Cu opt etape programate in 2019, Campionatul National de Raliuri a revenit la finalul saptamanii trecute in Moldova, pentru o noua competitie pe macadam. Dupa Raliul Moldovei in luna iunie, Raliul Iasului a fost prima cursa din cele trei din aceasta toamna, desfasurandu-se pe 10 probe speciale de macadam: pe drumurile din judetul Iasi, cat si pe superspeciala din oras.
Cu un public numeros pe probe, cu o atmosfera exceptionala la speciala-spectacol din Iasi, acolo unde fanii s-au aflat in numar mare pentru a aplauda evolutia concurentilor, cele cinci echipaje DTO Rally Team s-au luptat pe durata celor doua zile de concurs cu secundele pentru victorii in clasamente. Desi au avut parte si de abandonuri tehnice, de o rasturnare sau de incidente pe probele speciale, echipajele DTO Rally Team au reusit podiumuri, dar si o victorie in clasamentul general, acolo unde modelul Citroen C3 R5 a fost cel mai rapid pe macadamul iesean.
Vali Porcisteanu si Dan Dobre au reprezentat gruparea DTO Rally Team in fruntea clasamentului, unde au dus o lupta stransa pentru victorie, in timp ce Cristi Dolofan si Mihai Sandu, prezenti la start cu un Peugeot 208 R5, s-au duelat pentru un loc fruntas in clasamentul general. Eugen Caragui si Robert Fus au venit la Iasi cu dorinta victoriei in cadrul clasei RC4, Bogdan si Delia Nastase cu gandul la a cincea victorie consecutiva in cadrul clasei 11, in timp ce juniorii Cristi Sugar si Vlad Colceriu tinteau o noua victorie in cadrul Cupei Dacia.
Vali Porcisteanu, Dan Dobre si Citroen-ul C3R5 au fost cei mai rapizi
Pentru Vali Porcisteanu si Dan Dobre, sezonul 2019 a adus, in sfarsit, prima victorie la Raliul Iasului. Dupa multiple sezoane cu incidente si fara niciun podium, editia din acest an a fost una de succes pentru Vali si Dan la Iasi, echipajul DTO Rally Team reusind un parcurs constant, inteligent, care le-a adus maximul de puncte si a doua victorie din acest sezon. Cu un start precaut, Porcisteanu si Dobre au obtinut la bordul Citroen-ului C3 R5 timpi buni, in fruntea clasamentului, ca mai apoi, cu trei victorii de proba in a doua parte a zilei de vineri, sa urce in fotoliul de lider la finalul primei zile de concurs.
?Povestea noastra aici este una cu abandonuri si incidente care ne-au tinut departe de victorie. De aceasta data ne doream sa spargem gheata si am avut un sentiment bun de la inceput! In prima zi am inceput mai precaut deoarece eram prima masina pe drum si aderenta era scazuta, ca mai apoi sa crestem ritmul pe a doua bucla, cand setarile au fost foarte bune, masina s-a comportat excelent si am putut sa urcam in postura de lider?
a spus Vali la finalul primei zile de concurs.
In ziua secunda, in timpul unei lupte stranse pentru victorie, Vali si Dan abordeaza o strategie precauta pentru a-si mentine locul in frunte:
?Cu multe abandonuri dupa diferite evenimente, era foarte simplu sa gresesti. Am decis ca strategia e cea care conteaza, ca e important sa gestionez avansul si am avut parte de un raliu inteligent, in care am stat departe de probleme?
a completat Porcisteanu.
Cu un parcurs constant si cu al doilea timp pe Power Stage, Vali si Dan reusesc a doua victorie a sezonului si isi maresc avansul in fruntea ierarhiei generale in Campionatul National de Raliuri.
?A doua zi am pornit mai lent si precaut deoarece eram detasati fata de locul secund, dar nu ne puteam permite sa pierdem punctele pe zi. Nu a fost o cursa usor de gestionat, dar am demonstrat ca suntem cerebrali si in sfarsit ne bucuram de o victorie la Iasi. Masina s-a comportat exemplar si a fost unul dintre ingredientele victoriei, pe langa pregatirea tehnica foarte buna. Se anunta un final de sezon aprins, cu o lupta pentru titlu care se va duce pana la final. Noi vom creste constant ritmul si speram sa ne apropiem de viteza lui Simone?
a incheiat Vali Porcisteanu, care multumeste tuturor fanilor prezenti la raliu pentru sustinere.
Cristi Dolofan si Mihai Sandu au avut un inceput progresiv de cursa, cu timpi buni pe probele speciale de vineri, cand au stat departe de probleme si de incidente, reusind sa faca spectacol pentru fanii de pe superspeciala din Iasi. Sambata, echipajul DTO Rally Team a ridicat ritmul si a urcat locuri importante in clasament, ocupand locul 5 in ierarhia generala FIA, de unde au fost nevoiti sa abandoneze din cauza unei conducte din sistemul de directie a Peugeot-ului 208 R5. Fara indoiala, Cristi si Mihai au demonstrat ca sunt rapizi la bordul modelului francez si ca pot ocupa oricand unul dintre locurile fruntase in clasamentul general, chiar daca nu au ajuns in ultimul control orar al Raliului Iasului 2019.
Eugen Caragui si Robert Fus au pornit in forta in cursa din Moldova, avand un ritm excelent pe probele speciale din prima zi, cand s-au luptat pentru victoria in cadrul clasei RC4, cat si in clasamentul masinilor cu tractiune fata. Ritmul celor doi a fost unul de exceptie, constanta si viteza fiind cele doua cuvinte care pot descrie evolutia echipajului DTO Rally Team la Raliul Iasului. In ciuda unei rasturnari pe finalul raliului, care a adus daune masinii de concurs, dar care a atras aplauzele si simpatia fanilor pentru determinarea de a continua, Eugen si Robert au incheiat cursa din Moldova pe locul secund in cadrul clasei RC4 si pe trei in cadrul clasamentului masinilor cu doua roti motrice (tractiune fata).
Bogdan si Delia Nastase au luat startul in Raliul Iasului cu determinarea unei noi victorii, dupa cele patru curse anterioare perfecte. Echipajul DTO Rally Team a pornit excelent in cadrul clasei 11, acolo unde au obtinut o prima victorie de proba speciala la debutul cursei, ca mai apoi sa fie nevoiti sa se opreasca din motive tehnice. Cu Mitsubishi-ul Lancer EVO revenit la forma maxima in ziua secunda, Bogdan si Delia au avut un ritm excelent pe cele 5 probe speciale de sambata, obtinand cei mai buni timpi pe parcursul zilei, dar timpul pierdut vineri a insemnat doar locul sase in cadrul clasei 11 la finalul Raliului Iasului.
La bordul unui model Dacia Sandero, Cristi Sugar si Vlad Colceriu au avut un parcurs constant si rapid pe probele speciale din prima zi de concurs, reusind sa gestioneze avansul in fruntea cupei monomarca. Juniorii DTO Rally Team erau la conducere la startul zilei secunde, cand un derapaj prea amplu a dus la lovirea unui cap de pod pe cea mai tehnica speciala a raliului, ?Paun?. Cristi si Vlad au incheiat proba, dar a fost imposibil pentru cei doi sa continue deoarece una din rotile Daciei Sandero era rupta, ducand la un nou abandon in cadrul echipei.
In sezonul 2019, DTO Rally Team are alaturi o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe si Total Lubricants Romania.