Sezonul 2020 al Campionatului Național de Raliuri Betano reprezintă revenirea Raliului Sibiului pe macadam, suprafața pe care competiția s-a consacrat de-a lungul deceniilor. Cu „Șanta” parcursă de trei ori, inclusiv pe noapte, cu revenirea probei „Cheile Cibinului”, includerea probei spectacol din Sibiu sau a specialei „Călugăru”, dar și parcurgerea unui nou traseu de concurs, „Râu Sadului”, competiția a stârnit interesul echipajelor și fanilor nostalgici după atmosfera de legendă din trecut.
Un număr de 54 de piloți și copiloți pornesc în Raliul Sibiului 2020 în CNR și Rally2, în timp ce Campionatul dedicat Vehiculelor Istorice nu are niciun participant pe lista de înscrieri. Vom avea parte de multiple surprize la Sibiu: revenirea unor piloți, schimbări de material de concurs, dar și înscrierea unei noi echipe. Vali Porcișteanu Racing Team se înscrie la start cu trei piloți: Vali Porcișteanu, Enis Arif și Cristi Sugar.
Sebastian Barbu revine pe Skoda Fabia R5
Principala surpriză o reprezintă revenirea lui Sebastian Barbu pe un model R5. Deși nu a luat startul în acest sezon și a anunțat că bugetul îl va ține departe de probele speciale în 2020, sibianul revine alături de Bogdan Iancu pe Skoda Fabia la etapa de casă și, cu siguranță, se va lupta pentru victorie. O altă veste bună pentru fani o reprezină prezența lui Simone Tempestini: pilotul Napoca Rally Academy avea inițial în plan participarea la etapa ERC din Letonia, însă din mai multe considerente a decis să pornească în a treia cursă CNR din 2020.
În lupta pentru victorie în clasamentul general se vor implica, de asemenea, Bogdan Marișca și Dan Gîrtofan, ambii cu o experiență enormă pe probele sibiene, dar și Valentin Porcișteanu, pilotul care revine la Sibiu după absența de la Brașov-Harghita. În ciuda zvonurilor din săptămânile trecute, piteșteanul nu va lua startul cu un model R5, ci doar cu Mitsubishi-ul Lancer EVO IX de clasa RC2N.
Clasa RC2 îi va mai avea la start pe Enis Arif, Zoltan Juhos și Cătălin Grigoriu, în timp ce revenirea lui Rareș Tomiță în cadrul clasei RC2N va spori spectacolul și va încinge un duel interesant. Cristi Timișică, Răzvan Trișnevschi și Andrei Cașcaval completează categoria RC2N dominată de modele EVO, în timp ce absența lui Mihai Manole înseamnă că doar doi piloți vor porni în clasa RC3: Adrian Teslonan și Cristi Toader.
Surpriza în cadrul clasei RC4 o reprezintă trecerea lui Vlad Răducanu pe un model R2: campionul categoriei Dacia- Debutanți din 2019 va concura pe un Peugeot 208 preparat de H Motorsport într-o categorie unde competiția este foarte acerbă. După rezultatele excelente de la primele două curse, Norbert Maior pornește favorit în RC4 și 2FWD la Raliul Sibiului, podiumul clasei urmând a fi disputat de către Alexandru Gheorghe, Gabriel Ene și Eugen Cărăgui, toți trei rapizi și dornici de un rezultat bun. Un aspect intesant este prezența cu un Peugeot 208 R2 a lui Gabriel Ene, cel care a evoluat primele două etape pe un Ford Fiesta R2T.
Din nou cea mai numeroasă, clasa RC5 strânge aproape 20 de echipaje la start, modelele Suzuki și Dacia dominând lista de înscrieri. Dănuț Budai, Bogdan Talașman, Alex Ardelean, David Tarța, sibianul Paul Popa și Bogdan Gheorghiu pornesc în Swift Cup și au șanse reale la podiumul clasei, în timp ce sibianul Raul Badiu pornește favorit în Cupa Dacia. Pe modele Sandero vor „alerga”, de asemenea, Cristi Sugar, Dragoș Popa, Artur și Radu Luca, Dan Albuț, Victor Supuran, dar și Florian Popescu, care face trecerea de la Logan.
Cu patru piloți la start, cea mai importantă noutate a clasei 11 o reprezintă revenirea lui Călin Bucur, sibianul-organizator urmând a fi la start pe un superb Mitsubishi Lancer EVO VI. Bogdan Moldovan continuă campania din 2020, Dorin Banciu revine după ieșirea în decor de la Harghita, iar Joanan Nagel face trecerea din Rally2 spre CNR. Gabriel Miclăușu, Csato Roland și Samuil Mircea sunt cei trei piloți care se vor afla la start în clasa NAT12. În Rally2, duelul continuă între Emanuel Resiga și George Marinescu, cei doi piloți care se luptă de la egal la egal pentru titlul în acest sezon. Cu siguranță în duelul lor se vor implica Claudiu Albuț, Marius Băltățeanu sau sibianul Ioan Rogoz, campionatul având o doză de spectacol frumos de urmărit prin prisma valorilor egale și a luptelor foarte strânse cu secundele.
În clasamentul echipelor, duelul va fi mai strâns ca niciodată. Pe lângă înscrierea noii echipe conduse de Valenin Porcișteanu (formată din pilotul piteștean, Enis Arif și Cristi Sugar), Sibiu Rally Team a pregătit o surpriză: cooptarea lui Dan Gîrtofan. Sibiu Racing Team va beneficia de revenirea piloților locali Barbu și Bucur, în timp ce Napoca Rally Academy se bazează pe componența cu 5 echipaje de la Brașov-Harghita. În final, DTO Rally Team va avea în componență doar 3 echipaje din cauza lipsei lui Cristi Dolofan, în timp ce Danny Ungur Racing se aliniază la start cu două mașini, lipsind Remus Cotuț și Dorin Costea.
Ce se va întâmpla pe probele sibiene? Nimeni nu poate ghici: de-a lungul anilor, Raliul Sibiului a fost unul dintre cele mai imprevizibile din România: problemele tehnice, penele, ieșirile în decor au fost la ordinea zilei, iar deseori o evoluție mai calculată, bazată pe strategie, a adus victoria în dauna vitezei. Organizatorii au lucrat intens la pregătirea drumurilor pe care competiția se va desfășura și promit un raliu mai puțin dur decât în trecut, dar „Șanta” și bolovanii din Munții Cindrel vor rămâne, cu siguranță, provocări imense pentru echipaje.