Ploaia de cupe vine de la Cluj era definitia prestatiei echipei DTO Tellur RT in editia trecuta a intrecerii. Istoria s-a repetat si in aceasta stagiune, toate echipajele inscrise de echipa in Telekom Sport Transilvania Rally powered by Ford urcand pe podium.
DTO Tellur RT a confirmat si la Transilvania Rally 2018, a doua etapa a CNRD si runda de debut din Tour European Rally 2018, prestatia buna din startul de sezon. Chiar si in contextul in care abordeaza aceasta editie a intrecerii interne cu o noua alcatuire si cu un alt material de concurs pentru toti concurentii, unul care presupune si o perioada de acomodare treptata si acumulari, la Cluj toate echipajele au izbutit sa urce pe podiumul de premiere. Un rezultat in ton cu obiectivele propuse pentru aceasta intrecere.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre au sosit increzatori la Cluj dupa ce izbutisera sa-si continue acomodarea pe asfalt cu noua lor masina, Skoda Fabia R5, cu prilejul etapei de viteza in coasta de la Rasnov. Si-au propus pentru aceasta etapa sa creasca ritmul si sa repete performanta de la Brasov, unde urcasera pe locul 3 in ierarhia absoluta si la Clasa 2. Lucru pe care l-au realizat dupa o zi secunda in care au reusit sa recupereze 8 pozitii!
Vali si Dan au avut un start cu emotii. Pe primii kilometri ai raliului masina a ?intrerupt? din pricina unei probleme la partea de alimentare. Au abordat proba Belis cu un ritm care indica circumspectie, cu atat mai mult cu cat s-a derulat pe asfalt umed, iar pe Tarnita, pe langa faptul ca pana la jumatatea probei au persistat acele probleme tehnice, au avut parte de o pana si au fost nevoiti sa opreasca pentru a schimba roata. ?A fost o zi in care nu am putut sa mergem asa cum ne doream. Am pierdut in jur de 5 minute, eram pe locul 11, dar, seara, impreuna cu Dan, ne-am propus ca in ziua secunda sa ridicam substantial ritmul si sa recuperam cat mai multe pozitii. Si am reusit. Nu am mai avut batai de cap din motive tehnice, le-am evitat pe cele care puteau pune in pericol integritatea pneurilor, am fortat acolo unde era posibil si am incheiat raliul la fel ca la Brasov, cu podium la general si Clasa?, radiografiaza Vali intrecerea de la Cluj. Una in care a izbutit sa ocupe si locul 4 in clasamentul FIA TER (intrecere castigata de acelasi Giandomenico Basso), cu unul mai sus decat la editia de anul trecut.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu au luat startul la Clasa 3 cu noua lor masina, Mitsubishi Lancer Evo IX, cea cu care Porcisteanu castiga anul trecut la Cluj intrecerea vehiculelor de productie din TER. I-a repetat performanta, s-a impus la Clasa 3 in CNRD si a ocupat locul 8 in ierarhia FIA din intrecerea nationala. ?Locul 2 de la Brasov si acumularile de la Rasnov ne dadeau dreptul sa ne prezentam increzatori la Cluj. Am avut insa mari emotii inaintea startului. Pe drumul spre prima tura de shakedown a cedat cutia. Baietii din echipa de asistenta au fost insa exemplari. Au demontat rapid tot, au remediat problema. Am mai avut timp chiar si sa facem o trecere la shakedown, iar masina era in conditii optime inaintea primei speciale de vineri. Nu ne-am asumat riscuri inutile, pentru ca este clar ca mai avem nevoie de timp pentru a folosi la nivel maxim masina cu tractiune integrala, dar am avut un ritm bun, in crestere, si am izbutit iata o premiera, sa castigam aceasta Clasa extrem de importanta?, spune Cristi.
Raul Badiu a repetat performanta de la Brasov, obtinand o noua dubla la Clasa 9 si in Cupa Suzuki. In plus, de aceasta data s-a impus si in competitia masinilor cu doua roti motrice, in care ocupase locul 2 in runda de debut a CNRD, si a terminat pe locul 9 in ierarhia generala, acumuland 2 puncte. Eugen Caragui si Ramona Rusu cei care au inceput primul lor sezon de CNRD cu rezultate notabile, au bifat si ei la Cluj prezente pe podium. Caragui, cu un ritm in crestere si o gestionare corecta a pneurilor, a fost al treilea in ierarhia debutantilor si pe locul 2 in cea similara din Cupa Dacia. In intrecerea din urma a fost urmat de Ramona Rusu, cea care a avut ceva emotii din cauza unor probleme tehnice fix inaintea startul intrecerii, dar a probat un progres evident proba dupa proba. In fine, la Clasa 11 (Gr.H), Bogdan si Delia Nastase au avut parte de un raliu in care au fost nevoiti sa se confrunte cu o serie de probleme tehnice la motorul masinii, care a raspsuns conform parametrilor doar pe PS Tarnita si Floresti. In acest context, evident, locul secund la Clasa pe care l-au obtinut la final este cu atat mai notabil. Rezultatele amintite le-au permis celor de la DTO Tellur Rally Team sa ocupe pozitia secunda in clasamentul echipelor, cu un total de 80 de puncte, cu doar 9 mai putin decat ale primei clasate.
Asadar, rezultate notabile pentru DTO Tellur Rally Team la o editie istorica a competitiei de la Cluj, la start aliniindu-se peste 100 de echipaje. Si, evident, motive de a privi cu incredere catre urmatoarea etapa din CNRD, prima pe macadam, Raliul Aradului KIA, programata pe 25 si 26 mai. Intrecerea va conta si ca etapa in FIA ERT Championship si FIA Balkan Rally Trophy.
Pe langa deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) si YatoShop.ro, in sezonul 2018 echipa se mai bucura de sustinerea partenerilor Ion Mos, lantul de farmacii Catena si Mobil 1 prin Lubexpert.