Raliul Perla Harghitei 2021 a debutat cu o primă zi scurtă, cu doar trei probe speciale în zona Liban – Bucin. Echipajele au avut parte de condiții dificile, cu o ploaie pe PS2 care a dat parțial clasamentele peste cap, cu timpi surprinzători.
Bogdan Marișca pornește cu mici ezitări pe prima probă și se impune cu un avans facil, de doar 0,3 secunde în fața lui Dan Gîrtofan. Lupta se anunță spectaculoasă, cu David Botka la doar o secundă de lider, în timp ce următorii clasați se aflau la mai mult de 16 secunde: Bogdan Năstase, Bogdan Cuzma, Cristi Dolofan sau Adrian Teslovan.
A doua specială, „Bucin I”, aduce o răsturnare de situație din cauza precipitațiilor căzute pentru primii concurenți de pe ordinea de start. Astfel, cu anvelope nepotrivite, Bogdan Marișca obține doar al doilea timp, în timp ce Cristi Dolofan se impune pe probă cu un avans de 2,7 secunde. Surprizele continuă, cu al treilea timp pe PS2 pentru Adrian Teslovan, urmat în clasament de Istvan Soos.
Pe coborârea rapidă de pe PS3, Marișca obține a doua victorie de probă a zilei cu o viteză medie de 136 km/h, peste cea permisă de regulament. La 8,3 secunde, Dan Gîrtofan obține al doilea timp al specialei „Bucin II”, în timp ce David Botka reușește din nou un loc trei.
La finalul primei zile de concurs, Bogdan Marișca se află la conducerea Raliului Perla Harghitei, cu un avans de 14,3 secunde în fața lui Dan Gîrtofan. David Botka ocupă ultima treaptă a podiumului provizoriu, la alte 2,9 secunde de Giri. Topul 10 este completat de Istvan Soos, Adrian Teslovan, Cristi Dolofan, Răzvan Trișnevschi, Andrei Cașcaval, Bogdan Cuzma și Enis Arif.
Clasa RC2N a fost dominată de Adrian Teslovan, care se află la conducerea cursei după 3 victorii de probă. Răzvan Trișnevschi și Andrei Cașcaval completează podiumul categoriei. La clasa 11, Istvan Soos a trecut în fruntea ierarhiei după abandonul tehnic al primului lider, Bogdan Năstase, podiumul fiind completat de Răzvan Nechifor și Peter Szilas.
Categoria mașinilor cu tracțiune a avut parte de numeroase schimbări de clasament, cu Mihai Manole primul lider, ca mai apoi Csongor Szabo să preia conducerea. După a treia probă, profitând de problemele tehnice ale lui Szabo, Remus Cotuț urcă în fruntea ierarhiei, cu un avans de 10 secunde în fața lui Manole și 22 de secunde în fața lui Dănuț Budai.
În cadrul clasei RC5, Cristi Sugar conduce cu 25 de secunde în fața lui Bogdan Talașman după multiple schimbări de lider. Talașman a fost primul în fruntea clasamentului RC5 și Swift Cup, ca mai apoi Paul Popa să preia conducerea. Profitând de problemele tehnice ale lui Radu Necula, David Tarța se află pe trei în cadrul clasei și în cupa monomarcă. La Cupa Dacia, Roland Csato se află într-un duel superb cu Constantin Tudose, doar 2 secunde fiind între cei doi tineri piloți. Dan Albuț încheie podiumul pe un model Sandero.
Pe lista abandonurilor și-au trecut numele mai mulți participanți: Andrei Gîrtofan a fost nevoit să se oprească înainte de PS1 din cauza unor probleme la cutia de viteze, în timp ce Ciprian Lupu a întâmpinat dificultăți tehnice similare. Cristi Cotan și Paul Popa au avut parte de ieșiri în decor pe PS1, respectiv PS3, ambele echipaje fiind ok. Bogdan Năstase a fost nevoit să spună stop din cauza unor probleme cu planetara Mitsubishi-ului Lancer EVO IX, în timp ce Csongor Szabo a pierdut aproximativ 1 minut pe PS3 din cauza unui furtun defectos. În plus, Ioan Mihuț și Victor Supuran nu au mai luat startul după probleme la shakedown.