Cu o pauza de peste o luna de la etapa precedenta, Cupa Suzuki a revenit la inceputul lunii septembrie cu o noua cursa, desfasurata de aceasta data in Moldova, in judetul Iasi. Cu probe speciale de macadam de viteza, dar si cu sectiuni tehnice, cu o suprafata de concurs excelenta, Raliul Iasului a fost o provocare interesanta pentru echipajele care concureaza cu modelul Swift Sport, masina care si-a dovedit fiabilitatea si viteza si in trecut la Iasi, unde rezultatele Suzuki-ului au fost de laudat.
Cu sapte echipaje la start, lupta din Cupa Suzuki s-a anuntat una de urmarit, fanii avand parte de incidente, de un duel strans pentru victorie, dar si de o iesire in decor a unuia dintre echipajele considerate favorite. Cu 132 de kilometri cronometrati, Raliul Iasului a fost una din cele mai surprinzatoare competitii din acest an, cele 10 probe speciale fiind adevarate teste pe care echipajele le-au trecut cu brio.
Bogdan Vrabie si Levente Csegzy veneau la Iasi dupa o iesire in decor la Raliul Perla Harghitei si o evolutie sub asteptari la Sibiu, in timp ce echipajele Danut Budai & Lucian Budai si Andrei Georgescu & Mihaela Balint obtinusera victorii in ultimele doua curse si isi doreau sa continue in acelasi ritm. Cu o viteza surprinzatoare la Raliul Sibiului, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca se inscriau pe lista pretendentilor la victorie, in timp ce David Tarta si Georgiana Gologan reveneau dupa absenta de la etapa precedenta. Alexandru Ardelean si Horatiu Baltador au ridicat viteza pana la un ritm rapid si aveau incredere in fortele proprii inaintea Raliului Iasului, iar Ioan Zarug si Eugen Talpalariu luau startul pe modelul Swift Sport pentru prima data in acest sezon.
Raliul Iasului debuteaza cu o prima victorie de proba pentru Bogdan Vrabie si Levente Csegzy, echipajul #19 fiind cel mai rapid pe ambele treceri pe ?Cioca-Boca?, una dintre cele mai dificile speciale ale cursei. Cu Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca cei mai rapizi pe a doua proba a raliului, Vrabie si Csegzy isi adjudeca patru din cele cinci speciale ale primei zile de concurs, cei doi fiind la conducere la mijlocul competitiei, cu un avans de peste 26 de secunde in fata echipajului Danut Budai & Lucian Budai, care nu a gasit ritmul necesar pentru a se lupta de la egal la egal cu adversarii.
Ziua secunda incepe cu atacul echipajului Budai, care incearca sa recupereze timpul pierdut in prima zi de concurs. Danut si Lucian se impun pe trei din cele cinci probe programate, in timp ce Bogdan Vrabie si Levente Csegzy sunt cei mai rapizi pe celelalte doua speciale, mentinandu-si avansul in fruntea Cupei Suzuki. La finalul celor 132 de kilometri cronometrati, Vrabie si Csegzy obtin a treia victorie a sezonului, urmati in clasament de echipajul tata-fiu Budai. Cu un ritm rapid, constant, cu timpi pe podiumul Cupei Suzuki pe fiecare speciala si cu o victorie de proba, Bogdan Talasman si Andrei Mitrasca ocupa la finalul Raliului Iasului locul al treilea, reusind sa isi consolideze pozitia in clasamentul general provizoriu dupa sase raliuri in 2019.
Dupa competitiile in care a acuzat ritmul sub asteptari, Alexandru Ardelean a avut un parcurs rapid la Raliul Iasului, unde, alaturi de Horatiu Baltador, a ocupat locul al patrulea in Cupa Suzuki, cel mai bun rezultat al celor doi in acest an. La prima prezenta in acest sezon pe modelul Swift Sport, Ioan Zarug si Eugen Talpalariu au progresat de la o proba la alta si au avut viteza necesara pentru a obtine locul cinci in cadrul cupei monomarca, unde au fost urmati de echipajele David Tarta & Georgiana Gologan si Andrei Georgescu & Mihaela Balint. Ambele echipaje au abandonat in prima zi de concurs cu probleme tehnice, respectiv din cauza unei iesiri in decor, revenind in ziua secunda pentru acumularea de experienta si puncte importante in cadrul Cupei Suzuki.
