eu pentru interviu. Vad ca va ?incapatanati? sa continuati promovarea automobilismului romanesc, va felicit si va multumesc pentru acest lucru! Nu as vrea sa incheiem interviul fara a le multumi celor care vin sa ne vada, spectatorilor si fanilor. Ei sunt cei pentru care suntem acolo, atat noi cat si partenerii nostri. Le multumim pentru prezenta si sustinerea pe care ne-o arata! Ii asteptam in parcul de service de la Iasi in fata Palatului Culturii; impreuna cu prietenii de la Materom am pregatit multe surprize pentru ei: concursuri, premii si multa distractie.
Ne vedem de joi dupa-masa la Iasi! Va asteptam!