Desfășurat în premieră ca un eveniment comun între două curse cu tradiție, Raliul Perla Harghitei Tess powered by Total a contat ca a doua etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano. Asfaltul de lângă Brașov și Odorheiul Secuiesc a fost gazda duelurilor strânse în finalul de săptămână trecut, după ce la finalul lunii iunie echipajele au debutat în sezonul competițional la Raliul Argeșului.
Cu patru probe speciale în județul Brașov și șapte în Harghita, competiția a fost una dintre cele mai dificile provocări din ultimele sezoane. Cursa a adus noutăți din punct de vedere logistic pentru echipele tehnice, dar și din punctul de vedere al traseului de concurs, specialele harghitene fiind parcurse în sens invers.
DTO Rally Team a început sezonul 2020 cu un rezultat foarte bun în raliul de casă – un loc secund în clasamentul echipelor. La a doua etapă, gruparea piteșteană a avut în componență trei echipaje care au „alergat” și în Raliul Argeșului: Cristi Dolofan și Petre Tobă (Citroen C3R5), Eugen Cărăgui și Robert Fus (Peugeot 208 R2) și Raul Badiu, alături de Rareș Fetean (Dacia Sandero). Cum Bogdan și Delia Năstase nu s-au aflat la startul Raliului Perla Harghitei Tess, argeșeanul Dorin Banciu, alături de copilotul Ioana Stan, a fost coopat în cadrul echipei.
În ciuda unui start excelent în cursă, DTO Rally Team a încheiat raliul brașovean-harghitean pe locul patru în clasamentul echipelor. Din cauza abandonurilor a două echipaje, care au fost nevoite să se oprească în timpul duelurilor pentru victorie sau primele locuri, punctele acumulate nu au fost suficiente pentru un nou podium.
Cu un start excelent pe probele speciale din județul Brașov, Cristi Dolofan și Petre Tobă s-au simțit perfect la bordul Citroen-ului C3 R5. Profitând de îmbunătățirile tehnologice ale mașinii, echipajul a avut un ritm rapid pe probele de lângă Brașov, unde timpii au fost competitivi. Pe lângă spectacolul oferit de fiecare dată când a avut ocazia, cei doi au demonstrat că se pot adapta la schimbări de aderență, vreme și la o nouă mașină de concurs.
„Sunt foarte încântat de mașină, de felul în care aceasta se comportă comparativ cu Peugeot-ul 208 R5. Îmi doresc să continui pe acest model după ce la Raliul Perla Harghitei Tess am avut un ritm foarte bun pe probele din prima zi, care-mi sunt familiare. Deși în ziua secundă am redus viteza din cauza condițiilor meteorologice dificile și schimbătoare și mi-am propus să terminăm cu bine raliul, experiența per total a fost una excelentă!”
a spus Cristi Dolofan la finalul competiției.
Cu probleme din cauza motorului Peugeot-ului 208 R2 pe primele două probe speciale ale cursei, Eugen Cărăgui și Robert Fus au avut un start nedorit de raliu. Echipa tehnică a rezolvat problemele tehnice în primul service al competiției, iar echipajul a putut să evolueze la viteza care i-a consacrat în restul zilei. Din păcate, în a doua zi de concurs, un viraj abordat prea optimist în condiții de ploaie a dus la o ușoară ieșire în decor pentru Eugen și Robert, care s-a soldat cu mici avarii la puntea față a modelului R2, fiind imposibil echipajului să continue raliul. Incidentul a avut loc pe cea mai dificilă probă a cursei, „Lueta”, în momentul în care cei doi se aflau pe podiumul clasei RC4, la aproximativ 10 secunde de locul secund.
Raul Badiu a continuat la Raliul Perla Harghitei Total campania la bordul modelului Sandero. Alături de un nou copilot, în persoana lui Rareș Fetean, Badiu a avut un parcurs excelent pe probele din județele Brașov și Harghita. După ce în prima zi s-a detașat la conducerea Cupei Dacia, sâmbătă echipajul s-a aflat într-un duel foarte strâns pentru victoria în cadrul clasei RC5, acolo unde a reușit să se impună la limită, cu doar 0,4 secunde în fața adversarilor.
„Am mers la Brașov și Harghita cu obiectivul principal de a aduce maxim de puncte pentru DTO Rally Team. Astfel, trebuia să avem un parcurs foarte bun pentru a câștiga Cupa Dacia: ne-am pregătit bine de la recunoașteri, mașina a fost într-o stare tehnică excelentă și am pornit încrezători pe probe. Nu a fost simplu să fim rapizi și inteligenți, dar am reușit, în ciuda unor incidente, cum a fost cel cu capota deschisă, din cauza căreia am mers două probe cu parbrizul spart. În condițiile mixte de vreme din județul Harghita, am încercat să profităm și să acumulăm experiență, iar când am observat că avem o șansă pentru a ne impune în cadrul clasei, am forțat și am reușit dubla victorie: la Cupa Dacia și clasa RC5. Suntem fericiți de rezultat și pentru faptul că am adus puncte maxime echipei, iar în final doresc să felicit toți concurenții care au încheiat acest raliu dificil și îmi pare rău pentru cei care nu au ajuns la sosire”
a spus Raul Badiu la finalul Raliului Perla Harghita Tess.
Argeșeanul Dorin Banciu și Ioana Stan au pornit în cursa din weekend sub culorile DTO Rally Team la bordul unui superb model Toyota Celica GT3. Pilotul din Câmpulung Muscel a fost cooptat în echipa piteșteană înaintea startului în cursă, reușind un start excelent în Raliul Perla Harghitei Tess. După două victorii de probă vineri și aflat la conducerea clasei 11, echipajul a avut parte de un nefericit abandon după o ieșire în decor, în urma doar mașina de concurs a avut de suferit.
În sezonul 2020, echipajele DTO Rally Team au alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors – Importator Peugeot, Citroen si DS Automobile, Vilma, Catena, Tellur, Total, Oscar Downstream și HidroGaz.
Foto: RallyPhoto Hunters & RallyArt.ro