Rally Sweden a debutat joi seara cu superspeciala “Karlstad”, organizata pe traseul special din orasul cu acelasi nume, sub privirile a mii de spectatori veniti sa aplaude echipajele. Ott Tanak a avut un start perfect si s-a impus pe prima proba a raliului, urmat de Latvala si Ostberg. Cu diferente mici de timp intre concurenti, superspeciala a fost doar o “incalzire” pentru adevaratele speciale, care debutau vineri dimineata. Cu ninsori pe durata noptii, echipajele au luat startul pe primele trei speciale de vineri in conditii dificile, cu un strat de zapada peste gheata care ofera aderenta ideala anvelopelor cu cuie.
Prima speciala a zilei a adus prima victorie pentru Tanak, estonianul reusind sa se impuna cu 6.1 secunde in fata lui Mikkelsen, care a ajuns fara bara spate in stop-ul probei, si 6.2 secunde in fata lui Ostberg, norvegianul avand o evolutie excelenta. Neuville obtine al patrulea timp pe PS2 “Hof-Finnskog 1”, urmat de Lappi, Latvala si Breen, irlandezul ratand o intersectie si pierzand secunde pretioase la contactul cu un banc de zapada. PS3, a doua a zilei, aduce prima victorie de speciala pentru Neuville, urmat de Lappi, Mikkelsen, Breen si Ostberg, in timp ce Latvala si Tanak se afla in afara top-ului 5. Astfel, belgianul trece in fruntea clasamentului provizoriu, unde e urmat de Tanak si Lappi. Ultima proba a buclei pune dificultati mari pilotilor, datorita zapezii in cantitati mari pe o sectiune de aproximativ 6 kilometri, unde Ogier se chinuie si pierde incredibil de mult timp, campionul mondial fiind dupa 4 probe in Rally Sweden in afara top-ului 10. Mikkelsen se impune pe PS4 si urca pe locul secund, in spatele colegului sau de echipa, Neuville, Lappi ocupa ultima treapta a podiumului, urmat de Ostberg, toti patru fiind intr-un ecart de 7.4 secunde. Pe ultima speciala a buclei, o piatra a creat probleme pentru minim 3 piloti, Evans pierzand peste 1 minut fata de lider dupa ce a facut pana, in timp ce Meeke si Lappi au redus ritmul de frica unei pene sau unei probleme tehnice.
A doua bucla incepe cu conditii complet diferite, dupa trecerea echipajelor care participa in campionatul national si cel de vehicule istorice: urmele inguste de pe trasa ideala si zapada scoasa de echipaje pun probleme primilor piloti de pe ordinea de start. Astfel, Ogier, Tanak si Latala au suferit foarte mult pe PS5, a doua trecere “Hof-Finnskog”, unde au facut, din nou, urme pentru urmatorii concurenti, care, cu cat au fost mai in spate pe lista de start, au obtinut timpi mai buni. Paddon face schimbari la setup-ul masinii si se impune pe proba, urmat de Breen si Lappi, cu Latvala, Meeke, Tanak si Ogier ocupand doar locurile 9-12 pe speciala.
PS6 aduce prima victorie de proba pentru Breen, reusind sa ii devanseze pe Mikkelsen, care a simtit un comportament ciudat al masinii, si Paddon, care reduce ritmul pentru a nu risca, in timp ce Lappi rateaza franarea la o intersectie, isi blocheaza filtrul de aer cu zapada si pierde timp. Breen obtine inca o victorie pe penultima speciala a zilei si urca, astfel, pana pe locul 3 in clasamentul general. Cu un loc 2 pe PS7, Neuville isi consolideaza avansul in fruntea clasamentului, in timp ce Ostberg obtine al treilea timp al probei si cedeaza podiumul in fata irlandezului de la Citroen.
Pe ultima proba a zilei, “Torsby”, echipajele Hyundai au avut o evolutie de exceptie prin victoria de proba speciala adjudecata de catre Hayden Paddon, reusind astfel sa incheie ziua de vineri pe podiumul general al raliului dupa cele 8 probe disputate cu toate cele trei echipaje, aratand ca sunt favoritii in lupta pentru victorie.
Clasament dupa 8 probe speciale:
1. | T. NEUVILLE | |
2. | A. MIKKELSEN | +4.9 |
3. | H. PADDON | +12.1 |
4. | C. BREEN | +12.6 |
5. | M. OSTBERG | +13.2 |
6. | T. SUNINEN | +29.6 |
7. | E. LAPPI | +38.5 |
8. | J. LATVALA | +1:06.2 |
9. | O. T?NAK | +1:29.0 |
10. | K. MEEKE | +1:43.6 |