Dupa cateva etape la care a luat startul in sezoanele trecute, fara un program complet, in 2017 Mihnea Muresan s-a aliniat la startul Campionatului National de Raliuri “Dunlop” cu o Dacia Sandero. Avandu-l pe Andrei Hicea in dreapta, debutantul din Cluj-Napoca a pornit pe probele speciale cu dorinta progresului si a rezultatelor bune, reusind, la finalul sezonului, sa se impuna in clasamentul Debutantilor, cel al Debutantilor-Cupa Dacia, al Juniorilor si in clasamentul Cupei Dacia – general, ultimul titlu fiind obtinut dupa lupta de pe probele de la Raliul Sibiului.
RallyMax: Salutare Mihnea! Felicitari pentru rezultatele obtinute si ritmul pe care l-ati avut la ultima etapa, Raliul Sibiului Unicredit Leasing. Povesteste-ne putin cum au decurs lucrurile la ultima etapa, o cursa in care aveai nevoie de o clasare in fata contracandidatilor vostri.
Mihnea Muresan: Salut! Ultima etapa a sezonului 2017 va fi una pe care nu o voi uita niciodata. Inca de la startul festiv am plecat cu un sentiment placut si cu incredere, sperand sa realizez ceea ce mi-am propus. Dupa ce am terminat prima proba si am vazut rezultatele, am stiut ca am ritmul necesar pentru a castiga, cel mai important fiind in acel moment sa imi pot mentine concentrarea ridicata si sa ignor orice factori perturbatori. Astfel am reusit sa luam un avans de 33 de secunde la finalul primei zi, punctul culminant fiind coborarea din Paltinis pe noapte, cu faruri suplimentare nefunctionale. Am fost astfel placut surprins la final cand am vazut ca am castigat chiar si asa proba in cadrul Cupei Dacia, clasandu-ne pe locul 2 la clasa 9, daca imi amintesc corect. In astfel de clipe se intareste legatura cu copilotul, fiind nevoit sa ma bazez aproape in totalitate pe dictare. Din fericire, a doua zi a decurs cel putin la fel de bine ca si prima, reusind sa ne adaptam ritmul, astfel incat sa mentinem ecartul constant. Pot spune ca cele mai grele probe au fost ultimele doua. Chiar daca aveam un avans de aproximativ 50 de secunde si am redus ritmul, am inceput sa resimt presiunea si am facut eforturi sa imi controlez emotiile si sa imi mentin concentrarea. Cred ca asta s-a simtit chiar si dupa cursa, fiindu-mi foarte greu sa ma exprim emotional, in ciuda marii bucurii pe care o simteam.
RallyMax: In intreg sezonul 2017 ai aratat o crestere fabuloasa a ritmului, reusind de la o etapa la alta sa urci tot mai multe pozitii inclusiv in clasamentele generale. Carui fapt se datoreaza aceasta evolutie?
Mihnea Muresan: Probabil dorintei constante de a progresa si lipsa satisfactiei cu conditia actuala. La asta s-a adaugat si experienta pe care am reusit sa o dobandesc la fiecare raliu, astfel reusind in final sa realizez performanta pe care mi-o doream.
RallyMax: Care consideri ca a fost cea mai buna cursa si care a fost cea mea slaba din punct de vedere sportiv in sezonul recent incheiat?
Mihnea Muresan: Cea mai buna a fost cu siguranta cea de la Sibiu, iar cea mai slaba la Iasi, cel mai important fiind factorul psihologic in diferenta dintre cele doua evolutii.
RallyMax: Mihnea, ai reusit sa scrii istorie in Campionatul National de Raliuri Dunlop, fiind primul debutant care-si adjudeca titlul Cupei Dacia si cel al Juniorilor. La inceputul sezonului aveai in plan aceste doua trofee?
Mihnea Muresan: Evolutia mea de la cele doua etape la care am participat cu Sandero anul trecut, ma facea sa fiu destul de sigur ca pot castiga titlul la Debutanti, insa la inceputul anului nu ma gandeam la mai mult de atat. Pe parcursul acestui sezon am inceput sa am tot mai multa incredere in abilitatile mele si in dictare, cu fiecare kilometru de proba speciala. Astfel, cu doua etape inainte de finalul sezonului, dupa ce aveam deja titlul Debutantilor asigurat si eram lideri in Cupa Dacia si in clasamentul Juniorilor, ne-am dorit sa realizam aceasta performanta si iata ca pana la urma am reusit.
RallyMax: Ce parere ai despre organizarea ultimei etape, Raliul Sibiului Unicredit Leasing, avand in vedere faptul ca a fost un traseu majoritar nou pentru toti concurentii?
Mihnea Muresan: Probele noi au fost un lucru pozitiv pentru noi, astfel ne avand niciun dezavantaj fata de pilotii mai experimentati, care au parcurs deja de multiple ori majoritatea probelor din campionatul nostru. Nu acelasi lucru l-as putea spune despre configuratia probelor, cel putin una dintre ele fiind prea de viteza. Cred ca acest lucru este concludent, din moment ce am avut o viteza medie cu Sandero, care in Campionatul Mondial, cu masina de WRC, ar fi fost interzisa. Insa din fericire nu au existat incidente majore.
RallyMax: Suntem curiosi sa aflam ce pui la cale pentru sezonul 2018. Probabil ca multi se intreaba, daca vei ramane sau nu la bordul Daciei Sandero. Ce planuri ai pana in acest moment?
Mihnea Muresan: Deocamdata nu avem niciun plan concret. In functie de sustinerea pe care o vom gasi din partea unor eventuali noi parteneri si a unei echipe, vom face un plan in viitorul apropiat.
RallyMax: Suntem curiosi sa aflam care a fost raliul tau preferat, proba speciala care ti-a placut cel mai mult si superspeciala favorita din CNRD?
Mihnea Muresan: Raliul Sibiului a fost datorita rezultatului obtinut unul pe care nu il voi uita niciodata. Proba mea preferata e Lueta, de la Raliul Harghitei, pentru ca are toate caracteristicile uneiprobe complete, cu cateva portiuni de viteza si multe portiuni inguste si tehnice, cu viraje mascate si multe capcane. Anul acesta, superspeciala de acasa, de la Cluj mi-a placut cel mai mult, datorita atmosferei create de familie si prieteni. Chiar daca e un plus de presiune la inceput, satisfactia e si mai mare la final.
RallyMax: Mihnea, iti multumim pentru raspunsurile acordate si te felicitam pentru tot parcursul acestui sezon! In final, ai cuvantul.
Mihnea Muresan: Va multumesc si eu pentru aprecieri! Aceste rezultate nu ar fi fost posibile fara familia mea, care m-a sustinut neconditionat. Vreau sa le multumesc si ma bucur ca am putut sa le ofer la randul meu satisfactia acestui rezultat. Fara legatura pe care am dezvoltat-o pe parcursul acestui sezon cu Andrei, nu cred ca am fi putut realiza aceasta performanta si vreau sa ii multumesc pentru profesionalismul de care da dovada. Am ramas placut surprins de toate vorbele frumoase si de felicitarile primite in urma ultimei etape si as dori sa le multumesc tuturor celor care s-au bucurat alaturi de noi pentru acest succes. Multumesc echipei noastre de asistenta tehnica, condusa de George Grigorescu. Nu voi uita niciodata de unde am plecat, asa ca mersi Danny! In final, multumesc partenerilor nostri Auto Flux, OMM Group, Vitrerom si PMA Invest pentru incredere si sustinere. Astept sa ne revedem cu forte proaspete in 2018!