Dan Girtofan si Tudor Marza au incheiat, acasa, la Brasov, un sezon 2019 plin de evenimente. Un loc 3 in clasamentul general al CNRD si un loc 2 in ERT Balkan Rally Trophy, plus un record de 10 podiumuri consecutive sunt realizarile celor doi brasoveni in 2019. La care mai adaugam victorii de probe speciale, spectacol pentru fani, participari externe si multa pasiune. Totusi, un moment de ghinion la Transilvania Rally de la Cluj a facut ca lucrurile sa nu se incheie asa cum isi doreau cei doi echipieri Skoda Romania Motorsport. ”A fost un sezon lung. Consider ca 75% a fost unul bun. Am terminat aproape toate etapele pe podium, mai putin cea de la Cluj, care a cantarit cel mai greu in ceea ce au privit sansele noastre la locul 1. Practic, Clujul a fost runda care ne-a stricat, ca sa zic asa, planurile. Acel abandon tehnic, un lucru care nu a tinut de noi, a facut ca sezonul 2019 sa nu se incheie asa cum ne-am fi dorit. Este frustrant, dar nu avem ce face. Suntem multumiti ca am avut un record de 10 podiumuri consecutive si daca am pune si Brasovul ar fi 11 clasari intre primii trei din 12 curse. Un lucru foarte bun. Sunt sigur ca si la Cluj, daca nu am fi avut acea problema tehnica, am fi terminat sus. Una peste alta este un an competitional pe care l-am terminat cu bine, acasa, cu un rezultat care ne-a permis sa fim inca un sezon pe podiumul clasamentului general si asta e foarte bine, mai ales tinand cont de concurenta mare pe care am avut-o”, a declarat Dan Girtofan.
Giri si Tudor au avut un an in care au alternat prezentele in intrecerea interna cu cele la curse in afara. De altfel, cei doi au fost pusi intr-o situatie dificila in luna septembrie, cand au avut de ales intre participarea la Transilvania Rally si continuarea luptei pentru titlu in CNRD sau startul la Serbia Rally si incercarea de a obtine un nou titlu in ERT Balkan Rally Trophy. Alegerea a fost una de suflet, si anume lupta pentru titlul intern, mai ales ca urma un raliu pe care-l cunosteau foarte bine si pe care-l apreciau foarte mult. Din pacate, norocul nu a fost de partea celor doi. ”Daca stai si privesti acum lucrurile, simtim o unda de regret, ca poate am fi avut mai mult norc la Serbia Rally. A fost pentru noi un fel de loz in plic. Puteam sa tragem un loz castigator sau sa unul necastigator. Din pacate, pentru a noi a fost a doua varianta. Am ales Clujul cu sufletul, crezand ca putem scoate ceva aici, in intrecerea interna. Nu a fost sa fie insa. Probabil ca aceeasi soarta ne-ar fi asteptat si in Serbia, poate ca am fi avut si acolo ghinion. Nu stim ce ar fi fost. Noi o luam ca o intamplare nefericita si mergem inainte”, a mai adaugat Giri.
Daca lucrurile nu au iesit cum si-a dorit pentru el si Tudor, Dan Girtofan este foarte bucuros pentru fiul sau Andrei, care, la primul sezon cu o masina cu tractiune integrala a obtinut titlul de campion national la clasa RC2N (fosta grupa N). ”Andrei a fost o surpriza foarte placuta. La inceptul sezonului vorbeam cu navigatorul lui, Doru Vraja, si ii spuneam ca pot sa scriu ceva intr-un plic, pe care-l vom desface la final de sezon si vom vedea daca am avut sau nu dreptate. Nu am facut asta, dar lucrul pe care vroiam sa-l notez il am si acum in minte. I-am povestit ca, daca el si Andrei vor gestiona cu cap sezonul acesta, vor fi cu siguranta campioni la clasa si in primii 10 in clasamentul general. Si s-a dovedit ca nu m-am inselat. Am simtit ca Andrei are un potential mare inca de la prima etapa, dupa felul cum evolueaza. Atunci mi-am dat seama ca poate sa faca un sezon frumos. Mi-a depasit asteptarile si poate imi mai indulceste amaraciunea dupa ghinionul pe care eu l-am avut. Il felicit si pe el si pe Doru si sunt mandru de ei”, a mai precizat dublul campion national.
Nici nu s-a incheiat bine sezonul 2019, ca Giri se gandeste deja la anul competitional urmator. ”Acum e prematur sa vorbim despre sezonul urmator si ce va fi atunci. Un lucru este sigur: o vom lua de la capat si ne vom lupta din nou pentru locul cel mai sus de pe podium. In acelasi timp, si eu si Tudor ne dorim sa avem mai multe experiente in curse externe. Totul depinde de ce parteneri vom avea si cum vom schita bugetul pentru anul viitor. Vom avea mult de lucru in perioada urmatoare, dar asa cum ne stie lumea, vom reveni si mai puternici si mai determinati ca sa ne atingem obiectivele. Vreau sa le multumesc partenerilor din acest sezon, fara de care activitatea noastra nu ar fi fost posibila, echipei tehnice, care ne-a pus la dispozitie mereu un material de concurs pregatit la cele mai inalte standarde, lui Tudor, pentru colaborarea si sustinerea de-a lungul intregului sezon, dar si fanilor pentru sprijinul neconditionat. Abia astept sa ne revedem cu bine in 2020”, a incheiat Giri.
Dan Girtofan si Tudor Marza le multumesc mult partenerilor din 2019: Skoda Romania, Porsche Finance Group Romania, Castrol prin Castrol Romania, Delcar – dealer Skoda Brasov, Mipa si Presto, MHS Truck & Service Brasov, Eximod Pneumatic Expert, Aerotravel.
Credit foto: ABimages.ro – Bogdan Barabas & Adrian Torjoc