De vreme ce rezultatul de la Spa-Francorchamps a fost în ordine inversă față de clasamentul general dinaintea cursei, grupul favoriților la titlu este mai strâns ca niciodată înaintea finalei de pe Circuit de Catalunya-Barcelona.
După o rundă de acomodare cu noul coechipier la Monza, Victor Nicolae (Aqirys Racing) a pregătit perfect modelul BMW M4 GT4 pentru ca atât el, cât și Sebastian Apostol să dicteze ritmul. Lideri în precalificări și, implicit, foarte încrezători înaintea penultimei etape, cei doi au fost surprinși în momentul în care Mihai Șuțeanu (Walk Racing) le-a subtilizat pole position-ul pe traseul din Ardeni pentru 39 de miimi de secundă.
N-a durat însă mult până când Victor Nicolae a executat depășirea și a preluat șefia întrecerii, după care s-a desprins în fața celorlalți trei adversari direcți pentru titlu ce erau încleștați într-o bătălie de mare ținută. Andrei Bechir (Motul eSports) a trecut și el de Șuțeanu, dar n-a avut apoi viteza necesară de-a lungul secvenței sale pentru a ține pasul cu mașina din frunte.
Dragoș Simion (Willi Motorsport) s-a atins în complexul Eau Rouge-Raidillion cu Mihai Șuțeanu, fapt ce avea să-i atragă o penalizare de cinci secunde acestuia din urmă. A fost joc egal și pe frontul sancțiunilor între aceste două echipaje, de vreme ce defensiva etalată de Sergiu Nicolae în fața lui Bogdan Moldovan în ora a doua a cursei a fost pe alocuri marcată de tensiunea rememorării contactelor de la Monza.
Până în ultima clipă s-a luptat Moldovan și a încercat să-i dea jos de pe podium pe cei de la Willi Motorsport, însă campionul Romanian Endurance Series a avut răspuns în turul de final. Totuși, deciziile comisarilor au dus la un rezultat pe care Walk Racing s-ar putea să-l regrete atunci când se va trage linie după etapa de la Barcelona: echipajul al doilea a luat trei puncte prețioase mașinii ce se luptă pentru titlu.
Sebastian Apostol a trecut la comenzile BMW-ului cu numărul 12 și s-a achitat cu brio de sarcină, nu doar păstrând ecartul de peste 10 secunde creat de Victor Nicolae, ci dublându-l până la căderea steagului în carouri și semnând cel mai rapid tur al cursei. Astfel, în Racing League Romania un nou nume intră în galeria învingătorilor, la doar a cincea sa prezență. Totodată, Apostol s-a impus pentru a doua cursă la rând în clasamentul debutanților Logitech.
La polul opus, o eroare la standuri i-a scos din calculele pentru podium pe cei de la Motul eSports, Cristian Berindea fiind nevoit să retrăiască senzațiile de pe Nurburgring – o recuperare inspirată, cu multe depășiri în drum spre poziția a cincea. Aceasta le garantează postura de lideri în clasamentul general înaintea etapei decisive, însă grupul celor patru e cuprins în doar două puncte și jumătate.
Dublă Motul eSports în RCI GT4
Participările românești în competițiile internaționale de sim racing au adus rezultate solide în ultimele două săptămâni. Andrei Bechir s-a impus într-o manșă nocturnă pe Nurburgring, iar Cristian Berindea a încheiat ultimele patru curse pe poziția secundă, atât pe Nurburgring, cât și pe Hungaroring, consolidându-și poziția de lider al clasamentului general la categoria Silver. Alex Poamă (7), Horațiu Frîncu (12), Andrei Bechir (13), Mihai Zaharia (15), Alex Șiclovan (18) și Răzvan Pahonțu (21) își continuă parcursul în cea de-a doua jumătate a sezonului de 6 etape, în care se va mai rula la Barcelona, Suzuka și Laguna Seca.
Duminica de Paști a fost sărbătorită cu un eveniment special organizat de Racing Club International, în care exponenții RLR au fost la înălțime. Au înregistrat succese Cristian Berindea (GT3/Pro), Victor Nicolae (GT4/Pro) și Tudor Silaghi (GT4/Silver), iar pe podium au mai urcat Horațiu Frîncu (GT3/Silver), Mihai Pelmuș (GT4/Am) și Alex Șiclovan (GT4/Am).
Racing League Romania la RES 500
Etapa-regină a campionatului autohton de anduranță va avea loc în weekendul 8-9 mai pe circuitul Motorpark România. Cea mai lungă cursă a sezonului de opt etape va totaliza 122 de tururi, necesare pentru a depăși borna de 500 kilometri, iar cele două echipaje ce adună puncte pentru Racing League Romania în ierarhia echipelor vor fi din nou pe grilă. BMW-ul West Competition Racing apără șefia diviziei RES Touring și prima poziție în clasamentul categoriei A2, în timp ce bursierii Best Next Pilot sunt implicați în bătălia de la cea mai bine populată clasă din RES – Logan Cup.
Clasamente
General (după scăderea celor mai slabe două rezultate)
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 112p
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 111,5p
- Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 109,5p
- Aqirys Racing (Cascatău-Apostol-V.Nicolae) 109,5p
- Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p
Debutanți by Logitech
- Marian Andrei (Racelogic) 136,5p
- Paul Greavu (MV Racing) 102,5p
- Sebastian Ola (Zecarul eSports) 95p
Licențiați
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 169p
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
- Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 75,5p
Despre BMW M4 GT4
Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
Calendar
Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.
- Suzuka (2h) – 10 ianuarie
- Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
- Bathurst (2h) – 7 februarie
- Laguna Seca (1h) – 21 februarie
- Kyalami (2h) – 7 martie
- Paul Ricard (1h) – 21 martie
- Zandvoort (2h) – 5 aprilie
- Monza (1h) – 19 aprilie
- Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
- Barcelona (4h) – 17 mai
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Bucharest Gaming Week, Racing Sim.
Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, DesignMe, RallyMax, eGames Report.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion