Editia 2018 a Campionatului National de Raliuri s-a incheiat in weekend-ul care a trecut in centrul tarii, acolo unde a avut loc Raliul Sibiului, al saptelea raliu al sezonului. Dupa 6 etape desfasurate pe asfalt si macadam la Brasov, Cluj-Napoca, Arad, Bacau, Odorheiu Secuiesc si Iasi, a venit randul fostei capitale culturale europene sa gazduiasca caravana raliurilor din Romania. Ca de obicei, Cupa Suzuki a fost prezenta in competitie, la start fiind aliniate 9 echipaje, un numar care a fost constant la aproape toate etapele din 2018.
Campioni inca de la Cotnari Rally Iasi, etapa precedenta, Raul Badiu si Gabriel Lazar au luat startul in Raliul Sibiului cu o singura dorinta: sa faca spectacol pentru fani si sa aiba, din nou, un ritm bun care sa le aduca o noua victorie in Cupa Suzuki. Echipajele Radu Necula & Adrian Temes si Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu aveau planuri mari la start, ambele fiind intr-o lupta stransa pentru titlul de vicecampion al cupei monomarca, in timp ce Danut Budai & Lucian Budai si Andrei Girtofan & Doru Vraja au pornit in cursa sibiana pentru consolidarea locurilor in clasament. Dupa absenta de la Iasi, Vlad Miculici revenea la start in Cupa Suzuki alaturi de copilotul sau, Laszlo Csegzy, in timp ce Dorin Costea si Horatiu-Serban Voicu si-au continuat la Sibiu participarea succesiva la 3 raliuri. Dupa startul planificat la Iasi dar amanat din cauza unui incident la teste, Alex Ardelean a revenit pe probele speciale la Raliul Sibiului, alaturi de un nou copilot, Mircea Patru, in timp ce Ioan Mihut si Radu Guramulta debutau in cupa monomarca, concurand in premiera pe un model Swift Sport.
Cu startul festiv in Piata Mica din Sibiu, un loc plin de istorie si preferat de catre turistii care viziteaza orasul vechi, fanii s-au aflat in numar mare la sesiunea de autografe si la fotografiile cu echipajele care concureaza pe modelul Swift Sport. Prima zi de concurs a purtat Suzuki-urile pe celebrul Transfagarasan, pe portiunea dintre Cartisoara si Balea Cascada, acolo unde echipajele au avut de parcurs traseul in ambele sensuri, atat in urcare, cat si in coborare. Raul Badiu si Gabriel Lazar se impun pe ambele speciale, fiind urmati de Radu Necula & Adrian Temes, respectiv Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu, cele doua echipaje obtinand, pe rand, al doilea timp in Cupa Suzuki si luptandu-se pentru al doilea loc in clasamentul provizoriu. Cele doua parcurgeri de pe ?Dobarca?, proba parcursa pe intuneric, aduc o noua victorie pentru Badiu si Lazar, in timp ce echipajul fiu-tata Budai reuseste un excelent timp, fiind primul in categoria masinilor cu 2 roti motrice pe speciala cu numarul trei si se afla pe locul 4 in clasamentul provizoriu al Cupei Suzuki.
Ziua secunda a Raliului Sibiului a programat 6 probe speciale diversificate, care au pus echipajele si masinile de concurs in situatii diferite, menite sa demonstreze adaptabilitatea Swift-ului Sport. Raul Badiu si Gabriel Lazar obtin victorii pe toate probele de sambata, in timp ce Radu Necula & Adrian Temes, Bogdan Vrabie & Cosmin Diacu si Danut Budai & Lucian Budai se lupta de la egal la egal si obtin, pe rand, timpi in top-ul 3 al cupei monomarca. La finalul zilei secunde a raliului, echipajul campion se afla la conducere, urmat de Radu Necula & Adrian Temes si Danut Budai & Lucian Budai pe podium. Cu o penalizare datorata unei neconformitati tehnice, Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu pierd 3 minute si se afla pe locul sapte in Cupa Suzuki.
