Dupa ce praful ridicat de masinile de curse pe probele Raliului Iasului s-a asezat, am povestit cu Dan Codreanu, rally managerul competitiei intr-un interviu complet, prin care sa analizam editia 2019 a cursei. Dan a raspuns intrebarilor noastre prin care am aflat sa intelegem efortul pe care echipa organizatorica l-a depus pentru ca toate detaliile cursei sa fie puse la punct, in ciuda lipsei unui partener principal major, asa cum s-a intamplat in anii trecuti. Printre raspunsuri s-au strecurat detalii despre plusurile si minusurile editiei din 2019, despre lupta de pe probele speciale, despre relatia cu fanii din acest an, cat si despre unele planuri pentru 2020.
RallyMax: Salut, Dan! A trecut mai mult de o saptamana de la Raliul Iasului. Cum a decurs pentru echipa organizatorica saptamana cursei, cea mai aglomerata perioada din an?
Dan Codreanu: Salutari, RallyMax! Ne chinuim de ceva vreme cu interviul, dar iata ca pana la urma reusim sa stam de vorba. 🙂 Incepem sa ne revenim dupa efortul intregii echipe si am inceput analiza celor intamplate la raliul nostru, mai la rece si bineinteles sa facem planurile pentru editia de anul viitor.
RallyMax: Privind in urma, ce plusuri si minusuri crezi ca a avut competitia in acest an, din punct de vedere organizatoric?
Dan Codreanu: Plusul este functionarea buna a echipei de organizare in acest an, iar minusul major a fost faptul ca nu am reusit schimbarea configuratiei raliului datorita focusarii intregului staff de conducere pentru gasirea bugetului necesar pentru a putea realiza evenimentul, dar la anul vom avea schimbari atat a traseului cat si a programului intregului raliu.
RallyMax: Cum ai vazut lupta de pe probele speciale, stiind faptul ca Raliul Iasului 2019 a fost, probabil, cursa cu cele mai multe abandonuri din ultimii ani.
Dan Codreanu: Un raliu ?nebun?, atat in lupta pentru podiumurile competitiei, cat si din punctul de vedere al organizatorului. Abandonurile si incidentele de cursa ne-au pus in mare dificultate din punct de vedere logistic, facand un efort urias pentru recuperarea masinilor de concurs care erau oprite cate 4-5 simultan pe o proba (la una din probe am gasit, fiind si ?Deschidere Traseu?, 3 masini iesite in decor in acelasi viraj). Am avut si incidente ce au necesitat interventia cadrelor medicale, dar totul e bine cand se termina cu bine atat pentru echipajele implicate in incidente, cat si pentru noi. Multumim pentru profesionalismul si abordarea echipajelor SMURD, Spitalului ?Sf. Spiridon? ? UPU si in mod special medicului coordinator UPU, d-nei Prof. Dr. Diana Cimpoiesu. Nu am reusit sa fim perfecti, fapt pentru care imi cer scuze celor care au avut ceva timp de asteptat pana i-am recuperat. Anul viitor vom suplimenta numarul de platforme cu siguranta dupa ?lectia? primita in acest an. Raliul Iasului are o suprafata de concurs care in conditii de uscat te imbie sa mergi din ce in ce mai tare. Particularitatile noastre sunt probele inguste, care nu iti lasa loc de greseala, si podurile foarte numeroase care ne-au adus numele de ?Raliul celor 1000 de poduri? in randul competitorilor. 🙂
RallyMax: Ce asteptari ai avut de la fanii din Iasi? Cat de multumit esti de reactia si prezenta spectatorilor la startul festiv, superspeciala, dar si pe probele de macadam?
Dan Codreanu: Da, crestem in audienta de la an la an, publicul din zona Moldovei gustand din ce in ce mai mult spectacolul oferit de piloti. Anul acesta am avut un record de participare a publicului la SuperSpeciala Rapa Galbena, lucru care nu poate decat sa ne bucure.
RallyMax: Felicitari pentru explicatiile despre raliuri de pe pagina de Facebook a raliului. Cum au reactionat fanii la aceste mesaje? Crezi ca publicul iesean a inteles mai bine raliul si detaliile sale si a fost mai interesat de cursa?
Dan Codreanu: Am decis la initiativa entuziastilor mei colegi din echipa, sa mediatizam mai bine regulile de desfasurare a acestui gen de competitie sportiva, iar rezultatul nu a asteptat sa apara. Vom continua si anul viitor cu siguranta, obiectivul nostru fiind atragerea unui public din ce in ce mai numeros atat pe probe, cat si a potentialilor doritori care vor dori sa ?guste? din placerile acestei ramuri sportive.
RallyMax: In conditiile in care principalul partener al evenimentului s-a retras acum cateva luni, cat de dificila a fost organizarea competitiei, stiind faptul ca Raliul Iasului este unul dintre cele mai atent organizate curse din tara? Aveti sperante pentru o sustinere mai serioasa in sezonul viitor?
Dan Codreanu: Da, am trait momente nu tocmai placute prin retragerea intempestiva a partenerului nostru principal timp de 5 ani, Compania Cotnari. Le multumim pentru ceea ce au facut pentru aceasta competitie a Iasului si poate intr-un viitor apropiat sau mai indepartat ii asteptam din nou alaturi de noi.
Da, suntem optimisti ca vom reusi sa ducem mai departe cel mai mare eveniment sportiv al Municipiului Iasi, dar deocamdata nu pot dezvalui din planurile pentru anul viitor. Cu siguranta vom pregati surprize placute pentru competitia din 2020.
Tin sa multumesc tuturor partenerilor ce au ramas impreuna cu noi si anume, Primariei Municipiului Iasi, domnului primar Mihai Chirica, viceprimarilor si intregului Consiliu Local, Ford Iasi ? ATI Motors Holding pentru suportul logistic acordat, Hotel International Iasi, gazda evenimentului, KOLOS Grup, Dolo Trans Olimp pentru sprijinul neasteptat, dar in acelasi timp emotionant, la fel si Shark Racing – domnului Gabriel Ene, PRO X Brasov, Canel, cat si partenerilor media Buna Ziua Iasi, Radio Hit, RallyMax si multi, multi altii carora le multumim!
Tin sa mai multumesc intregului dispozitiv de conducere a cursei delegat de Federatia Romana de Automobilism Sportiv pentru modul in care a gestionat o etapa foarte, foarte grea.
RallyMax: Multumim! In final, ce mesaj ai pentru fanii si concurentii din raliurile din Romania?
Dan Codreanu: In ultimii ani putem fi mandri ca in Campionatul National de Raliuri Dunlop au aparut masini din ce in ce mai performante, asta se vede in numarul mare de masini in configuratie R5 prezente la starturile din sezonul 2019. Iar un alt motiv de bucurie este numarul din ce in ce mai mare de tineri care incep cariera sportiva, atat in CNRD, cat si in CNRD2. Asta nu poate decat sa ne bucure si in acelasi timp ne obliga sa fim din ce in ce mai atenti la detaliile organizarii unui raliu cu asemenea nivel. La anul ne dorim monitorizarea reprezentantilor FIA pentru accederea in competitiile europene, macadamul de calitate fiind din ce in ce mai ?pretios? pe continentul nostru.
In incheiere tin sa urez colegilor nostri din Cluj, Napoca Rally Academy, mult succes in organizarea etapei de la sfarsitul acestei luni si sa aiba parte de mult spectacol si bineinteles fara incidente majore din partea concurentilor.
Toate cele bune!