Sezonul 2018 a reprezentat pentru Alex Filip o noua participare in competitia internationala Tour European Rally (TER), unde a reusit sa isi adjudece primul titlu international din cariera: TER 2WD Trophy. Aventura europeana a inceput cu etapa clujeana, Transilvania Rally, ca mai apoi urmatoarea etapa la care Alex si-ar fi dorit sa participe, Rally d`Abruzzo sa fie anulata din cauza unor neintelegeri dintre organizator si autoritatile locale. Astfel Alex a incheiat sezonul in Elvetia, la Rallye International du Valais, etapa favorita a pilotului Renault Romania.
RallyMax: Salutare Alex! In primul rand dorim sa te felicitam pentru inca un trofeu important obtinut la finalul acestui sezon. Cum poti descrie sezonul 2018, unul in care principala ta temere a fost gasirea unui copilot care sa-l inlocuiasca pentru o perioada de timp pe bunul tau prieten si navigator, Bogdan Iancu, cel care a avut parte de un incident nefericit la Transilvania Rally.
Alex Filip: Salutare tuturor. A fost un sezon cu de toate. Intai, am fost pus in postura de a auzi o alta voce in dreapta mea pentru ca Bogdan era implicat intr-un proiect intern. Prima oara s-a intamplat la Raliul Harghitei 2016, atunci cand am mers alaturi de finuta noastra, Mihaela Dobranici (aici cred ca Bogdan Marisca stie despre ce vorbesc J) Apoi a venit randul Transilvania Rally cand din nou am fost in situatia sa ?alerg? dupa un copilot nou, Bogdan fiind implicat intr-un alt proiect intern, de data asta, alaturi de Mihnea Muresan. Asa ca am pornit intr-o operatiune de mercato, deloc usoara. Sunt si pretentios! J Recunosc, primul criteriu este acela de a fi ardelean si apoi, sa aiba experienta. Asa am ajuns sa merg la prima etapa TER din acest an alaturi de Andrei Hicea, ochiosul de la Cluj cu care m-am simtit foarte confortabil si ne-am bucurat de virajele transilvanene. Apoi a venit randul etapei din Italia si a celei din Elvetia pentru care Andrei nu era disponibil. Bogdan Iancu, din pacate, nici atat, asa incat am iesit din nou la pescuit. Insa de data asta stiam clar pe cine tintesc. Dar s-a lasat mai greu decat blonda aia dupa care alergam cu totii in liceu. M-a tinut in corzi pana cand, intr-o seara primesc mesajul ca ma accepta, putem merge impreuna la cele doua etape ramase. Florine, o sa te tin minte! J
Dar, precum am mai experimentat si la Raliul Argesului 2011, am fost anuntat c-o saptamana inainte ca Rally d?Abruzzo de anuleaza, asa ca am despachetat bagajele, Florin a ramas acasa si ne-am amanat ?intalnirea? pana in octombrie la Rallye International du Valais. In cele din urma, etapa elvetiana a fost cu noroc, am terminat cu bine etapa, dar si cu un trofeu in clasamentul TER 2WD. In plus, am mancat foarte mult Raclette? Suntem niste recordemni locali in domeniu. Acum, in primul rand imi doresc ca Bogdan sa fie complet apt si vom vedea ce urmeaza in 2019.
RallyMax: Masina de concurs pe care ai evoluat in ultimele sezoane, Renault-ul Clio R3T pregatit de catre TTH Motorsport, a fost recent scoasa la vanzare. In cazul in care isi va gasi un nou proprietar, te gandesti sa faci trecerea spre un alt model? Care ar fi acela?
Alex Filip: Da, asa este. Ramane de vazut, inca nu am facut planul final pentru 2019, insa ma aflu sub contract cu Renault Romania, asa incat voi continua, cu siguranta, la volanul unui model Renault. Inca studiez varianta Clio R4, tare mi-ar placea sa merg cu o tractiune integrala. Daca nu, voi continua cu Clio R3T, iar daca cel de la TTH nu va mai fi disponibil, va trebui sa ma orientez catre alta echipa.
