Dupa schimbarile de regulament si ale masinilor de concurs in 2017, Campionatul Mondial de Raliuri si-a facut debutul in 2018 cu unul din cele mai celebre raliuri din istorie, Monte Carlo Rally. Un raliu cunoscut pentru schimbarile de vreme si pentru faptul ca alegerea pneurilor este foarte importanta, prima etapa a sezonului a aliniat la start cele 4 echipe inscrise si anul trecut: campioana M-Sport, Citroen, Toyota si Hyundai. Dupa plecarea lui Tanak la Toyota, Evans a fost ?avansat? ca pilot secund in cadrul echipei care concureaza cu Ford Fiesta, in timp ce Citroen se bazeaza in 2018 pe Meeke, Breen (cu 10 etape), in timp ce Loeb va reveni pentru 3 raliuri. Cu 4 piloti in echipa, Hyundai se va baza in acest sezon pe Neuville, Mikkelsen, Sordo si Paddon.
In prima zi de concurs, gheata a facut victime printre favoriti, Neuville pierzand 4 minute blocat pe un banc de zapada, iar Meeke si Evans pierd minute pretioase, in timp ce Ogier a facut o cursa perfecta si a preluat conducerea, pe care o va pastra pana la finalul raliului. Cu o zi secunda dominata de vreme mai buna, cu doar o ploaie care nu a incurcat prea mult calculele pilotilor, Ogier isi continua evolutia perfecta, calculata, prin care se mentine in frunte, desi Tanak ii pune probleme si obtine victorii pe unele speciale. Din pacate pentru Hyundai, dupa timpul pierdut de Neuville pe PS1, Mikkelsen iese din joc cu probleme la alternator si va reveni sub regula Rally2.
Conditiile se schimba complet in ziua de sambata, atunci cand ninsoarea apare si schimba complet aderenta. Problemele incep sa apara pentru piloti, iar Sordo este una din victime: spaniolul pierde aderenta intr-un viraj si iese in decor, fara daune majore la masina, dar nu mai poate continua. Duelul dintre Ogier si Tanak continua, ecartul dintre cei doi schimbandu-se de la o proba la alta, in timp ce Latvala da semne ca s-ar apropia de cei doi, finlandezul aflandu-se pe locul 3, la o distanta confortabila de urmaritori.
Ultima zi din Monte Carlo Rally aduce si cele mai mari probleme din punct de vedere a alegerii anvelopelor pentru piloti, cu o proba speciala uscata, dar cu mult pamant si pietris, si o proba speciala umeda cu sectiuni de black ice. Ogier are un parcurs constant si isi adjudeca primul raliu din sezon, cu un rezultat incredibil: a cincea victorie conecutiva in Rally Monte Carlo. Tanak isi demonstreaza valoarea, ca s-a adaptat foarte bine la noua masina si in echipa Toyota, si obtine un loc secund, urmat de coechipierul Latvala, care completeaza podiumul general. Locul 4 este ocupat de Meeke, cel care obtine si victoria pe PowerStage, in timp ce Neuville revine impresionant pana pe locul 5, in ciuda timpului pierdut pe prima speciala a raliului, dar profitand de ritmul mai lent al lui Evans de duminica. In ciuda faptului ca se afla pe locul 4 inaintea ultimei speciale, Lappi, cel care a aratat un ritm foarte bun pe durata raliului, face o greseala, trebuie sa revina pe drum, pierde secunde pretioase si retrogradeaza astfel pana pe locul 7, fiind urmat in top-ul 10 de Bouffier, Breen si Kopecky.
1. | 1 | Ogier S. – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
RC1 M |
4:18:55.5 | 90.0 | |
2. | 8 | T?nak Ott – J?rveoja Martin Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
4:19:53.8 | +58.3 +58.3 |
89.7 0.15 |
3. | 7 | Latvala J. – Anttila M. Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
4:20:47.5 | +1:52.0 +53.7 |
89.4 0.29 |
4. |
10 | Meeke Kris – Nagle Paul Citro?n C3 WRC |
RC1 M |
4:23:38.6 | +4:43.1 +2:51.1 |
88.4 0.73 |
5. |
5 | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
RC1 M |
4:23:49.3 | +4:53.8 +10.7 |
88.4 0.76 |
6. | 2 | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
RC1 M |
4:23:50.3 | +4:54.8 +1.0 |
88.4 0.76 |
7. |
9 | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
RC1 M |
4:23:53.0 | +4:57.5 +2.7 |
88.4 0.77 |
8. | 3 | Bouffier Bryan – Panseri X. Ford Fiesta WRC |
RC1 M |
4:26:35.0 | +7:39.5 +2:42.0 |
87.5 1.18 |
9. | 11 | Breen Craig – Martin Scott Citro?n C3 WRC |
RC1 M |
4:28:02.2 0:10 |
+9:06.7 +1:27.2 |
87.0 1.41 |
10. | 32 | Kopeck? Jan – Dresler Pavel ?koda Fabia R5 |
RC2 | 4:35:38.5 | +16:43.0 +7:36.3 |
84.6 2.58 |
Sursa foto: wrc.com