Dupa ce primele patru etape din sezonul 2018 al Campionatului National de Raliuri au avut loc la Brasov, Cluj-Napoca, Arad si Bacau, weekendul trecut centrul tarii a primit din nou caravana raliurilor. Judetul Harghita si orasul Odorheiu Secuiesc au gazduit, asa cum excelent stiu sa faca acest lucru, un numar mare de echipaje care au luat startul in Raliul Perla Harghitei. Cum competitia este una interesanta, disputata si cu multi fani pe marginea probelor speciale, Cupa Suzuki a fost foarte populata la acest raliu.
Noua echipaje au luat startul pe Suzuki Swift Sport in Raliul Perla Harghitei, care a programat un numar de 12 probe speciale in doua zile de concurs: o proba lunga, de viteza in prima zi, urmata de o speciala clasica pentru zona Harghitei, dar si superspeciala din Odorheiu Secuiesc au avut loc vineri. Cu un traseu interesant, speciala – spectacol a atras multi fani pe margine, derapajele, virajele luate in viteza si sunetul motoarelor fiind aplaudat de catre spectatori. Ziua secunda a programat 3 bucle identice, fiecare continand 3 probe tehnice, de viteza, care urmau sa puna la incercare modelul Swift Sport si echipajele.
Inca de pe prima proba speciala, Raul Badiu si Gabriel Lazar au pornit excelent si s-au instalat in ?fotoliul? de lider al clasamentului Cupei Suzuki, unde urmau sa ramana pana la finalul cursei. Dupa o absenta la Raliul Moldovei, Danut Budai si Lucian Budai incep cursa harghiteana in forta si obtin de doua ori consecutiv al doilea timp pe specialele de vineri, aflandu-se pe locul 2 inaintea superspecialei din Odorheiu Secuiesc, in timp ce Radu Necula si Adrian Temes au acelasi ritm rapid, constant, pe care l-au avut intreg sezonul 2018 si ocupa pozitia cu numarul trei. A treia proba a zilei e castigata de echipajul Necula/Temes, urmati de Andrei Girtofan/Doru Vraja si Badiu/Lazar, clasamentul provizoriu inaintea zilei secunde fiind unul interesant, cu liderul din 2018 in frunte, cu locurile 2-3 la o distanta de mai putin de o secunda (Danut Budai/Lucian Budai si Radu Necula/Adrian Temes), in timp ce, la cateva secunde distanta, se aflau Cristi Timisica/Levente Csegzy si Bogdan Vrabie/Cosmin Diacu.
A doua zi de competitie aduce si o schimbare pe podium: Radu Necula si Adrian Temes trec in fata echipajului tata-fiu Danut-Lucian Budai, lupta cu secundele fiind mult mai disputata: Cristi Timisica & Levente Csegzy si Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu obtin timpi in top 3 pe probele speciale, iar schimbarile de clasament sunt tot mai dese. Din pacate, pentru echipajul Timisica/Csegzy, raliul se termina inaintea ultimului control orar din cauza unei iesiri in decor pe speciala ?Lueta?, cea mai tehnica si dificila a raliului, masina de concurs suferind avarii din cauza carora cei doi nu au mai putut continua.
Raliul Perla Harghitei continua in aceeasi nota, cu un echipaj Badiu/Lazar rapid, care se impune pe toate specialele de sambata. Radu Necula si Adrian Temes reusesc sa isi conserve avantajul si incheie etapa a cincea din Campionatul National de Raliuri pe locul secund, in timp ce Danut Budai si Lucian Budai arata o viteza de invidiat pe probele speciale si obtin bronzul la raliul din judetul Harghita. Dupa locul secund la Bacau, Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu trebuie sa se multumeasca doar cu locul al patrulea la Harghita Rally, in ciuda unor speciale pe care ritmul a fost suficient de rapid, in timp ce Andrei Girtofan si Doru Vraja termina cursa pe locul al cincelea. Cu probleme cu puterea motorului in prima zi de concurs, Vlad Miculici, care a luat startul alaturi de un nou copilot la aceasta cursa, Laszlo Csegzy, incheie cele 12 probe speciale pe locul al saselea, in ciuda eforturilor de recuperare in ziua secunda de concurs. Andrei Brezoszki si Dariana Mateut – Bogdan au un parcurs bun pe specialele Raliului Perla Harghitei, dar o greseala pe ultima proba ii costa mult: echipajul pierde timp pretios, un loc in clasamentul Cupei Suzuki, dar si victoria in clasamentul debutantilor. Pentru Dorin Costea si Horatiu – Serban Voicu, Raliul Harghitei a fost mai scurt decat cei doi si-ar fi dorit: pe prima proba a raliului motorul Suzuki-ului Swift Sport cedeaza si cei doi sunt nevoiti sa abandoneze.
