Reducerea numărului de etape din calendarul raliurilor din 2020 a adus o noutate pentru motorsportul din România: o etapă mixtă. Organizatorii din județele Brașov și Harghita și-au unit forțele pentru a pregăti toate detaliile unei premiere în Campionatul Național de Raliuri Betano: Raliul Perla Harghitei Tess Powered by Total. Cu probe speciale de asfalt în jurul Brașovului și lângă Odorheiu Secuiesc, competiția are loc în acest weekend și contează ca a doua etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano.
Cursa debutează în județul Brașov cu sesiunea de teste de vineri dimineață: programată între orele 9:00 – 12:30 pe drumul județean dintre Bod și Hărman, „încălzirea” va fi perfectă pentru ultimele reglaje ale piloților. Cu o zi pe probele de lângă Tâmpa și una în județul Harghita, raliul oferă avantajul de a concura pe drumurile celebre din ambele județe, fiecare având particularități diferite. Probele rapide și tehnice din prima zi vor aduce aminte de Raliul Brașovului care deschidea sezonul, în timp ce specialele din județul Harghita vor aduce provocarea probei „Lueta”, cunoscută pentru dificultatea sa.
Vineri, echipajele vor avea de parcurs patru probe speciale: ”Poiana”, începând cu ora 14:53, ”Pârâul Rece”, cu start la 15:31, ”Râșnov”, la ora 18:04, în timp ce la 18:27 începe a doua parcurgere a specialei ”Pârâul Rece”. Echipajele vor vizita parcul de service de două ori: la mijlocul zilei, dar și seara. Mașinile de concurs vor fi sigilate și transportate pe platforme în Odorheiu Secuiesc, unde șapte speciale vor aștepta echipajele în a doua zi de concurs. „Crăciunel” și ”Mărtiniș” vor fi parcurse de câte două ori, în timp ce „Lueta” se va desfășura de trei ori.
După un Raliu al Argeșului unde numărul de echipaje a depășit așteptările, Raliul Perla Harghitei Tess surprinde prin lista de înscrieri. Pe lângă prezența deja confirmată a principalilor „actori” de la Pitești, la Brașov și Harghita vor porni în cursă Bogdan Marișca și Adrian Răspopa, ambii cu modele Fiesta R5. Simone Tempestini, Dan Gîrtofan, Cristi Dolofan, Enis Arif, Andrei Cașcaval (clasa RC2, modele R5) și Alexandru Pițigoi (clasa 12) vor fi, cu siguranță, printre principalii protagoniști ai duelului pentru primele locuri în clasamentul general. De menționat este prezența la start a lui Andrei Cașcaval, care va evolua alături de Dorin Pulpea pe o Skoda Fabia Rally (R5), revenirea lui Bogdan Marișca, dar și prezența lui Răspopa.
O surpiză plăcută este susținerea pe care Dan Gîrtofan o are în acest sezon: pilotul brașovean a anunțat faptul că a găsit resursele necesare pentru a fi la startul tuturor etapelor din 2020, o veste excelentă pentru fanii raliurilor. Din păcate, nu același lucru putem să spunem despre Vali Porcișteanu, piteșteanul care este absent la Raliul Perla Harghitei Tess în acest an competițional.
Clasa RC2N are parte de un număr mărit de participanți: Răzvan Nechifor și Paul Țurcanu se alătură celor care au concurat și la Argeș: Cristi Timisică, Răzvan Trișnevschi și Adrian Grigore, în timp ce clasa 11 va avea la start doar patru piloți, Bogdan Năstase fiind absent: Dan Iamandi, Bogdan Moldovan, Adi Iliescu și Dorin Banciu. Clasa 12 are parte de un număr aproape impresionant de piloți la start: șapte sportivi se vor duela pentru victorie, cele mai cunoscute nume fiind Alexandru Pițigoi, Dorin Costea, Roland Csato sau Ciprian Lupu.
În categoria RC3, cu modele R3 vor evolua Remus Cotuț, Adrian Teslovan și Mihai Manole, toți trei cu șanse reale pentru podiumul mașinilor cu tracțiune față, acolo unde cel mai probabil se vor duela și Norbert Maior, Eugen Cărăgui sau alți participanți din clasa RC4: Alexandru Gheorghe, Gabriel Ene și Nikola Mishev. Cu 21 de mașini la start, clasa RC5 va avea parte de lupte strânse și dueluri interesante pentru victorie în cadrul clasei, cât și în cupele monomarcă. Dănuț Budai, Raul Badiu, Alex Ardelean, Bogdan Talașman, Cristi Sugar și mulți alții vor avea un cuvânt de spus în Raliul Perla Harghitei Tess.
Cupa Dacia pornește cu Raul Badiu favorit, iar Cristi Sugar, Dragoș Popa și Cristiana Oprea vor duce un duel pentru podium, în timp ce Swift Cup beneficiază de revenirea lui David Tarța. Cu șapte echipaje la start, cupa monomarcă în care se concurează cu modele Suzuki are mai mulți favoriți: Dănuț Budai, Alex Ardelean, Bogdan Talașman și Bogdan Gheorghiu, în timp ce debutanții Paul Popa și Gabriel Stoian sau David Tarța, cu experiența din 2019, se vor infiltra în duelul primilor pentru un loc fruntaș.
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, aceleași patru piloți de la Raliul Argeșului se vor afla la startul celei de-a doua etape: Gunther Graef, Dorin Alexandrescu, Andrei Agapian și Petru Constantinescu vor aduce un plus imens de spectacol prin prezența unor mașini legendare pe probele celebre și iubite din județele Brașov și Harghita.
Cu 14 mașini la start, cu un echipaj în plus față de Raliul Argeșului, Rally2-ul asigură spectacol la una dintre cursele unde numărul de participanți este întotdeauna ridicat. Lupta va fi strânsă, cu mulți piloți rapizi la start, condimentată de cele trei probe din județul Harghita unde se va desfășura a doua etapă a campionatului. Cu Emanuel Resiga, învingătorul de la Pitești, la start, cu George Marinescu și Alexandru Bogdan, protagoniști ai luptei pentru victorie de la prima etapă, duelul are primele ingrediente. În plus, prezența la start a lui Nicu Fota și Dan Nicoschi garantează o luptă pentru podium sau victorie între minim cinci echipaje. În paralel, Cosmin Săliștean și al său Mitsubishi Lancer EVO de grupa B vor asigura spectacolul, fiind unicul reprezentant în categoria mașinilor cu tracțiune integrală.