Sezonul 2017 al Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? s-a incheiat cu Raliul Sibiului, etapa care s-a desfasurat weekend-ul trecut pe probele speciale de asfalt din judetul Sibiu. Cu 14 speciale incluse in program, etapa a fost una plina de provocari pentru echipaje, cu probe speciale foarte diverse si cu schimbari de conditii meteorologice, cu o superspeciala spectaculoasa in centrul orasului si cu o proba de noapte in apropierea Sibiului.
Dupa un sezon in care au concurat cu un Suzuki Swift de clasa 9 si s-au luptat pentru titlul categoriei, Csongor Szabo si Rares Fetean au facut trecerea spre o masina de clasa superioara: un Ford Fiesta R2 de clasa 7. Inca dinaintea startului, obiectivul echipajului a fost acomodarea cu noua masina, acumularea de experienta in conditii variate, rezultatul final nefiind o prioritate: ?Mi-am dorit mult sa invat masina in conditii variate la Raliul Sibiului, sa descopar comportamentul mai bine si sa progresez, treptat, pentru a pregati sezonul viitor.? a spus Csongor inaintea primei probe speciale.
Raliul Sibiului a debutat cu startul festiv, desfasurat in Piata Mare din oras, acolo unde fanii au aplaudat echipajele prezente pe podiumul prezentarii oficiale, ca, mai apoi, Csongor si Rares sa participe la sesiunea de shakedown, unde au facut ultimele reglaje la masina de concurs si s-au pregatit pentru startul pe prima proba speciala. In lungime de 9 kilometri, ?Nucet? a adus al doilea timp pentru Szabo si Fetean in cadrul clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice, dar si victoria la clasa 7, ca mai apoi, speciala cu numarul doi sa aduca al patrulea timp pentru echipaj la 2RM. A treia proba speciala s-a desfasurat dupa lasarea intunericului, echipajul avand o abordare precauta pe asfalt umed si la temperaturi scazute, dorind sa nu riste nimic: ?Am pornit bine in prima zi, am crescut usor ritmul pe primele doua speciale si suntem multumiti de rezultat. Maine va fi o zi lunga si speram sa acumulam cat mai multa experienta cu noua masina? a spus Csongor dupa prima zi de concurs.
Ziua secunda de concurs a programat 11 probe speciale, printre care si superspeciala din centrul Sibiului. Cu o prima proba rapida, urmata de alta foarte denivelata si murdara, Csongor si Rares recupereaza timp si urca pana pe locul 3 in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, dupa ce cu o seara inainte pierdusera cateva locuri, si isi consolideaza pozitia de lideri in cadrul clasei 7. A doua trecere pe ?Nucet? aduce prima victorie in cadrul clasamentului 2RM pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, care inving modele superioare, ca mai apoi, pe urmatoarele doua speciale din bucla, sa obtina al doilea timp. ?Sunt foarte multumit de ritmul pe care l-am avut si de timpii obtinuti. Am incercat sa descopar masina tot mai mult, sa inteleg cum sa franez si cum sa asez masina pe viraje, totul fara a forta deloc. Nu ne-am asumat riscuri inutile si se pare ca rezultatul este unul foarte bun pana acum. Vom continua pe ultimele probe sa crestem ritmul? a spus Csongor la mjlocul zilei secunde de concurs.
Cu schimbarea vremii si a conditiilor de concurs, ploile au pus echipajul in conditii noi si dificile in care sa concureze. Fiind prima data pe ploaie cu Ford-ul Fiesta R2, Csongor a avut o abordare precauta pe ultimele 5 probe speciale lungi ale raliului, obtinand, constant, timpi buni si mentinandu-se in fruntea clasamentului clasei 7. Profitand de abandonul unui concurent direct, Csongor si Rares au urcat pe prima treapta a clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice si au obtinut victoria pe PowerStage, speciala care aduce puncte suplimentare in clasament echipajelor care obtin cei mai buni 5 timpi. Raliul Sibiului s-a incheiat cu superspeciala din centrul orasului Sibiu, acolo unde mii de fani au aplaudat evolutia echipajelor.
La final de raliu, Csongor si Rares incheie cu o victorie in cadrul clasei 7 si in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice, un rezultat neasteptat, dar care da incredere echipajului ca rezultatele vor fi unele bune in 2018. ?Am avut un raliu foarte bun, de care suntem foarte multumiti si fericiti. Am progresat mult, am fost pusi in situatii diverse, de la speciale pe uscat, pe ud, pe asfalt murdar sau denivelat, pe noapte sau pe ploaie. Rezultatul este putin neasteptat, dar ne da incredere ca putem fi rapizi cu noua masina si ca vom putea obtine rezultate bune. In perioada de pauza dintre sezoane voi continua sa invat masina si la anul vom porni hotarati sa fim rapizi si eficienti pe probe? a incheiat Csongor Szabo.
Cum Raliul Sibiului a adus si finalul de sezon competitional in 2017, pregatirile vor continua pentru Csongor si Rares in perioada dintre sezoane. Echipajul va lua startul in 2018 in cadrul clasei 7 cu Ford-ul Fiesta R2, iar pana atunci va continua testele pe asfalt si macadam cu masina, astfel incat in sezonul viitor sa fie competitivi si sa se poata lupta pentru titlul clasei 7 si podiumul clasamentului masinilor cu 2 Roti Motrice. ?Raliul de debut cu Fiesta ne-a adus rezultate mai bune decat ne asteptam, dar nu trebuie sa ne imbatam cu apa rece. Mai avem multe de invatat, iar pentru 2018 vrem sa fim pregatiti pentru un sezon bun, in care sa ne luptam de la egal la egal cu rivalii nostri. Imi pare rau ca sezonul s-a incheiat, dar il vom astepta cu nerabdare pe urmatorul? a incheiat Rares Fetean.
In 2017, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.