- 15 echipaje s-au înscris în această competiție monomarcă
- Prima TV este partenerul media strategic al Cupei Dacia 2021
Cupa Dacia 2021, editia a 15-a început în weekend-ul 26-27 martie la Brasov în cel mai longeviv raliu al României, aflat la a 50-a ediție. În acest fel, probe de legendă, precum „Poiana” sau „Babarunca”, au fost teren de duel pentru concurenții Cupei.
Vineri 26 martie , în prima zi a competiției organizatorii au pregătit 4 probe speciale la nord de Făgăraș: câte două treceri pe „Făgăraș” (9,9 kilometri) și „Șoarș” (12,35 kilometri), probe rapide vălurite, nou introduce în campionat.
Primul lider al Cupei Dacia a devenit echipajul Horia Balea / D Fazakas care s-a adaptat foarte bine la traseu și s-a instalat in frunte. După urmatoarele treceri echipajul Dragos Popa / Vlad Colceriu și-a intrat în ritm și a preluat conducerea cursei, aratand ca isi doreste sa castige aceasta etapa. Dupa parcurgerea a patru probe speciale avea un avans de 20 de secunde fata de locul doi, Horea Balea. Intre locul 2 si locul 3 exista un ecart de tip “foto finish”, doar 6 zecimi de secunda facand departajerea fata de C.Tudose si E. Rogozan. In apropierea podiumului la diferente de aproape jumatate de minut, fratii V Supuran/M Supuran si Ronald Csato/S Csikos. Era foarte clar cine erau pretendentii pentru trofee la prima etapa a Cupei Dacia 2021.
La lumina farurilor, concurenții de la Cupa Dacia au urcat vineri seara pe proba Poiana înainte de a încheia prima zi de concurs. Cel mai bine s-a descurcat pe proba nocturna echipajul “juniorilor” V Supuran / M Supuran, fiind urmati la 3 secunde de liderii clasamentului provizoriu al Cupei -Dragos Popa /V. Colceriu. Victoria pe proba “Poiana” noapte a fratilor Supuran a schimbat semnificativ dupa prima zi si podiumul clasamentului provizoriu.
Ziua a II-a avea programate doua probe marathon de 26 km – Babarunca si Muntele Rosu, amandoua adevarate incercari pentru toti pilotii si avea sa inceapa cu o veritabila supriza. “New comerii” Roland Csato / S Csikos au castigat proba la “mustata” la 3 zecimi de secunda in fata echipajului V Supuran / M Supuran. La 7 secunde a sosit si echipajul Dragos Popa / V Colceriu , liderul Clasamentului Cupei. Fostul mare campion de raliuri Stefan Vasile a explicat de ce Babarunca de regula poate determina castigatorul Raliului Brasovului.
“Babarunca este hotărâtoare în economia raliului, atât datorită lungimii ei cât și pentru că este foarte tehnică. Are toate tipurile de viraje, de la viraje simple tip ac de păr, până la viraje de mare viteză, cu vârfuri de pantă, cu viraje ascunse inselatoare . De asemenea, aceasta specială include urcare, coborâre, traseu plat. Toate elementele pe care le poți întâlni într-un raliu se găsesc pe această probă. Este clar că mersul pe Babarunca este decisiv pentru locul pe podium”
a spus fostul mare campion si pilot de uzina Dacia – Ștefan Vasile
Cu o proba inainte de final, ultima speciala fiind “Poiana” pe coborare , echipajul Dragos Popa /V. Colceriu conducea detasat in Clasamentul Cupei Dacia. Desi au avut ceva probleme cu franarea pe rotile spate inca de pe primele probe speciale liderii clasamentului au mers aproape perfect si au marit ecartul fata de urmaritori. Desi au pandit din spate orice greseala, echipajele R Csato/ S Csikos si V. Supuran / M. Supuran nu au reusit sa castige timp si sa “fure” locul intai .
O mentiune speciala pentru echipajul fratilor Supuran, acestia au terminat raliul in condtii eroice in conditiile in care turbina motorului le-a fumegat de la inceputul primelor probe si riscau in orice moment sa produca un abandon tehnic.
