Cu o ultima participare in competitiile oficiale in 2015, cand a concurat alaturi de Florin Dorca pe un Mitsubishi Lancer EVO VII, Danny Ungur s-a concentrat in ultimele sezoane pe activitatile din cadrul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cat si pe cele ale scolii de pilotaj Danny Ungur Racing. Printre surprizele editiei 2019 a Transilvania Rally se afla si prezenta la start a lui Danny, cel care va reveni cu ocazia competitiei de casa, cu un nou copilot, pe o masina de concurs din cadrul clubului Danny Ungur Racing.
RallyMax: Salut, Danny! Zvonurile spun ca vei lua startul la Transilvania Rally, penultima etapa CNR din 2019. Cat de adevarate sunt aceste informatii?
Danny Ungur: Ati auzit bine, este foarte adevarat. Imi doresc de foarte mult timp sa iau din nou startul, se stie ca probele de la Cluj imi plac foarte mult si ca nu se compara nicio etapa cu cea de acasa. Deoarece am avut oportunitatea sa revin la volan, nu am putut sa refuz. Chiar daca sunt un mare fan al macadamului, raliul de la Cluj cu probele tehnice, selective, dificile, in formatul de anul acesta, cu “Dangaul” de 30 de kilometri, mi se pare excelent. Abia astept sa savurez aceasta cursa, mai ales ca am copilarit in zona specialelor.
RallyMax: Da-ne mai multe detalii despre participarea ta ? masina de concurs, copilot, clasa in care vei puncta.
Danny Ungur: Masina este un Ford Fiesta de clasa 12 (fosta grupa H), care are aproximativ 300 de cai putere dintr-un motor de 1.6 turbo. Este masina clubului Danny Ungur Racing, cu care Remus Cotut a concurat in ultimele sezoane. Datorita unor evenimente fericite in familie, Remus nu a putut fi prezent la startul Transilvania Rally si, mai in gluma, am primit masina cu tot cu navigator, Mircea Onofrei, cu care ma inteleg foarte bine si sunt sigur ca vom avea parte de o colaborare foarte buna. Imi doream ca Fiesta sa mai aiba inca un cardan si sa fie un R5 🙂 , dar o sa fie o placere sa fiu la start cu un model cu tractiune fata, dupa ce in trecut am evoluat cu Citroen C2 R2 Max sau Clio Williams. Masina va avea parte de un alt layout de design, cu Danny Ungur Racing in prim plan. O sa particip la testele private de marti, in timp ce recunoasterile o sa le fac sambata, astfel incat in zilele oficiale sa fiu prezent in postura de observator FRAS, fara a merge la recunoasteri sau shakedown. O sa fie o ocazie buna sa vad din masina de concurs cum se desfasoara cursa, sa analizez cum decurg lucrurile si sa inteleg mai bine situatiile prin care trec sportivii, nu doar din masina oficiala, ci si din cea de curse.
In plus, voi testa personal noile echipamente GPS pe care o parte din concurenti le vor folosi la Transilvania Rally. Dorim sa achizitionam un nou sistem de securitate de la o echipa cu experienta in domeniu din Cehia, care monitorizeaza mai multe campionate, inclusiv competitii de mare amploare, gen Barum Rally. Aceste echipamente vor creste nivelul de siguranta a concurentilor pe probele speciale si voi fi atent la functionarea lor pe durata competitiei.
RallyMax: Dupa 4 ani de pauza, revii la bordul unei masini de curse intr-o competitie oficiala. Cat de entuziasmat esti inaintea startului? Ai setat un obiectiv pentru cursa din weekendul viitor?
Danny Ungur: Dupa 4 ani de pauza competitionala sunt ?ca nou?. Chiar daca n-am mai participat intr-o competitie, am fost implicat in activitati de scoala ale Danny Ungur Racing, desi un start oficial nu se compara cu activitatile de coaching. Ma intorc cu mare drag si cred ca, impreuna cu Mircea, vom forma un echipaj simpatic. Entuziasmul clar este la cote mari, mai ales ca am in plan sa fac si spectacol pentru fanii de pe margine. Fiind prezent la start cu o licenta one-event, nu am niciun obiectiv, mai ales datorita rolului pe care-l am, cel de observator. Cel mai important este sa terminam cursa si sa ajungem in ultimul parc inchis, dar categoric m-as bucura sa fiu un concurent competitiv, sa vedem potentialul masinii si sa facem un test cu aceasta.
