Apropriindu-ne de debutul sezonului din Campionatul National de Viteza in Coasta, continuam seria interviurilor dedicate acestui campionat, de aceasta data personajul principal fiind Sorin Ghisoi, unul dintre pilotii cu experienta care in ultimul an a atras atentia cu un proiect in premiera pentru motorsportul din Romania. Este vorba despre constructia unei masini electrice de concurs, un model Volkswagen Golf VI cu care se va alinia la startul etapelor din CNVC. Despre toate detaliile si planurile privind acest proiect puteti afla in articolul urmator.
RallyMax: Salut Sorin! Ne bucuram sa povestim in premiera cu tine, dar si tema interviului este de asemenea una noua pentru noi. Pana sa trecem la intrebarile legate despre proiectul in care esti implicat, am dori sa ne spui cum ai ajuns sa concurezi in competitiile de viteza in coasta din Romania.
Sorin Ghisoi: Salut RallyMax! Totul a inceput acum vreo 20 de ani cand am construit o Dacie 1300 din 1970 cu un motor Turbo de 180 CP. Masina a ajuns destul de repede cunoscuta si asa am intrat intr-un proiect de promovare pus la cale de un grup de piloti celebri: Bebe Nicolescu, Bogdan Marisca, George Grigorescu, Titi Aur, Victor Baldescu. A fost achizitionat un Clio RS si eu l-am pregatit pentru curse. Este masina cu care am si iesit campion la debutanti in 2002 la VTM, iar cativa ani la rand am obtinut diverse titluri de campion.
RallyMax: Ai concurat atat in Campionatul National de Raliuri, cat si in Campionatul National de Viteza in Coasta in trecut, dar anul 2018 a reprezentat o premiera pentru tine si pentru motorsportul din Romania. Este vorba despre prezenta ta cu o masina electrica in intrecerile de viteza in coasta. De ce aceasta alegere?
Sorin Ghisoi: In 2018, dupa o pauza competitionala de 5 ani, am demarat acest proiect inedit atat in Romania cat si in Europa, realizandu-l cu sprijinul celor de la Kaufland Romania, despre care stim ca deruleaza numeroase activitati din domeniul sustenabilitatii. Ne-au sprijinit in toate actiunile noastre si FRAS, clubul Auto Blic, Renovatio, Goodyear Romania si EV Romania. Am reusit sa construim un autovehicul complet ELECTRIC, destinat competitiilor sportive. Am ales sa prezentam publicului prima masina electrica de curse din Romania, tinand cont atat de interesul tot mai mare al consumatorilor pentru reducerea poluarii, dar si de noua orientare a constructorilor auto care se focuseaza tot mai mult pe acest tip de propulsie, cu multe avantaje pentru deplasarea in mediul urban.
RallyMax: Nu am putut trece cu vederea peste partenerul tau din 2018, Kaufland Romania, un brand puternic care este de asemenea in premiera implicat in motorsportul din Romania. Cum ati reusit sa incepeti acest proiect?
Sorin Ghisoi: Cred ca s-au potrivit pur si simplu proiectul nostru cu intentiile lor de business si comunicare pentru perioada aceasta. Avand deja o politica de promovare a tot ceea ce inseamna eco si zero poluare, ma gandesc ca pentru Kaufland Romania acest proiect a fost doar o completare a numeroaselor actiuni de sustenabilitate. In plus, nu e greu de remarcat ca le plac proiectele inovatoare. Si sa punctez neaparat asta, Kaufland E-Rally Team va fi prezenta din nou in Campionatul National de viteza in Coasta, si va concura la noua clasa inaugurata de FRAS in luna noiembrie 2018, Clasa Electrica. Abia astept!
RallyMax: Ai avut sansa sa concurezi cu mai multe tipuri de masini, fie ele diesel, benzina sau acum electrice. Cum vezi evolutia masinilor de curse electrice fata de cele pe benzina sau motorina?
Sorin Ghisoi: In motorsport nu vor disparea foarte curand masinile cu motoare termice, iar cele hybrid si cele electrice, pe masura ce isi vor imbunatati autonomia, vor intra foarte puternic in multe competitii din sporturile cu motor pentru ca sunt performante si costurile de intretinere sunt cu mult mai mici fata de cele clasice cu motor termic.
RallyMax: Cu siguranta marea ?problema? sau ?ciudatenie? pentru fanii motorsportului o reprezinta lipsa acelui sunet sau a mirosului mult asteptat pentru o masina de curse. Crezi ca exista vreo varianta cu care masinile electrice sa atraga o mai mare simpatie in lumea motorsportului traditional?
Sorin Ghisoi: Sunt convins ca inginerii auto vor gasi o solutie si pentru amatorii de zgomot, dar sunt de parere ca ne vom adapta. Si eu sunt uneori nostalgic si simt lipsa mirosurilor si a sunetelor cu care am crescut, dar sa nu uitam ca energia solara si eoliana este gratis si nu polueaza. O sa traim mai mult si mai sanatosi 🙂 .
RallyMax: Cu o luna ramasa pana la debutului noului an din CNVC, cum stai cu pregatirile si ce noutati vei oferi pentru acest an?
Sorin Ghisoi: Din punct de vedere mecanic, masina este gata. Sa nu uitam ca este un prototip si e firesc sa fie mereu lucruri de imbunatatit la ea, inca mai facem teste. Daca tot am reusit sa incheiem, in sfarsit, procesul lung al omologarii masinii, vom incerca sa scoatem un timp bun pe probe si sa nu va dezamagim!
RallyMax: Sorin, iti multumim pentru raspunsurile acordate si iti dorim mult succes in 2019, iar in final ai cuvantul!
Sorin Ghisoi: Va multumesc. Mai vreau sa adaug faptul ca m-am implicat in acest proiect si dintr-un motiv personal. Am facut-o si pentru copilul meu, care as vrea sa traiasca intr-o lume mai buna, sa aiba o viata mai sanatoasa, sa ii arat ca putem sa evoluam daca vrem, ca visele se implinesc daca crezi in ele si muncesti pentru ele.