Zvonurile conform carora in 2018 vom avea mai multe modele R5 la start in Campionatul National de Raliuri se adeveresc. Dupa ce am povestit cu Vali Porcisteanu si Titi Aur despre participarile lor din acest an, astazi vorbim cu Mihai Manole despre schimbarile pe care le pregateste pentru 2018: pilotul va lua startul, alaturi de Florin Dorca, pe un Ford Fiesta R5, preparat de Bernini Rally. Pentru echipaj, colaborarea cu Napoca Rally Academy se va incheia odata cu trecerea la clasa 2, categorie unde echipa clujeana este deja bine reprezentata.
RallyMax: Salut, Mihai! Ne bucuram sa stam de povesti. Zvonurile spun ca in 2018 vei schimba materialul de concurs cu unul superior. Ce informatii ne poti da in acest moment?
Mihai Manole: Salutare tuturor! Da, este adevarat, in 2018 voi lua startul cu un Ford Fiesta R5 preparat de Bernini Rally.
RallyMax: Pregatesti si alte schimbari? Care este planul pentru 2018 si alaturi de cine vei lua startul? Vei continua alaturi de Napoca Rally Academy?
Mihai Manole: Voi continua alaturi de Florin Dorca. Din pacate, colaborarea cu Napoca Rally Academy se incheie odata cu trecerea la Clasa 2.
RallyMax: Te rugam sa ne povestesti cateva impresii dupa sesiunea de teste pe care ai efectuat-o in Italia. Care ar fi principalele diferente pe care le-ai observant la modelul R5 fata de R2 si cat de dificil crezi ca iti va fi sa te acomodezi pe probe cu noua masina?
Mihai Manole: Au fost doua zile pline in Italia. Am facut multi kilometri pe un circuit si apoi pe o sectiune de drum inchisa, incercand sa acumulez cat mai multe informatii despre noua masina. In ceea ce priveste diferentele, Peugeot 208 R2 este o masina cu 2 roti motrice si motor aspirat. Fiesta R5 este cu tractiune integrala si motor turbo. Diferenta e evidenta si pornesc la drum cu Fiesta R5 aducand cu mine doar exactitatea de care trebuie sa dai dovada cand pilotezi un R2. In rest e nevoie de un reset general!
RallyMax: Cat de dificil consideri ca ii este unui pilot sa atraga parteneri in Campionatul National de Raliuri? Crezi ca Federatia poate sa ajute in acest proces?
Mihai Manole: Cu toate ca anul acesta, datorita schimbarii materialului de concurs, am incercat atragerea unor parteneri noi, se dovedeste a fi din ce in ce mai greu, in principal datorita mediatizarii din ce in ce mai precare (desi nu merita) a acestui sport.
Cred ca Federatia ar trebui sa se ocupe de o mai buna organizare si mediatizare a etapelor in loc sa se preocupe doar de modificari ale programelor si a numarului de curse intr-un an pentru diminuarea costurilor, care, in realitate, nu se intampla.
RallyMax: Multumim! In final, ai cuvantul!
Mihai Manole: Multumesc si eu, astept sa ne vedem in numar cat mai mare pe probe!