RallyMax: Din pacate, programul tau competitional avea sa fie micsorat in ultimul moment datorita anularii uneia dintre etapele programate in Tour European Rally 2018. Ce s-a intamplat cu acea etapa si cat de mult regreti faptul ca nu ai avut parte de nicio etapa de macadam in acest an?
Alex Filip: Da, precum am descris si mai sus, nu sunt la prima experienta de acest gel. E extrem de neplacut sa fie totul aranjat, iar in ultima clipa sa fii nevoit sa despachetezi. Nu cunosc motivul real, noua ni s-a transmis ca nu au primit nu-stiu-ce autorizatie de mediu. Din pacate, Rally d?Abruzzo a reprezentat o cheltuiala destul de mare fara ca nici macar sa nu luam startul (bilete de avion, cazari, rezervari, etc) Si s-a mai miscorat inca odata pentru ca mi-am dorit sa particip la etapa de Rally Sprint de la Bucuresti, insa nefiind chiar un apropiat al conducerii FRAS, nu s-a gasit lo casa incat sa fiu la start. Asa cum pentru Abruzzo a trebuit sa despachetez, pentru etapa bucuresteana a trebuit sa-i sun pe cei pe care-I invitasem, iar de data asta, sa despacheteze ei? A fost un moment ridicol marca FRAS.
RallyMax: Pe plan intern, sportivii s-au aratat foarte incantati de nivelul organizatoric, unul in crestere fata de anii trecuti. Cum au stat lucrurile in TER si ce parere ai de noul format calendaristic al acestei competitii, care va include Transilvania Rally la sfarsitul lunii septembrie.
Alex Filip: Sunt foarte incantat de campionatul TER. Organizatorii se ocupa de promovare, la fiecare cursa exista facilitati suplimentare, dar si activitati conexe. Am avut ocazia sa leg amicitii cu piloti din alte tari, ne-am masurat fortele si ma bucur ca toata batalia se da pe probele speciale, nu prin receptia hotelurilor sau la conacul din Aviatorilor. Cand participi in competitia FIA regulile sunt respectate si nu au tot felul de interpretari.
RallyMax: Care sunt in acest moment planurile tale pentru sezonul 2019, ce surprize pot aparea in viitor si la ce competitii te vom putea urmari?
Alex Filip: Planul meu este sa continui alaturi de TER, iar pe lista mea se afla deja 3 etape ? Franta, Romania si Elvetia. Daca reusesc sa merg si la prima etapa, cea din Italia, as fi si mai incantat. O alta optiune ar fi Cupa Clio din Campionatul National al Elvetiei, dar inca este doar la nivel de discutie. On va voir?
RallyMax: Alex, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in toate competitiile la care vei lua startul in 2019. In final, ai cuvantul!
Alex Filip: Multumesc foarte mult, stickerul Rallymax va fi prezent pe masina de concurs din 2019 (oricare va fi aceea) si sper sa ne revedem cu bine peste inca un an. Pana atunci, desi sunt destul de detasat de ?luptele? interne date la baioneta, sunt foarte incantat ca exista o alternativa decenta, profesionista si cu reale calitati de team management in persoana lui Bogdan Militaru. Recunosc ca mi-ar placea ca la alegerile interne sa primeze viziunea de viitor in defavoarea rutinei si a stagnarii si sper, la fel ca-n politica mare, sa existe curajul de a ne lasa pe mana unui technocrat care, repet, stie cum se gestioneaza o organizatie. Si, sa-mi fie cu iertare, dar FRAS este o barcuta de agrement de pe Tarnita pe langa vapoarele pe care le-a navigat Bogdan.
Doresc tuturor un Craciun Fericit si un An Nou cu pofta de raliuri. La multi ani!