Raliul Perla Harghitei a programat nouă probe speciale în ziua secundă a cursei, cu trei treceri pe bucla de probe „Lueta”, „Crăciunel” și „Mărtiniș”. Cu condiții dificile dimineață, pe ud după ploile de azi noapte, echipajele au abodat precaut primele speciale, ca mai apoi ritmul să crească după ce vremea s-a îmbunătățit.
Ziua secundă a debutat cu o primă surpriză: Dan Gîrtofan a pierdut peste șase minute pe prima trecere pe „Lueta” cu o pană și la finalul buclei decide să se retragă din concurs, fiind la peste 2 minute de locul 15, cel care i-ar fi adus puncte în clasamentul general. Astfel, Bogdan Marișca rămâne cu o sarcină mai ușor de îndeplinit, să mențină ritmul în fruntea ierarhiei.
Cu câteva alte victorii pe probele de astăzi și cu cel mai bun timp pe Power Stage, Marișca se impune în Raliul Perla Harghitei, cu un avans de peste 1 minut în fața lui David Botka. Pilotul Napoca Rally Academy a gestionat excelent cursa și a reușit o victorie importantă pentru echipă, cât și pentru economia sezonului său, după locul secund la Brașov.
Pe ultima treaptă a podiumului OPEN s-a clasat Istvan Soos, pilotul brașovean care s-a impus și în cadrul clasei 11 după o evoluție superbă pe probele din ziua secundă. Surprinzător a fost și parcursul lui Adrian Teslovan, care încheie pe locul trei în clasamentul general FIA, un rezultat extraordinar pentru harghiteanul care are un ritm foarte bun în abia a doua sa cursă pe o mașină integrală. Top-ul zece al clasamentului general a fost completat de Bogdan Cuzma, Cristi Dolofan, Enis Arif, Andrei Cașcaval, Răzvan Trișnevschi și Tibor Tajmel.
Clasa RC2 a fost adjudecată de Bogdan Marișca, urmat de David Botka și Bogdan Cuzma, timișoreanul care a crescut excelent ritmul în cursa harghiteană și arată un progres de apreciat la doar a treia etapă pe un model Rally2. Cu peste 2 minute avans, Adrian Teslovan încheie Raliul Perla Harghitei cu o victorie categorică la clasa RC2N, profitând și de abandonul tehnic al lui Andrei Gîrtofan. Pe locul secund s-a clasat Andrei Cașcaval, care a rezistat atacului lui Răzvan Trișnevschi, bucureșteanul având parte de un moment la limită, în urma căruia a pierdut zeci de secunde pe care nu le-a mai putut recupera în duelul cu Cașcaval.
Mihai Manole câștigător la 2FWD
Categoria mașinilor cu tracțiune a avut un clasament identic cu cel al clasei RC4, Mihai Manole fiind învingătorul după un weekend cu multe schimbări de clasament, bazându-se pe un ritm rapid și constant pe cele 12 probe. Dănuț Budai a progresat de la o specială la alta și a reușit un loc secund extrem de valoros la bordul noului Citroen DS3 R3T, fiind urmat în clasament de Csongor Szabo. Cel din urmă a avut parte de o penalizare de 10 secunde, din cauza căreia a pierdut al doilea loc, dar și probleme tehnice ieri. În plus, Remus Cotuț, cel care conducea ierarhia până spre finalul cursei, a avut parte de o ușoară ieșire în decor și a fost nevoit să abandoneze.
Cu o evoluție excelentă, Cristi Sugar s-a impus în cadrul clasei RC5, cu un avans de peste 1 minut în fața lui Bogdan Talașman. Duelul pentru victorie a fost unul intens între modelele Swift Sport, cu Radu Necula foarte rapid pe probe, dar cu timp pierdut vineri din cauza unor probleme cu frânele. Totuși, Necula a terminat al treilea, într-un podium al clasei identic cu cel al Swift Cup. La Cupa Dacia, Roland Csato a făcut o cursă perfectă pe probele de acasă și s-a impus cu peste 40 de secunde în fața lui Constantin Tudose, debutantul care a arătat un ritm foarte bun. Podiumul a fost completat de Ioan Teodor Dănilă la bordul unui model Sandero.
Lider incontestabil în cadrul clasei 11, Istvan Soos a stabilit timpul de referință al categoriei pe aproape toate probele de astăzi și s-a impus cu aproape patru minute în fața lui Răzvan Nechifor. Bogdan Moldovan (tehnic), Bogdan Năstase (tehnic vineri și ieșire în decor sâmbătă) și Peter Szilas au abandonat. La clasa 12, Tibor Tajmel a câștigat la bordul unui model BMW, urmat de Samuil Mircea și Z. Gyuriczky pe podium. Claudiu Albuț a fost primul în categoria debutanților, în timp ce Constantin Tudose și Costin Popescu s-au clasat pe doi, respectiv trei. La juniori s-a impus Cristi Sugar, urmat de David Tarța și Roland Csato.
Dorin Alexandrescu s-a impus la Vehicule Istorice iar George Marinescu în Rally2
În Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice, Dorin Alexandrescu reușește o nouă victorie, după cea de la Brașov, fiind cu mai mult de 2 minute mai rapid decât Cătălin Cedric Ghigea. Levente Kovacs, în ciuda unor probleme în prima zi de concurs, obține un excelent loc trei în clasamentul general, în timp ce Aurel Balea termină cursa pe patru, fiind singurul participant în Dacia Revival.
Rally2-ul a avut parte de o luptă frumoasă pe probele speciale de astăzi, singurele incluse în program. Primul lider, Emanuel Resiga, a avut parte de un nou ghinion, fiind nevoit să abandoneze cu o plantară ruptă, după ce la Brașov a avut aceeași soartă. George Marinescu și Peter Havrilla s-au duelat până pe ultima probă specială, primul având câștig de cauză, cu un avans de 16 secunde. Podiumul general Rally2 a fost ocupat de Eduard Georgescu, la peste 1 minut distanță. Clasa A1 a fost adjudecată de Sebastian Scîrlet, urmat de Alin Cornea și Adrian Tehei. Podiumul clasei A2 este format din Peter Havrila, Eduard Georgescu și Cristi Pestoțchi, în timp ce liderul Marinescu s-a impus la clasa A3, urmat de Lucian Țugulea și Cătălin Cătana.