Seful M-Sport Malcolm Wilson este convins ca pana la omologarea defintiva a motorului modelului Fiesta WRC din luna mai, inginerii vor mai aduce imbunatatiri substantiale propulsorului acesteia.
Intr-un interval scurt de timp M-Sport trebuie sa predea specificatiile finale ale noului propulsor al WRC-ului de 1,6 litri, FIA interzicand orice dezvoltare pentru? urmatorii 3 ani. Numai 10 modificari, asa-zisi Jokeri, sunt permisi in acest interval, cel? mai probabil jumatate fiind folositi in acest an. Munca de dezvoltare a echipelor de uzina este intensa pentru a face motoarele cat mai competitive.
“Noi lucram intensiv la eficienta noului motor, in mod special la noua injectie directa. Vom aveam imbunatatiri, dar acestea se vor implementa doar dupa omologarea motorului in mai”, declara seful M-Sport, Malcolm Wilson, de dezvoltarea motoarelor Ford ocupandu-se in mod special preparatorul francez Pipo Moteurs.
In acelasi timp M-Sport se ocupa de gasirea unor reglaje mai bune ale suspensiei pe macadam. “Pana acuma nu am avut ocazia de a testa masina pe macadam uscat, ploaia impiedicandu-ne sa? gasim setup-ul corect pentru Mexic. Vom aveam o noua serie de teste, care speram ca vor? avea loc pe vreme mai uscata, in asa fel incat sa fim pregatiti pentru Portugalia”, declara
Wilson.
Cu toate dezavantajele avute in a doua etapa, Wilson vorbea de un rezultat “de vis” la? sfarsitul Raliului Mexicului: “Stiam ca ne asteapta un weekend foarte greu si cu toate astea am reusit sa ne marim avantajul in clasamentul constructorilor si al pilotilor. In privinta setup-ului Fordului Fiesta WRC am obtinut multe informatii noi, de care vom profita in testele pentru Portugalia”. De asemenea optimist se declara si directorul de motorsport al Ford Europa, Gerard Quinn: “Noi suntem convinsi ca Fiesta WRC este o masina competitiva. Ne mai asteapta? multa munca dar luam startul cu gandul la victorie in Raliul Portugaliei”.
Cristi Prie.