Pentru Raul Badiu, Raliul Perla Harghitei a insemnat inca o victorie in cadrul Cupei Suzuki: ?Ma bucur ca in cazul meu si a lui Gabi nu s-a adeverit zicala ca ce incepe rau se termina si mai rau. Amuzant este faptul ca am avut la shakedown un invitat pe locul din dreapta, care nu si-a dat seama cand a dat cu cotul in repartitorul de frana si a dat practic frana maxim spate si pe ultima franare violenta, singura de acest fel de pe shakedown, am blocat spatele la viteza mare, m-am rasucit si am doborat trei copacei. Avand in vedere ca masina a fost in regula din punct de vedere mecanic iar greseala nu imi apartinea, nu m-a afectat mental, astfel ca am reusit inca din primii metri sa pilotez la un nivel bun si sa pun constant timp intre mine si colegii de la Suzuki. Am ramas de asemenea si in lupta pentru 2 roti motrice si Clasa 9, batalie in care am fost angrenat pana la finalul raliului. Recunosc ca imi place mult sa fiu angrenat in diferite lupte, drept dovada, chiar daca eram inainte de ultima proba pe locul 4 la 2 roti motrice, am tras pe ?Lueta?, o proba care imi place si care este mai mult de pilotaj decat de masina si am reusit un timp foarte bun si sa urc pe locul 2 la 2 roti motrice, destul de aproape de victorie. Ma bucur ca am reusit din nou sa aduc maximul de puncte pentru DTO Tellur Rally Team si ma voi stradui sa o fac in continuare. Sper ca si colegii mei sa fie feriti de probleme si sper sa urcam si in clasamentul echipelor pe locul 1.?
Danut Budai considera Raliul Perla Harghitei unul reusit pentru el si tatal sau, care il insoteste in Suzuki-ul Swift Sport in postura de copilot: ?Pentru noi, Raliul Perla Harghitei a fost un succes, ne-am simtit foarte bine pe probele speciale, am avut un ritm foarte bun care ne-a ajutat sa mai adunam experienta pe suprafata aceasta, care incepe sa imi placa din ce in ce mai mult. Tatal meu a pregatit masina extrem de bine, lucru care a facut ca pe intreg raliul sa ne bucuram de masina! Multumim celor care au fost alaturi de noi si sponsorilor care fac posibila participarea noastra in acest campionat.?
Vlad Miculici a avut o serie de probleme tehnice pe probele Raliului Harghitei, dar a ajuns cu succes la finalul raliului: “A fost un raliu cu probe interesante, cu un asfalt bun, insa putin cam scurte. Poate inca o bucla precum cea din prima zi ar fi facut totul si mai interesant. Pentru noi, treburile s-au cam terminat inainte de a incepe, masina avand o lipsa mare de putere inca de pe prima proba. Acest lucru combinat si cu cateva probleme de franare au facut ca timpul pierdut sa fie mult prea mare, imposibil de recuperat in a doua zi. Am invatat cateva lucruri foarte utile si la etapa aceasta legate atat de evolutia noastra, dar mai ales despre relatia pe care esti nevoit s-o ai uneori cu cei din jurul “fenomenului” astfel incat treburile sa mearga asa cum trebuie. Mergem mai departe si vedem ce urmeaza in etapele ramase.”
Pentru Dorin Costea, Raliul Perla Harghitei s-a incheiat cu un abandon prematur: ?Din pacate nu ne-am putut tine de promisiune si nu am putut sa facem sa fie frumos. Pe PS1 am facut doua gauri in inima lui Suzi, fapt ce a dus la primul abandon tehnic atat pentru mine, cat si pentru Horatiu. Asta e, ne vedem la Iasi!?
Dupa ce a fost prezent alaturi de concurentii din Cupa Suzuki la Raliul Aradului si Raliul Moldovei, Stefanini, partenerul cupei monomarca, a continuat sa sustina echipajele care concureaza cu modelul Swift Sport si la Raliul Perla Harghitei. Logo-ul Stefanini a fost vizibil pe portierele masinilor de concurs ale tuturor concurentilor pe cele 12 probe speciale desfasurate. Stefanini este o companie braziliana cu peste 30 de ani de experienta in furnizarea de servicii IT la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT pana la dezvoltarea aplicatiilor software. Aceasta are o prezenta directa in 40 de tari, prin cele 73 de birouri din intreaga lume si are un portofoliu de peste 500 de clienti activi. Clientii vin din sectoare precum servicii financiare, industria prelucratoare, telecomunicatii, industria chimica, servicii, tehnologii, sectorul public si beneficiaza de un set complet de servicii mature si profesionale, care acopera intregul ciclu de viata al unei aplicatii.