A doua etapa a Campionatului National de Raliuri ?Dunlop? s-a desfasurat la Cluj-Napoca in weekend-ul care a trecut. Transilvania Rally a programat 14 probe speciale rapide, frumoase, cu multe provocari pentru echipaje, care s-au duelat de la egal la egal pentru victorie. Pentru Csongor Szabo si Rares Fetean, raliul era unul asteptat, fiind unul din preferatele echipajului din calendarul 2018.
Dupa ce joi seara au luat parte la prezentarea echipajelor si startul festiv sub privirile a mii de oameni prezenti pentru a vedea masinile de concurs de aproape, echipajul a participat vineri dimineata la testele oficiale ale raliului, unde lucrurile au decurs foarte bine, ?incalzirea? fiind facuta pentru un raliu dificil.
Startul s-a dat vineri, pe una din cele mai lungi probe ale raliului, unde Csongor si Rares au inceput progresiv, crescand ritmul si obtinand al patrulea timp in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Cu ezitari pe a doua speciala din cauza aderentei scazute, echipajul a decis sa forteze pe ?Tarnita?, o proba lunga, de viteza, care e pe placul celor doi. Cu al doilea timp in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice si marindu-si avantajul in clasamentul clasei 7, echipajul pornea pe speciala de noapte cu incredere. Cu un nou timp bun, echipajul incheie prima zi de concurs pe locul 3 in clasamentul 2RM si in fruntea clasei 7: ?Chiar daca am avut ezitari mari pe ?Belis?, am avut parte de o prima zi buna, cu o evolutie asa cum ne dorim pe ?Tarnita?, acolo unde ne-am simtit excelent. Suntem multumiti de clasarea noastra de pana acum si de atmosfera din masina de concurs, iar maine o sa incercam sa fim mai competitivi si sa urcam minim o treapta in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice? a spus Csongor dupa prima zi de concurs.
Sambata dimineata, prima speciala a zilei aduce locul secund in clasamentul 2RM pentru echipaj, care ridica ritmul si se simte tot mai bine pe probele rapide de la Cluj. Cu evolutii din ce in ce mai bune, Csongor si Rares obtin 2 victorii de proba in acelasi clasament si se impun pe fiecare speciala in cadrul clasei 7, reusind sa isi consolideze locurile din clasament. Din pacate, pe drumul de legatura dintre doua probe speciale, clapeta de acceleratie a Ford-ului Fiesta R2 cedeaza si echipajul este nevoit sa abandoneze: ?Este dezamagitor ca am incheiat Transilvania Rally asa. Totul mergea perfect, eram foarte multumiti de ritm si de rezultat, dar am fost nevoiti sa ne oprim. Un contact din clapeta de acceleratie a cedat si astfel nu am mai putut accelera deloc masina.? a spus Csongor, la finalul raliului.
?Privind partea buna a lucrurilor, suntem fericiti ca progresam si ca suntem din ce in ce mai rapizi cu Fiesta, mai ales in conditiile dificile de la Cluj, unde probele sunt inselatoare si rapide, unde orice greseala te costa. Plecam de la Transilvania Rally fericiti pe de-o parte, datorita ritmului bun pe care l-am avut, dar tristi pe de alta parte, din cauza unui rezultat bun pe care am fost aproape sa-l obtinem? a incheiat Csongor.
?Daca ar fi sa completez ceea ce a spus Csongor, as adauga ca imi pare rau ca nu am mai parcurs ultimele probe ale Transilvania Rally, speciale superbe, pe care ne-am simtit excelent. A fost o placere sa evoluam aici si suntem motivati sa continuam progresul si la urmatoarele raliuri. Suntem pe drumul cel bun? a spus Rares la finalul raliului de la Cluj.
Dupa Transilvania Rally, echipajul Sonic Motorsport va lua startul in Raliul Aradului, prima etapa de macadam a sezonului, o suprafata pe care Csongor si Rares nu au concurat cu Ford-ul Fiesta R2 inca. In perioada urmatoare, masina de concurs va fi revizuita, iar o serie de teste vor avea loc pentru a gasi un ritm bun pe macadam la bordul masinii de concurs.
In 2018, echipajul Csongor Szabo – Rares Fetean este sustinut de Ferroli Romania,, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Gother Service si partenerii media RallyMax, We Radio si Observatorul de Covasna.