Dupa un sezon 2012 tumultos incheiat cu victoria lui Francois Delecour la primul sezon complet in Romania, Campionatul National de Raliuri revine la Brasov dupa un lung intersezon. Tess Rally, ce va avea loc intre 22 si 23 martie pe probele speciale din jurul orasului de sub Tampa, propune in acest an 140 de kilometri grupati in 10 probe speciale, dintre care 8 distincte. Cu celebrele “Babarunca”, “Cheia”, “Paraul Rece” sau “Poiana”, Brasovul va pune la incercare cei 52 de inscrisi mai ales prin natura vremii schimbatoare care a surprins in fiecare an la etapa de debut a Campionatului National. Editia din 2012 a ramas in memoria fanilor prin schimbarea brusca a vremii in prima zi de concurs. Cu cateva ore inaintea startului oficial nimic nu anunta ceea ce a urmat: o zapada care s-a asternut pe “Poiana” si a pus probleme tuturor echipajelor, bulversand clasamentele si asteptarile dupa prima zi si provocand numeroase abandonuri.
Cele opt speciale distincte se vor desfasura pe drumurile nationale din jurul Brasovului, o noutate in acest an fiind introducerea din nou a “Poiana Marului” si “Sinca Veche”, doua speciale rapide si scurte care vor testa curajul echipajelor. Dar poate cea mai mare noutate in 2013 e reprezentata de revenirea la vechiile traditii: proba “Poiana” in urcare, desfasurata pe noapte. Cei 10 kilometri vor tine locul unei superspeciale, iar organizatorii se asteapta la un numar mare de fani care vor lua cu asalt drumul spre Poiana Brasov pentru a-si vedea favoritii evoluand vineri, incepand cu ora 20:04.
“Paraul Rece” va da din nou de furca celor neexperimentati care se arunca pe numeroasele ace de par legate pe coborare, in timp ce “Babarunca” si “Cheia” vor fi probele care vor face din nou diferenta, vor stabili abandonuri si vor incununa castigatori. Prima zi a raliului pregateste doar 38 de kilometri grupati in 4 probe, ce se vor incheia cu superba “Poiana” ce se va desfasura dupa lasarea intunericului. Ziua secunda, o cursa lunga de peste 100 de kilometri de proba speciala, va fi cea la finalul careia va fi cunoscut castigatorul in cea de-a 42a editie a Raliului Brasovului. Ca in fiecare editie, cine trece cu bine de “Babarunca” si “Cheia” cu siguranta va face un rezultat bun!
Dar cine va iesi invingator la finalul celei de-a 42a editie Tess Rally? Francois Delecour, campionul en-titre, are prima sansa la victorie deoarece va continua pe Peugeot-ul 207 cu care a reusit sa castige in 2012 toate etapele la care a luat startul cu modelul S2000. Valentin Porcisteanu, campionul din 2011 si vicecampionul sezonului trecut a considerat intotdeauna Brasovul un raliu “de casa” din cauza rezultatelor bune, astfel incat, cu siguranta va forta o victorie. Dan Gartofan urca pe treapta favoritilor deoarece probele-i sunt foarte cunoscute brasoveanului, in timp ce Bogdan Marisca se afla intr-o forma foarte buna dupa testele sustinute in weekend. Gergo Szabo continua in aceeasi formula pe EVO X R4, iar Marco Tempestini va lua startul intreg sezonul pe un model Fabia S2000, asigurand premizele pentru o batalie interesanta la varf. Lista pilotilor care vor conta in lupta pentru topul 5 la finalul Tess Rally e completata de catre mezinul Napoca Rally Academy, Simone, dar si de prezenta mai-vechiului cunoscut CNR David Botka.
La clasa 3, campionul Keleti din 2012 va avea mai mult de furca cu Marisca, care ia startul de la inceputul sezonului in cadrul unei singure clase, si cu Tomita care a imbunatatit materialul de concurs in intersezon. Schimbarea majora la clasa 3 este trecerea lui George Grigorescu pe un Subaru Impreza N14, in timp ce Renault-ul Clio cu care acesta a concurat in 2012 va fi preluat de catre Bogdan Barbu in cadrul clasei 5. Aici Alex Filip spera sa continue galopul de sanatate avut in 2012 si sa castige in fata campionului Cupei Dacia 2012, lui Sebi Barbu si a lui Adrian Raspopa, care are planuri mari pentru 2013, luand startul cu un model Citroen DS3 R3. Al doilea model DS3 este inscris de catre Vlad Stefan care va concura alaturi de Gabi Lazar.
Clasa 6 este extrem de saraca, cu un singur participant la start: debutantul Cosmin Gavrilas, care va forma un echipaj cu Florin Dorca, fostul navigator al lui Vlad Cosma. Castigatorul clasei, Adrian Dragan, a facut din nou trecerea la o clasa superioara, urmand sa concureze intreg sezonul pe un Subaru Impreza de clasa 3. Extrem de animata in 2012, clasa 9 aduce o noutate incepand cu Raliul Brasovului: participarea lui Sebastian Gioarsa pe un Suzuki Swift, cu care clujeanul spera sa reuseasca sa invinga Loganurile. Viorel Ivan, Madalin Arhire alaturi de tinerii Octavian Tirnovean, Raul Badiu si Florin Tincescu se vor lupta pentru sefia clasamentului clasei 9 dar si a Cupei Dacia. Surpriza inainte de Brasov este integrarea sibianului Tirnovean in cadrul BCR Leasing Rally Team. Clasa 11 il va avea la start pe cel care s-a luptat de unul singur in 2012 pentru titlu: Daniel Ungur, care va concura pe acelasi superb Lancer EVO VI. George Cretu, Liviu Savu, Costi Stratnic, Dorin Banciu si Florin Crisan se vor lupta pentru prima pozitie cu clujeanul campion in sezonul trecut.
Lupta echipelor va fi una extrem de disputata in acest sezon, cu BCR Leasing Rally Team dornica sa-si pastreze titlul de campioana obtinut in 2012, cu Napoca Rally Team mai motivata decat niciodata pentru a-si recupera titulatura de campioana a echipelor castigata in 2011 si cu ESD Rally Team care s-a intarit prin cooptarea lui Raul Badiu in cadrul echipei. Noutatea e reprezentata de o noua echipa formata pe relatia Adrian Raspopa – Dan Gartofan – Bogdan Samoila: Bacau Rally Team.
Bafta tuturor si “gaz maxim”!