?Go West? spuneau, cu aproape doua secole in urma, cei implicati in Goana dupa Aur. La fel ca ei, tot acolo, spre apus, au gasit pepitele succesului si cei de la DTO Tellur RT. Raliul Aradului KIA a adus primul triumf in CNRD al lui Vali Porcisteanu dupa sase ani de la cel obtinut tot in Banat, dar la Timisoara, in 2012, si cel dintai al echipei dupa cel izbutit anul trecut, chiar la debutul sau, consemnat la Brasov.
Dupa doua runde pe asfalt in care au izbutit sa creasca in evolutii de la speciala la speciala si au bifat o multime de prezente in topul ierarhiilor generale sau la clase, componentii echipei DTO Tellur RT erau optimisti inaintea debutului pe macadam. Si aceasta chiar in contextul in care pentru fiecare dintre ei Raliul Aradului KIA reprezenta primul test pe aceasta suprafata cu un nou material de concurs, iar pentru Eugen Caragui si Ramona Rusu, debutantii echipei, chiar prima intrecere a carierei. Si, la final, rezultatele obtinute intr-o intrecere care a reprezentat un test deloc facil pentru toti concurentii aliniati la start, au avut prilejul de a stropi cu sampanie cel mai bun rezultat din istoria acestui team: locul intai atat in ierarhia FIA cat si in cea rezervata echipelor. Si asta ca sa ne rezumam doar la cele mai semnificative rezultate obtinute la un raliu care a contat si ca etapa in FIA ERT, lista succeselor fiind, veti vedea, mult mai lunga.
?Ne dorim sa crestem ritmul si sa izbutim macar repetarea performantelor din primele doua runde. Macadamul este suprafata mea preferata, iar testele facute inaintea primei etape de acest gen mi-au permis sa iau pulsul masinii si sa-mi dea incredere ca putem sa avem un ritm apropiat de cel al celorlalte echipaje din zona de varf a campionatului?, spunea Vali Porcisteanu dupa ce a izbutit cel mai bun timp la Shakedown. Doua locuri secunde si o pozitie a treia il plasau inaintea Superspecialei din centrul Aradului, care a pus capat primei zile de concurs, pe pozitia secunda, la 21,8 secunde de liderul Simone Tempestini. Acesta avea sa abandoneze, parca pentru a proba acea vorba din raliuri care spune ca Superspeciala nu te ajuta sa castigi un raliu, dar te poate face sa-l pierzi. Si, cu cel mai bun timp pe aceasta proba, Vali si Dan Dobre incheiau prima zi de concurs in fruntea ierarhiei, cu un avans de 14,5 secunde fata de al doilea clasat, Bogdan Marisca.
A doua zi, au atacat inca din start pentru a-si mari diferenta. Au izbutit sa castige toate probele de pe prima bucla, asigurandu-si un ecart de aproape doua minute fata de secondantii lor, care devenisera la acel moment Dan Girtofan si Tudor Marza. In aceste conditii, pentru urmatoarea proba prioritara era evitarea unor probleme tehnice si pregatirea pentru ultima speciala, care reprezenta si Power Stage-ul, proba care aduce puncte suplimentare in clasamentul general. Obiective atinse, astfel ca Vali si Dan au incheiat ziua cu patru ?scratch?-uri, pe prima pozitie in ERT si CNRD, ca si, evident, la Clasa 2. Mai mult, punctele acumulate la Arad le permit celor doi sa urce in fruntea ierarhiei generale a CNRD dupa trei etape. ?A fost un raliu extrem de solicitant, cu probe rapide si tehnice. Cu atat mai mare este satisfactia ca l-am incheiat pe prima pozitie si am obtinut primul nostru succes in ierarhia FIA dupa sase ani, precedentul consemnandu-se in 2012, la Timisoara. Un rezultat care ne arata ca suntem pe drumul cel bun in procesul de acomodare cu noua noastra masina, Skoda Fabia R5. Am ajuns pe primul loc in campionat, pozitie pe care ne-am dori sa o pastram si la final de sezon. Nu o sa fie insa deloc usor, chiar daca, glumind putin, istoria arata ca exceptand anul 2014 invingatorul din acest raliu devine si campion. Sunt sigur ca Simo, care regret ca a abandonat, Giri, Bogdan vor veni extrem de determinati la urmatoarele etape. Spre deliciul fanilor, nu-i asa, caci vor avea parte de dueluri extrem de interesante si de un spectacol la cel mai inalt nivel?, a concluzionat Porcisteanu.
Victoria lui Vali a fost dublata de succesul lui Raul Badiu, care a ajuns la a treia etapa consecutiva in care s-a impus la Clasa 9 si in Cupa Suzuki si la a doua runda consecutiva in care triumfa in competitia vehiculelor cu doua roti motrice. ?Am venit cu dorinta de a continua pe linia pe care am inceput sezonul si ma bucur ca am reusit sa o facem si sa punem umarul la victoria echipei. A fost un debut bun pe macadam si speram sa izbutim sa obtinem aceleasi rezultate si la urmatoarea etapa, Raliul Moldovei?, a declarat Raul. Pentru triplul succes din acest start de sezon el si copilotul sau, Gabi Lazar, au primit un premiu special din partea Hankook, partenerul Cupei Suzuki, o excursie la etapa din DTM gazduita de circuitul de la Hungaroring.
Puncte importante in clasamentul echipelor au adus si Bogdan si Delia Nastase, care au ocupat locul secund la Clasa 11 (Grupa H), chiar in contextul in care se aflau la primii kilometri parcursi pe macadam cu noua lor masina, Mitsubishi Lancer Evo, ca si Ramona Rusu si Sorin Crisan. Ramona si-a facut cadou de ziua sa primul podium al carierei in intrecerea debutantilor, ocupand locul 3, si cea de-a doua prezenta consecutiva pe treapta a treia a podiumului de premiere in competitia debutantilor din Cupa Dacia. ?Am avut multe momente in care mi-am adus aminte de drift?, a spus, zambind, Ramona, la finalul intrecerii. Pentru a continua: ?Lasand gluma la o parte, a fost o experienta noua pentru mine si sunt cu atat mai fericita ca am incheiat intrecerea si, in plus, am urcat pe podium la raliul de casa. Ce cadou mai frumos puteam sa-mi fac de ziua mea?!?.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu au debutat pe macadam la Clasa 3 cu noua lor masina, Mitsubishi Lancer Evo IX. Ei au incheiat prima zi de concurs pe locul 2 in CNRD si pozitia a 3-a in FIA ERT, insa, din pacate, au fost nevoiti sa abandoneze pe chiar prima speciala a zilei secunde. Cu acelasi verdict nedorit s-a incheiat, pe PS7, si prestatia debutantului Eugen Caragui, care, ca si Dolofan, ocupa locul 2, insa in intrecerea debutantilor si a debutantilor din Cupa Dacia. Ritmul bun si prestatiile consemnate pana la momentul abandonului le dau insa sperante amandurora ca in urmatoarea etapa, Raliul Moldovei Bacau powered by Dedeman Automobile, care se va desfasura la mijlocul lunii iunie, pot urca pe podiumul de premiere.
In sezonul 2018 echipa se bucura de sustinerea partenerilor: Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) Ion Mos, lantul de farmacii Catena, Mobil 1 prin Lubexpert si YATOshop.ro.