Ultima zi de concurs a raliului a purtat echipajele pe cea mai lunga proba a raliului, parcursa in ambele sensuri, intre localitatile Rasinari si Paltinis. Pe cei 34 de kilometri dus-intors, Raul Badiu si Gabriel Lazar se impun din nou, in timp ce Necula/Temes obtin al doilea timp pe urcare, dar se rasucesc pe coborare si Vrabie/Diacu obtin un nou timp excelent. Raliul si sezonul s-a incheiat cu o superspeciala interesanta si spectaculoasa pentru fanii prezenti in centrul Sibiului, acolo unde echipajele din Cupa Suzuki au dat totul pentru a aduce zambetul pe fetele celor dornici sa vada caii putere in actiune.
Raliul Sibiului se incheie cu a saptea victorie din tot atatea posibile a echipajului Raul Badiu & Gabriel Lazar, care dovedeste de-a lungul sezonului viteza si performanta de care e capabil modelul Swift Sport. Pe locul doi in raliu s-a clasat echipajul Radu Necula & Adrian Temes, in timp ce locul trei a fost ocupat de echipajul Danut Budai & Lucian Budai, iar locul patru de Andrei Girtofan & Doru Vraja. Cu o evolutie excelenta tot raliul, Bogdan Vrabie si Cosmin Diacu se afla la finalul competitiei doar pe locul 5 din cauza penalizarii de 3 minute primite in ziua secunda de concurs. Aceasta penalizare a fost contestata de catre echipajul Vrabie/Diacu, care a avut castig de cauza, dar mai apoi a fost depusa o alta contestatie pentru mentinerea penalizarii aplicate echipajului. In acest moment, Comisia de Apel a Federatiei Romane de Automobilism Sportiv judeca acest caz si va decide daca penalizarea se va aplica si implicit cine va ocupa locul secund in Cupa Suzuki la Raliul Sibiului, dar si cine dintre echipajele Necula/Temes sau Vrabie/Diacu devine vicecampion al cupei monomarca in 2018.
Locul sase la finalul Raliului Sibiului este ocupat de Ioan Mihut si Radu Guramulta, echipaj care a luat startul in premiera pe modelul Swift Sport, care pare ca s-a inteles excelent cu masina de concurs si pe care speram sa-l vedem la startul cupei si in 2019. Cu un ritm tot mai bun pe probe si o colaborare tot mai eficienta intre pilot si copilot, Dorin Costea si Horatiu – Serban Voicu incheie ultimul raliu al sezonului pe locul 7, fiind urmat in clasament de Vlad Miculici & Laszlo Csegzy, dupa numeroase probleme de setare si cu franele cu care ultimii s-au confruntat pe durata cursei. Revenit in Cupa Suzuki dupa un incident dur, Alex Ardelean duce o cursa remarcabila, avand inca dificultati in a folosi mana stanga, si incheie Raliul Sibiului pe locul 9 alaturi de noul copilot, Mircea Patru, completand astfel un raliu in care toate masinile Suzuki aflate la start au incheiat cu succes competitia.
Partener al Cupei Suzuki in 2018, Stefanini a sustinut echipajele care au concurat cu modelul Swift Sport si la Raliul Sibiului. Cele noua echipaje au purtat logo-ul Stefanini pe portierele masinilor de concurs pe cele 13 probe speciale programate, dar si la prezentarea oficiala din Piata Mica de joi, acolo unde mii de fani au fost prezenti pentru fotografii si autografe. Stefanini este o companie braziliana cu peste 30 de ani de experienta in furnizarea de servicii IT la nivel mondial, de la externalizarea infrastructurii IT pana la dezvoltarea aplicatiilor software. Aceasta are o prezenta directa in 40 de tari, prin cele 73 de birouri din intreaga lume si are un portofoliu de peste 500 de clienti activi. Clientii vin din sectoare precum servicii financiare, industria prelucratoare, telecomunicatii, industria chimica, servicii, tehnologii, sectorul public si beneficiaza de un set complet de servicii mature si profesionale, care acopera intregul ciclu de viata al unei aplicatii.