La finalul etapei, Dragos Popa, castigatorul Cupei Dacia la raliul Brasovului, s-a declarat foarte entuziasmat de evolutie si de modul in care s-a inteles cu masina:
“Am mers bine de la inceput desi am avut ceva probleme cu frana , cred ca ne-am adaptat noi la probleme nu s-au rezolvat 100%, dar am mers bine , m-am simtit bine si am mers extraordinar pe coborarea de la Babarunca si cred ca aia a facut diferenta, e o proba care intotdeauna face diferenta. Celor care nu au incredere in Dacia sandero ca masina de raliu ii invit o data la un shakedown, le promit ca ii dau pe toti si sa mai spuna dupa aia ca asta e masina slaba . Ii invit 2-3 km pe proba si o sa vada ce inseamna o masina de raliu“
a conchis castigatorul Cupei Dacia la etapa brasoveana
De mentionat ca jumatate din echipajele prezente la startul Cupei Dacia nu au concurat anul trecut în competiția monomarcă. Echipajul R Csato/ S Csikos a punctat și în clasamentul juniorilor, unde a obținut locul trei, în luptă directă cu mașini mult mai puternice. Un singur abandon tehnic a fost înregistrat la Cupa Dacia echipajul Horia Balea /Dorian Fazakas , după un început promițător a fost obligat să se oprească din cursa la Control Orar PS 6.
Promotorul Cupei Dacia, cunoscutul pilot și multiplu campion național de raliuri a continuat sa isi asume rolul de “deschizator” de drumuri la volanul unei Dacia Sandero 0,9 Tce cu toate evolutiile tehnice la zi. Misiunea lui Grigorescu (secondat de fiica sa Patricia) a fost una mai speciala pentru că a precedat în cursa echipajul campion mondial Ostberg Mads & Eriksen Torstein, orice imperfectiune pe traseu a forlighterului creeând probleme echipajelor fruntase.
George Grigorescu s-a aratat extrem de multumit de debutul noului sezon în Cupa Dacia .
„15 concurenti inscrisi, 11 la Raliul Brasovului, 3 debutanți toti prezenti, cateva Loganuri, așteptam mai multe pentru Cupa Dacia Start, pentru batranele Logan să vină și ele la start. Acum am parcurs un traseu cu apa cu nisip cu de toate și validam pozitv modelul de autoblocant și am folosit o varianta de soft pentru calculator cu ALS care impiedică căderea turbinei în ture și am instalat acest soft și la concurenții care l-au dorit.”
a spus George Grigorescu
Ca element de noutate, Cupa Dacia 2021 a incheiat un parteneriat exclusiv cu Prima TV care sustine mediatic competitia noastră în emisiunile informative FOCUS , adăugand valoare automobilistică sloganului de brand CREDE IN TINE și alaturandu-se dezideratelor Cupei ALEARGĂ ROMÂNEȘTE și START IN MOTORSPORT.
“Avem un nou parteneriat media cu Prima Tv cu sloganul “Crede in tine”. Mă bucură acest lucru și vom căuta să forjam și să validam acest slogan in cadrul Cupei si toti concurentii vor fi multumiti de faptul ca sportul auto patrunde usor in mijloacele media si nu orice sport auto, e vorba de lumea raliurilor. Cupei Dacia unii nu ii inteleg semnificatia. Cum adica sa ma dau cu o Dacie, cu 90 de cai la raliu, dar ce este masina de raliu? Masina cum o vedeti cu minimum de modificari, electronica si suspensie dezvolta 125 CP, cuplu foarte mare, este cât se poate de performanta și este cea mai accesibila varianta de mașina cu echipamente noi pentru a lua startul în lumea raliurilor. Iar daca ne referim la batranul Logan este cea mai accesibila cale de a debuta în raliu cu o mașina care nu este nouă, sunt vreo 25 de exemplare gata pregatite de curse și cu efectiv bugetul minim se poate lua startul in Campionatul National de Raliuri, la Cupa Dacia Start.“
a conchis George Grigorescu
Cupa DACIA 2021 are ca parteneri Dacia Finance – servicii de leasing, Viarom – construcții drumuri, Mival Class reparator Renault și Happy Credit. Parteneri tehnici sunt GT2i – marcă de produse echipamente protecție sport auto. Pentru al patrulea sezon consecutiv, furnizorul anvelopelor de competiție pentru Cupa DACIA este Hankook prin Bucur Tuning. Partener media este Radio România Actualități, care după fiecare raliu le oferă ocazia piloților și copiloților care aleargă românește să își împărtășească direct din studio experiențele din mașina de curse, în cadrul emisiunii “Între Prieteni”.
Mai multe informații despre evoluția echipajelor și noutățile competiției monomarcă puteți găsi pe site-ul www.cupadacia.ro, pe pagina facebook Cupa Dacia și pe contul de instagram @cupadacia.
Materialul este un comunicat de presă emis de către Cupa Dacia.