RallyMax: Avand in vedere ca in trecut ai evoluat in cea mai mare parte la volanul unor masini cu tractiune integrala, de ce ai ales sa evoluezi acum cu o masina cu tractiune fata?
Danny Ungur: Nu am ales, ci am ?primit? masina de la Remus. Daca as fi ales, as fi mers in alta directie, spre o masina integrala. Spre deosebire de alti colegi, nu mi se pare un pas in urma faptul ca voi concura cu o masina cu tractiune fata. De-a lungul carierei am incercat sa fiu la start in orice competitie am avut ocazia, oricare a fost masina.
RallyMax: Transilvania Rally a atras ani de ani multa lume atat pe probele speciale, dar mai ales la startul festiv. Cum vezi, din acest punct de vedere etapa de casa? Crezi in sansa ca etapa sa faca parte din calendarul ERC intr-un viitor apropiat?
Danny Ungur: Am emotii, ca la fiecare start. Cred ca o sa am parte de o presiune, fiind etapa de casa, dar nu va fi una majora, nefiind angrenat intr-o lupta. Sunt relaxat si ma voi bucura de fiecare kilometru de proba, fara a uita de fani, pe care-i astept cu drag la startul festiv, pe probele speciale si la superspeciala de la Cluj Arena.
Clujul are traditie in motorsport, avand aici un nucleu mare de sportivi. Inclusiv clubul Danny Ungur Racing are peste 60 de piloti sau copiloti activi in 2019, atat in CNR, cat si in Rally2 sau la Viteza in Coasta. Prin scoala de pilotaj pe care o coordonez “crestem” sportivi in fiecare an, numarul acestora fiind tot mai mare de la un sezon la altul si contribuind la cresterea comunitatii de motorsport din oras si din Romania. Discutand despre raliu, acesta se incadreaza in standardele ERC. Momentan este candidat ERT, dar organizatorul are in vedere probe speciale noi, care pot duce numarul total de kilometri cronometrati pana la 200, iar in plus exista si speciala “Tarnita”, care se poate parcurge in ambele sensuri. Configuratia raliului, suprafata de concurs, numarul total de kilometri, dificultatea si diversitatea probelor, dar si infrastructura Clujului pot permite categoric o etapa ERC aici.
RallyMax: Ce locuri sau probe speciale ai recomanda spectatorilor care vor sa fie saptamana viitoare pe probele de la Cluj?
Danny Ungur: Vremea se arata buna, astfel este o oportunitate excelenta pentru fani sa fie pe marginea probelor speciale. Cu “Dangau” de 2 ori la vale, Floresti si superspeciala din oras, publicul are ce vedea! Planul orar este unul prietenos, care permite vizionarea a minim 5 probe de-a lungul weekendului.
As recomanda categoric PowerStage-ul. De obicei, chiar si cand merg la etape WRC, caut probe in coborare, unde toate masinile pot merge spre limita. “Dangau” este regina raliului, cu o lungime semnificativ de mare si cu locuri spectaculoase, cu multe intersectii si zone cu vizibilitate mare, dar si “Floresti” este o proba interesanta, usor accesibila, perfecta pentru fanii care nu vor sa se deplaseze prea departe de oras.
RallyMax: Iti multumim pentru raspunsuri. In incheiere, ce mesaj transmiti clujenilor care te vor sustine pe probe, dar si fanilor tai, care te vor urmari, cu siguranta, cu entuziasm?
Danny Ungur: Mesajul meu se indreapta catre partea de siguranta – incurajez toti fanii sa vina sa ne sustina, dar sa nu uite ca motorsportul este periculos. Le recomand sa asculte de arbitri, oficiali si de reprezentantii Politiei si ai Jandarmeriei, sa respecte programul si sa nu forteze intrarile sau iesirile de pe probe. Toate informatiile necesare pentru a-si face un program le vor gasi pe pagina de Facebook si website-ul raliului, dar si cele ale Federatiei Romane de Automobilism Sportiv. Nu uitati sa luati o marja de eroare la deplasarea catre si dinspre probele speciale (traficul din Floresti), sa fiti defensivi in trafic si sa va bucurati de spectacolul de pe probele speciale din locuri sigure. Va asteptam! 🙂
Multumiri partenerilor: IRMS, FAIST MEKATRONIC, P1 si MOTUL.