Raliul Perla Harghitei a avut parte de-a lungul sezoanelor de o prezență numeroasă, cu zeci de echipaje care s-au aliniat la startul cursei pe asfalt cu punctul zero în Odorheiului Secuiesc. Cu un format prietenos cu participanții, cu probe speciale interesante și spectaculoase, Harghita Rally surprinde și în 2021, cu un număr mare de înscriși. În ciuda faptului că în acest sezon echipajele pot alege 7 raliuri la care sa concureze și majoritatea favoriților la victorie au optat să nu ia startul în weekend, Raliul Harghitei nu duce lipsă de nume importante la start.
84 de echipaje vor lua startul în Raliul Perla Harghitei 2021, a treia etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano. Chiar dacă multe nume importante nu vor porni în cursa din acest weekend, lista de înscrieri este una interesantă, cu schimbări de echipaje și câteva surprize. Un total de 56 de echipaje vor porni pe prima scenă a raliurilor, în CNR, în timp ce Campionatul Național de Vehicule Istorice va avea la start 5 mașini. Cu mulți participanți la fiecare ediție din sezoanele precedente, Rally2-ul va avea 23 de mașini la startul Raliului Perla Harghitei.
Pentru început, trebuie menționată absența unora dintre cei mai rapizi piloți: Simone Tempestini, Sebastian Barbu și Adrian Răspopa nu vor porni în Raliul Perla Harghitei, din cauza faptului că programul lor pentru 2021 nu include etapa de lângă Odorheiu Secuiesc. În plus, după două victorii în clasamentul mașinilor cu tracțiune, Norbert Maior nu este nevoit să ia startul în cursa din weekend. Pe lista piloților care nu vor lua startul se mai numără Cristi Timisică, Rareș Tomiță, Alexandru Gheorghe sau Bogdan Gheorghiu.
Lista de înscrieri completă AICI.
Șapte modele Rally2/R5 la start
În ciuda absențelor unora dintre principalii favoriți la victorie, clasa RC2 va avea la start șapte modele Rally2/R5. Bogdan Marișca continuă campania cu noul Ford Fiesta Mk2, urmând a concura, în premieră, alături de Sergiu Itu, cel care îl înlocuiește pe tatăl său, Sebastian fiindu-i copilot lui Victor Supuran la cursa harghiteană. Dan Gîrtofan va încerca o victorie la Harghita pentru a compensa rezultatul sub așteptări de la Brașov, însă va avea un duel mai mult decât strâns cu Marișca. Cristi Dolofan debutează în sezonul 2021 la bordul Citroen-ului C3, alături de Traian Pavel, în timp ce Enis Arif se aliniază și el la startul anului competițional, alături de Carmen Poenaru, pe acceași Skoda Fabia R5 din 2020. Eugen Cărăui și Robert Fus pornesc în a doua lor cursă din 2021 la bordul modelului 208 R5, Bogdan Cuzma și Florin Dorca continuă prezențele din CNR, în timp ce David Botka și Istvan Kerek revin în România, după o absență de doi ani, la bordul unei Skoda Fabia R5 Evo.
În cadrul clasei RC2N, Adrian Teslovan pleacă cu una din primele șanse la victorie, fiind un bun cunoscător al probelor harghitene. Acesta se va lupta pentru prima poziție cu Andrei Gîrtofan, Răzvan Trișnevschi și Andrei Cașcaval, în timp ce Adrian Grigore și Emil Vincze vor ținti un podium la cursa din acest weekend. Clasa 11 va avea parte de un duel serios la Harghita, cu opt piloți înscriși. Călin Bucur revine pe probele speciale și se va lupta pentru victorie cu Răzvan Nechifor, Istvan Soos, Bogdan Năstase și Ioan Mihuț, toți având una din primele șanse la primul loc în Raliul Perla Harghitei. În plus, Bogdan Moldovan și Peter Szilas (Ford Fiesta Proto) se vor duela pentru podiumul clasei.