In cadrul clasei RC5, unde Suzuki-ul Swift Sport concureaza cu alte modele similare, doua echipaje din Cupa Suzuki au urcat pe podium: Bogdan Vrabie si Levente Csegzy pe locul secund, in timp ce Danut si Lucian Budai au obtinut ?bronzul? in cadrul clasei, dar si locul secund in clasamentul juniorilor.
Levente Csegzy, copilotul lui Bogdan Vrabie, parte a echipajului invingator, a spus la finalul cursei: ?Raliul Iasului a insemnat o victorie foarte importanta pentru noi, reusind astfel sa mai recuperam din ecartul fata de lider. Multumim tuturor celor care ne sprijina in acest sezon si ii asteptam pe toti iubitorii de motorsport la urmatoarea etapa, Transilvania Rally.?
Cu un ritm mai lent decat si-a dorit, Danut Budai a reusit locul secund la Raliul Iasului: “Cum spune tatal men: Un raliu nu se castiga pe prima proba, ci se poate pierde. Am avut un ritm mai lent pe prima speciala a raliului si am pierdut 14 secunde… 14 secunde care urmau sa faca diferenta. Este o lectie, sper ca am invatat ceva din asta. Mergem mai departe, mai increzatori ca putem fi mai rapizi. Ne vedem la Raliul Clujului mai determinati in a castiga!!?
Cu un nou podium la Raliul Iasului, Bogdan Talasman a declarat: ?Desi am terminat din nou pe locul trei, pot spune ca am avut cel mai bun raliu de anul acesta. Am fost nevoiti sa reducem putin ritmul dupa o saritura care a pus in pericol integritatea radiatorului, dar per total progresul fata de cursele anterioare a fost multumitor. Felicitari adversarilor pentru ritmul sustinut, se merge foarte tare si asta ne motiveaza. Ne vedem la Cluj!?
La cel mai bun rezultat din 2019, Horatiu Baltador, copilotul sibianului Alexandru Ardelean, a spus: ?Un raliu foarte frumos, pentru care ne-am pregatit atat psihic, cat si fizic. In prima zi am gresit setarile suspensiei si alegerea de anvelope, detalii care ne-au costat foarte multe secunde. Dupa prima bucla a trebuit sa dam un reset la tot ceea ce am incercat sa punem in aplicare si a urmat ceea ce ne place noua cel mai mult – sa alergam dupa secundele pierdute. Din pacate, chiar daca ritmul nostru a crescut foarte mult, si colegii de la cupa au reusit sa mearga din ce in ce mai bine, iar noi nu am reusit sa urcam mai sus de locul IV. Am invatat multe lucruri din acest raliu si speram sa le punem in aplicare la urmatoarele raliuri.?
Eugen Talpalariu, copilotul lui Ioan Zarug, a declarat la finalul cursei pe care cei doi au incheiat-o pe locul cinci in Cupa Suzuki: ?Despre Raliul Iasului, cel pe care noi il consideram raliul nostru de casa, putem spune ca am trecut peste toate micile incidente din timpul cursei si in continuare ramane cel mai frumos si bine organizat raliu din campionat. Ne bucuram ca am revenit in Cupa Suzuki si speram sa ne vedem la ultimele doua etape din campionat.?
La revenirea dupa absenta de la Sibiu, David Tarta a reusit un loc sase in Cupa Suzuki, revenit dupa un abandon in prima zi de concurs: ?Raliul Iasului a fost un raliu foarte greu, mai ales dupa o pauza foarte lunga. In prima zi, dupa a doua proba, s-a spart cutia de viteze, am fost nevoiti sa abandonam si sa reluam startul sambata in super rally, unde ne-am descurcat bine, in ciuda faputului ca participam la acest raliu pentru prima data si cutia pe care am montat-o nu a functionat foarte bine. Astept nerabdator sa iau startul la Transilvania Rally, urmatorul raliu care se va desfasura pe asfalt!?
La Raliul Iasului, o greseala l-a costat pe Andrei Georgescu orice sansa la lupta pentru victorie: ?Am inceput gresit Raliul Iasului, cu o iesire in decor pe prima proba. Eram hotarat sa atac si pe macadam, chiar daca nu am experienta. Echipa tehnica a reparat masina si am luat startul in SuperRally a doua zi, asa ca am avut ocazia sa mai fac kilometri. Multumesc tuturor pentru sustinere.?
In 2019, partenerii Cupei Suzuki sunt: Suzuki Romania, Suzuki Hybrid, My-Suzuki.ro, ECSTAR, www.infinitagency.ro, Bucur Tuning, Sparco, Hankook, Protlum.
Credit foto: RallyZoom.ro