In raliuri, nu toamna, ci primavara se numara bobocii. Si a devenit traditie ca acest lucru sa se intample la Brasov, gazda primei runde a intrecerii nationale de profil. Nu face exceptie nici acest an 2018, la finele acestei saptamani urmand sa avem parte de primele speciale ale anului, moment care gaseste echipa DTO Tellur Rally Team in fata unor noi provocari.
Sezonul 2017 este de vreme buna istorie. Au ramas amintirile, intiparite in mintea si inimile celor care l-au trait in masinile de concurs, in parcul de service, sau pe marginea probelor speciale, in imagini si texte, in cifrele seci dar pline de semnificatie ale statisticilor. Pentru Vali Porcisteanu si Cristi Dolofan a fost unul special.
?Sunt pasionat de masini si urmaream intrecerile. L-am intalnit apoi pe Vali, care mi-a fost instructor la scoala de pilotaj si a fost momentul care a aprins scanteia. Am decis sa punem bazele unei colaborari serioase?, rememoreaza Cristi. Pentru el a fost momentul debutului in CNRD, la volanul unei masini de Clasa 9, iar pentru Vali prilejul de a reveni cu program complet in competitiile care ii lipseau atat de mult. Pe parcursul sezonului, proiectul a prins contur si a inceput sa capete alte dimensiuni. Porcisteanu, aflat la sezonul de reacomodare dupa absenta, se indrepta, pas cu pas, catre obiectivul propus, acela de a se impune la Clasa 3. Cristi Dolofan acumula, proba dupa proba, informatii si experiente legate de raliuri in ritm de competitie alaturi de Mihai Sandu. Langa ei au venit Bogdan Nastase si Cristi Timisica. Deja se puneau bazele unei echipe. A unei familii. Baza o reprezentau prietenia, pasiunea pentru motorsport si buna dispozitie. Nu lipseau ambitia si dorinta de a face performanta, insa nu exista vreun obiectiv palpabil din motive obiective, o echipa care avea la dispozitie o masina de Clasa 3 si alte trei de Clasa 9 avand sanse reduse in ierarhia de profil. Era insa primul pas, iar Cristi, cu abilitatile sale de manager certificate de activitatea de zi cu zi, i-a molipsit pe toti de ideea de a construi, pe baze solide, o poveste care sa dureze.
2018, un alt inceput
Noul sezon reprezinta, vorba cantecului, momentul unui alt inceput. Echipa are identitate, toate automobilele fiind decorate identic pentru a putea fi recunoscute foarte usor de catre fani. Exista deja si o formula clara din punctul de vedere al componentei, iar echipajele beneficiaza de alte masini si vor participa la clase noi. Vali Porcisteanu si Dan Dobre vor lua startul cu un model R5 la Clasa 2, Cristi Dolofan si Mihai Sandu au trecut la Clasa 3, pe Mitsubishi-ul Lancer Evo 9 cu care colegii lor au luat anul trecut titlul, iar Bogdan si Delia Nastase merg pe un Evo 9 de Clasa 11. Raul Badiu se alatura echipei, impreuna cu Gabi Lazar si vor concura in Cupa Suzuki, iar Eugen Caragui/Robert Fus, respectiv Ramona Rusu/Sorin Crisan, doua echipaje debutante, vor participa cu Dacia Sandero. Spiritul de echipa, cristalizat anul trecut si aceasta formula noua ofera premise pentru ca echipa sa se implice si in lupta pentru primele pozitii in ierarhia de specialitate.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre au reusit anul trecut titlul la Clasa 3 si pozitia a treia in ierarhia absoluta, iar acum fac un pas logic. ?Vom putea emite pretentii pentru primele pozitii luptand cu arme egale cu ceilalti protagonisti. Sigur, ei au avantajul experientei acumulate la volanul unei masini R5, in timp ce eu si Dan, care am parcurs pana acum doar 80 de km de proba cu masina, suntem in plin proces de acomodare cu aceasta. Ca sa nu mai amintim de Simone si acumularile sale in competitiile internationale. Teoretic, este un prim an de acomodare, insa eu cred ca vom reusi chiar mai repede sa atingem ritmul necesar pentru a emite pretentii pentru prima pozitie?, spune Vali. El ne-a dezvaluit ca pe parcursul scurtei