Dupa ce in 2012 a luat startul pe modelul Citroen DS3 R3T doar la Raliul Iasului, Adrian Raspopa a debutat in noul sezon cu dreptul, reusind sa ocupe pozitia secunda in clasamentul masinilor cu 2 Roti Motrice si in cel al clasei 5. Alaturi de copilotul Catalin Grigoriu, pilotul din Bacau isi doreste titlul la 2RM in 2013 si spera ca Bacau Rally Team, echipa a carui initiator este, sa fie un proiect durabil in lumea raliurilor.
RallyMax:?Salut Adi! Tocmai ai incheiat Raliul Brasovului cu un excelent loc 2 la 2 Roti Motrice si la clasa 5. Esti multumit de debutul sezonului?
Adrian Raspopa:?Salut! A fost un inceput de sezon foarte greu, un adevarat ?botez? al Citroen-ului DS3 R3T si al echipajului Adrian Raspopa ? Catalin Grigoriu. Rezultatul obtinut la Raliul Brasovului este foarte bun tinand cont de lupta data la categoria 2 roti motrice si de conditiile meteo foarte dificile. Putem spune ca am inceput acest sezon cu ?dreptul?.
RallyMax:?Zapada a pus probleme imense participantilor. Cat de dificil a fost sa evoluezi pe o astfel de suprafata, in conditiile grele de la Brasov?
Adrian Raspopa:?Cand exista asa multe schimbari ale suprafetei de rulare este foarte dificil. Mai ales ca in multe portiuni de franare erai surprins de asfaltul acoperit de zapada, adevarate capcane ce te puteau arunca foarte usor in afara traseului. In prima zi, am ridicat ritmul incet, de la o proba la alta, dar pe speciala de noapte ? ?Poiana?, a inceput acea ninsoare care ne-a incurcat vizibilitatea. Spre finalul probei era foarte greu sa mai vezi clar in portiunile de viteza. Dictarea conteaza mult in aceste momente.?
Pe primele doua probe ale zilei secunde am decis sa nu fortam si sa mergem cu mare atentie pentru a termina aceste probe foarte dificile, urmand sa atacam acolo unde asfaltul era doar ud. Viscolul aducea zapada pe anumite portiuni, de cele mai multe ori pe viraje sau in zone ascunse vizibilitatii, asa cum s-a intamplat cu cele 3 echipaje iesite in decor dupa startul probei ?Babarunca?. In concluzie as putea spune ca am mers foarte precaut in zonele cu zapada, sa tinem masina pe sosea si sa ajungem la final, iar acolo unde conditiile de drum erau ceva mai bune am inceput sa fortam.
RallyMax:?Dupa un raliu in acest sezon si o serie de teste pe DS3, care crezi ca sunt avantajele si dezavantajele masinii?
Adrian Raspopa:?Potentialul Citroen-ului DS3 R3T este mare si inca nu am ajuns sa-l folosim la maximum. In acest sezon vom ridica ritmul de la o etapa la alta. Invatam din mers ce poate da aceasta masina mai bun. Stabilitatea ei este foarte buna.
RallyMax:?Care iti sunt obiectivele ?n 2013? Iti propui sa iei startul la toate etapele programate?
Adrian Raspopa: In mod sigur voi participa la toate etapele. Dupa cum am declarat inca de anul trecut, vrem sa castigam Campionatul la 2 roti motrice. Incepand cu acest sezon vrem sa luam lucrurile foarte serios. Alaturi de intreaga echipa Bacau Rally Team vrem sa construim un proiect durabil in domeniul raliurilor.
RallyMax:?Descrie in cateva cuvinte fiecare adversar cu care te vei lupta in acest sezon la 2RM. Care crezi ca sunt atuurile lor?
Adrian Raspopa:?Nu vreau sa fac un clasament, intrucat de la an la an incep sa apara piloti tineri foarte talentati care pot pune probleme serioase. Lupta va fi stransa, insa fie ca cel mai bun sa castige.
RallyMax:?Care sunt surprizele care le pregatesti pentru Raliul Bacaului la cea de-a treia editie?
Adrian Raspopa: In acest moment, tot ce se poate spune este ca se vor introduce probe speciale noi, pe langa cele de anul trecut. Mai sunt cateva luni pana la Raliul Bacaului, informatii suplimentare urmand a fi comunicate pe parcurs.
RallyMax:?Ce parere ai, din punctul de vedere al unui organizator, de introducerea a 2 noi etape ?n calendarul CNR 2013: Raliul Deltei si al Harghitei?
Adrian Raspopa:?Este bine, dar si greu. Bine, pentru ca se reuseste o crestere a calitatii sportive a intrecerilor de profil, o diversificare a probelor de concurs, altele decat cele pe care le stie toata lumea. In plus, cu aceasta ocazie, se da o sansa de afirmare si altor piloti. Greu, pentru ca trebuie consolidat substantial bugetul, element problematic in aceste dificile vremuri din punct de vedere economic.