Raliul Sibiului 2018 a pus punct unui sezon in care DTO Tellur Rally Team a probat faptul ca face parte din elita intrecerii nationale. Un rezultat cu atat mai notabil cu cat a fost obtinut intr-o editie abordata cu o noua componenta si cu alt material de concurs pentru fiecare dintre echipaje.
Sibiul si traseele din apropierea orasului de pe Cibin au oferit ultimii kilometri competitivi din sezonul 2018 al Campionatului National de Raliuri Dunlop. Prilej pentru fiecare dintre echipajele care compun DTO Rally Team sa le ofere fanilor o noua doza maxima de spectacol, fara sa neglijeze insa punctele puse in joc pentru a incheia campionatul cu obiectivele sportive atinse. Iar intrecerea a concretizat eforturile tuturor echipajelor si a confirmat statutul echipei ca a doua forta a campionatului, la primul an in aceasta formula si in contextul in care toti componentii au avut de depasit si obstacolul reprezentat de trecerea la un nou tip de material de concurs.
La Sibiu, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au abordat intrecerea, asa cum anuntau de altfel inca inaintea startului, cu intentia de a-si mentine pozitia secunda in ierarhia absoluta. ?Am facut pasul catre cel mai inalt nivel din punctul de vedere al masinilor care concureaza in intrecerea interna si stiam ca ne asteapta un sezon greu, in conditiile in care trebuia sa ne adaptam la rigorile impuse de acesta. Am muncit mult impreuna cu Dan, am progresat constant, si am izbutit sa obtinem si rezultate. Or, avand perspectiva de a incheia anul in spatele lui Simone, ne-am propus pentru acest raliu sa abordam o strategie care sa ne permita obtinerea acestui rezultat mai mult decat meritoriu in contextul dat?, spune Vali. Si, mizand pe o strategie in consecinta, a abordat raliul cu un ritm safe, fara riscuri, pentru a ?citi? si adversarii. In ziua secunda a atacat, a urcat pe pozitia secunda, iar din acel moment toate eforturile au fost canalizate pentru pastrarea acesteia, in conditiile in care garanta atingerea obiectivului. Si asa avea sa se si intample. ?Suntem multumiti ca am incheiat sezonul pe o pozitie pe care, probabil, putini ne vedeau la inceputul anului. Si ma bucur ca fie si in contextul in care la aceasta intrecere am pus obiectivul pe primul plan, am reusit sa le oferim numerosilor nostri fani si satisfactia de a ne vedea cei mai rapizi pe Nucet 2, Dobarca 2 si cele doua treceri de la Paltinis (incluzand si Power Stage-ul)?, a concluzionat Vali.
La Clasa 3, Cristian Dolofan si Mihai Sandu au obtinut o noua clasare pe podium si au incheiat anul pe locul doi, dupa experimentatul Manu Mihalache. Un rezultat demn de remarcat in contextul in care a fost obtinut la primul sezon in care au evoluat nu doar cu o noua masina, ci au facut si trecerea de la doua roti motrice la mult mai performantele si pretentioasele masini cu tractiune integrala. ?Categoria noastra a fost la fel de disputata precum cea de la Clasa 2. Tinand cont ca noi eram debutanti in cadrul acesteia, fara indoiala suntem extrem de fericiti de faptul ca am izbutit sa ne clasam pe locul doi. Un rezultat care ne ofera doza de incredere de care avem nevoie pentru urmatorul nostru pas, caci, asa cum am anuntat deja, am parcurs primii kilometri cu Peugeot 208 R5, masina cu care urmeaza sa abordam viitorul sezon?, a declarat Cristi.
Dupa ce isi acontase deja de la Iasi titlurile la doua roti motrice, Clasa 9 si in Cupa Suzuki, si a debutat in WRC in Turcia, Raul Badiu s-a impus si la Sibiu in competitia monomarca. In plus, s-a clasat al doilea la Clasa 9 si pe locul 3 in competitia masinilor cu tractiune pe puntea fata. ?E momentul de final pentru o stagiune pe care o incheiem cu o tripla. Pentru noi insa, este doar o etapa in cariera si ne asteapta o iarna in care urmeaza sa muncim foarte mult pentru a pregati sezonul 2019 care va aduce o multime de schimbari in ceea ce ne priveste?, spune Raul.
Bogdan si Delia Nastase au avut parte de un abandon si apoi de o prezenta in SuperRally, dar incheie si ei sezonul 2018, ca si Cristi Dolofan, pe locul secund al clasamentului Clasei 11. ?Am pornit un nou proiect si am izbutit sa ne impunem intre protagonistii categoriei. Este o pozitie care onoreaza, dar care ne si obliga in perspectiva viitorului sezon?, ne-a spus Bogdan.
Eugen Caragui a decis ca Sibiul sa reprezinte primul raliu cu o masina R2, cu care mai concurase la Sinaia si cu care va aborda viitorul sezon. A luat decizia pentru a forta obtinerea titlului in cometitia debutantilor din CNRD, iar la final avea sa-si vada visul implinit. Nu fara emotii insa. A abandonat din motive tehnice pe PS2, dar apoi a revenit in SuperRally si a obtinut punctele necesare pentru a deveni campion.?Am avut parte de probleme, dar parca succesul este si mai dulce in acest context?, a declarat, vizibil incantat, la final, Eugen. Si Ramona Rusu a avut un final de sezon cu zambetul pe buze, ea reusind sa urce la Sibiu pe locul 3 in clasamentul debutantilor atat la Cupa Dacia, cat si la general, in timp ce Cristi Sugar si-a trecut in palmares titlul national la Rally2.
In sezonul 2018 echipa se bucura de sustinerea partenerilor Dolo Trans Olimp (DTO), Ion Mos, Tellur (prin ABN Systems), lantul de farmacii Catena, Mobil 1 prin Lubexpert si YatoShop.ro