sesiuni de teste pe care a sustinut-o a fost impresionat de rapiditatea cu care te poti acomoda cu o astfel de masina, dar si de diferenta dintre un R5 si un Lancer Evo 9. ?Primul feeling este ca totul pare foarte previzibil. Reactiile sale iti cer parca sa o pui la incercare, repartizarea maselor este incredibila, se aseaza excelent pe viraje si franeaza incredibil de eficient in aproape orice situatie. Au fost momente delicate in care cu Evo clar nu mai aveam scapare, dar Fabia s-a ?adunat? fara emotii si totul a fost sub control. Avem de pus la punct multe detalii de finete, dar sunt sigur ca acest lucru se va intampla pe masura ce vom contabiliza mai multi kilometri de proba speciala?, a completat Porcisteanu.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu au trecut acum pe o masina integrala si vor avea parte de un nou sezon cu experiente speciale. ?Anul trecut am putut intelege ce inseamna sa mergi tare cu o masina de doar 100 CP si sa o ajuti sa parcurga virajele cat mai cursiv si fluent. Am decis sa trec la o masina integrala si sa ma bucur de fiecare kilometru parcurs etapa de etapa. Sunt constient ca nu voi putea avea rezultate extraordinare din primul an, ca am multe de acumulat, insa imi propun ca in masura timpului pe care mi-l permite activitatea de business sa iau startul la cat mai multe etape, sa lupt pentru podiumul clasei 3 si sa incerc sa aduc puncte importante pentru echipa?, a declarat Cristi.
Si Bogdan Nastase face un pas mare in acest sezon, urmand sa treaca de la un model Dacia Logan la un Mitsubishi Lancer Evo de Grupa H. ?Este o masina integrala, puternica, deloc usor de stapanit. Suntem decisi sa ne distram la maxim, in ton cu atmosfera Clasei 11, dar in egala masura ne dorim sa ne implicam in lupta pentru victorie si sa-mi ajut si eu cat pot de mult echipa?.
Raul Badiu revine in campionat dupa un an de pauza si ne-a precizat: ?Ma bucur ca revin la volanul unei masini de curse si chiar daca nu este la clasa la care mi-as fi dorit, este important pentru mine ca reintru in lupta din CNRD si sper sa obtin rezultate cat mai bune la bordul acestui Suzuki. M-am alaturat echipei DTO Tellur Rally Team, trebuie sa le multumesc baietilor pentru incredere acordata, pentru sustinere si sper sa nu-i dezamagesc. Cred ca avem o echipa cu o configuratie care ne poate permite sa emitem pretentii pentru un loc fruntas?.
Debutant in echipa, dar si in campionat, este si Eugen Caragui. ?Ma bucur ca am sansa sa descopar acest sport minunat si sa intalnesc oameni pasionati si dedicati in tot ceea ce fac in acest domeniu. Ma voi bucura de fiecare experienta noua pe care o voi avea in acest an si voi beneficia de experienta copilotului Robert Fus care ma va indruma si va avea grija sa invat cat mai multe despre acest sport?.
Tot la primul sezon in raliuri este si Ramona Rusu, care isi face cu acest prilej ?transferul? de la drift la aceasta noua disciplina. ?Ceea ce stiu de la drifturi nu prea ma ajuta la raliuri, pentru ca nu exista nicio asemanare. In plus, in acest an de debut voi evolua pe o masina cu tractiune fata, care nu este nici foarte puternica. Ii multumesc lui Vali pentru incredere si pentru rabdarea de care a dat dovada in timpul in care am parcurs cursul de pilotaj sportiv, pentru ca acesta mi-a permis sa realizez cat de diferit este acest sport, dar, in acelasi timp, cat de interesant si palpitant. Ma bucur ca pot participa si la raliuri iar cu ajutorul DTO Tellur Rally Team, care-mi va oferi suportul tehnic necesar, sper sa ma dezobisnuiesc cat mai repede de tot ce tine de drift si sa gasesc trasele ideale pentru a puncta cat mai sus in cadrul Cupei Dacia?, a declarat Ramona.
Pe langa deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) si YatoShop.ro, in sezonul 2018 echipa se mai bucura de sustinerea partenerilor Ion Mos si lantul de farmacii Catena.