Duelul va fi strâns la 2FWD (tracțiune față) în absența lui Norbert Maior
În categoria mașinilor cu tracțiune, Dănuț Budai își face debutul cu noul Citroen DS3 R3T pe care l-a achiziționat în pauza competițională de la Adrian Teslovan. Hunedoreanul nu a efectuat deloc teste înaintea startului său de sezon, astfel încât va avea nevoie de câțiva kilometri înainte de a-și găsi ritmul pe probele speciale. Cu una din primele șanse la victorie, Budai se va lupta cu Remus Cotuț, cel care va evolua pe același model DS3 R3T, dar alături de un nou copilot: Francesca Maior. În dreapta lui Csongor Szabo revine Marcus Andreoiu, lupta pentru podiumul 2RM fiind dată, cel mai probabil, în patru, de echipajele menționate anterior, alături de care vor lupta Mihai Manole și Marc Banca (Renault Clio R3).
După evoluția bună de la Brașov, Marius Sîncrăianu se va implica, cu siguranță, în lupta pentru podiumul clasei RC4 și a categoriei mașinilor cu tracțiune, în timp ce Ovidiu Costea se va baza pe un ritm constant pentru un rezultat bun. O altă revenire de menționat este cea a lui Andrei Coreanu, care pornește alături de Iulian Nicolaescu pe un model 208 R2.
Prezențe puternice în cupele monomarcă
Cupele monomarcă vor da tonul competiției în cadrul clasei RC5, acolo unde modelele Swift Sport vor avea avantajul, la fel ca în 2020. După victoria de la Brașov, Radu Necula pleacă în postura de favorit, dar lupta cu Bogdan Talașman, Cristi Cotan, Paul Popa, David Tarța și Cristi Sugar va fi mai strânsă ca niciodată, cum toți piloții s-au acomodat cu materialul de concurs după prima etapă a Swift Cup. Artur Luca și Claudiu Albuț pot produce surpriza în clasament, în condițiile în care incidentele sunt posibile din cauza dificultății traseului de concus.
La Cupa Dacia, Roland Csato pleacă cu prima șansă, harghiteanul fiind foarte rapid pe probele Raliului Perla Harghitei în 2020, când a arătat un ritm superb în cadrul clasei 12. Alături de experimentatul Sebastian Itu, Victor Supuran poate produce surpriza și crește viteza spre o victorie, dar Costi Tudose, Dan Albuț sau Teodor Dănilă vor lupta și ei pentru prima treaptă a podiumului.
Dorin Costea pleacă cu una din primele șanse în cadrul clasei 12, acolo unde se va lupta cu Ionuț Zăbavă și Ionuț Șimon pentru victorie. În duelul pentru podium se vor lupta Samuil Mircea și Ciprian Lupu, alături de o serie de piloți maghiari rapizi, prezenți one-event la Harghita. La debutanți duelul va fi foarte strâns, cu mulți piloți rapizi și dornici de reușită: Claudiu Albuț, Costi Tudose, Antal Biro, Răzvan Ungureanu, Costin Popescu, Ciprian Lupu sau Daniel Gugu.
Cinci echipaje la Vehicule Istorice și 23 de mașini în Rally2
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) revine după ieșirea în decor de la Brașov și se va duela pentru victorie cu Levente Kovacs (Ford Escort MK2) și Dorin Alexandrescu (VW Golf). Cu o mașină net inferioară, Aurel Balea este al patrulea pilot care pornește în CNRVI și singurul înscris în Dacia Revival, competiție care aduce modelele autohtone înapoi pe probele speciale. Surpriza o reprezintă participarea lui Cosmin Săliștean cu un Ford Escord RS2000, o mașină care va întoarce, cu siguranță, privirile celor de pe margine.
Cu o listă de înscrieri mai mult decât numeroasă, se anunță o luptă de zile mari în Rally2. 21 de piloți vor fi prezenți pe probele de sâmbătă ale Raliului Perla Harghitei, cu o serie de nume sonore și rapide. Emanuel Resiga pleacă cu una dintre primele șanse la victorie, dar se va duela cu George Marinescu, Peter Havrilla, Cristian Pesoțchi șau Florin Petrișor pentru prima treaptă a podiumului. Cu multe mașini la start, duelurile vor fi strânse și intense, iar campionatul secund va fi de urmărit pe probele speciale din weekend.
Lista de înscrieri completă AICI.