Sezonul 2021 de raliuri a avut parte de schimbări interesante de material de concurs, multiple echipaje făcând trecerea către o mașină mai puternică. Un astfel de caz este cel al lui Adrian Teslovan și Imre Cseh, cei care au lăsat Citroen-ul DS3 R3T pentru un Mitsubishi Lancer EVO X de clasa RC2N, debutând la Tess Rally Brașov pe modelul cu tracțiune intregrală.
Cu un început dominat de procesul de învățare, Adi și Imre au crescut ritmul de la o cursă la alta și au reușit să surprindă în 2021. Echipajul și-a trecut în palmares patru victorii în cadrul clasei RC2N din șase etape la care au luat startul și, mai important, două podiumuri în clasamentul general FIA, la Harghita și Bacău. În plus, Teslovan și Cseh au fost fost temporar pe locul trei și la Sibiu, până la anularea unei penalizări.
După șase etape din șapte la care au pornit, Adi și Imre se află la conducerea clasei RC2N, cu un avans confortabil și cu doar patru etape rămase de disputat. În plus, cei doi au șanse mari la un top cinci în clasamentul general FIA, acolo unde au avut un ritm foarte bun întreg sezonul, atât pe asfalt, cât și pe macadam.
RallyMax: Salutare Adi! După o perioadă destul de aglomerată în calendarul competiţional, pauza “de vară” este una bine venită, astfel că am decis să discutăm cu echipajele care au fost surprizele plăcute ale sezonului 2021. Printre acestea vă număraţi şi voi, pachetul Adi, Imre şi EVO X fiind unul de succes până în acest moment, când după cele 7 etape disputate aţi reuşit să obţineţi două podiumuri în clasamentul general FIA. Cum ai caracteriza debutul vostru pe o maşină integrală şi evoluţia progresivă de-a lungul etapelor?
Adrian Teslovan: Salutare RallyMax! Da, într-adevăr a fost o perioadă plină de competiții, nu foarte ușoară din punct de vedere al efortului depus, pentru mine din păcate nu urmează o perioadă de pauză cum ar fi normal deoarece sunt angrenat și cu fiica mea în competiții.
Începutul a fost plin de emoții și peripeții ca orice început cu un automobil de curse.
Mă bucur foarte mult că ne considerați o supriză plăcută, într-adevăr nu ne așteptam la un asemenea randament, nu aveam repere exacte față de ceilalți concurenți. Încercăm să învățăm de la o cursă la alta, ne bucurăm de mașină, ne face plăcere să mergem la fiecare etapă și asta contează foarte mult.
RallyMax: La începutul sezonului poate nu mulţi ne-am fi aşteptat ca după 7 etape, echipajul Adi Teslovan-Imre Cseh Vajk să fie clasat pe locul 4 în cadrul clasamentului general din CNR 2021 şi lider incontestabil la clasa RC2N. Care a fost cheia succesului vostru?
Adrian Teslovan: Nu cred că am făcut nimic special, am abordat foarte atent fiecare etapă, am încercat să înțelegem mașina, iar după experiențele cu DS3-ul am învățat să fim foarte meticuloși. Binențeles, am avut parte de know-how mai mult din partea echipei tehnice Omega Motorsport conduse de George Șerban, George fiind cel mai experimentat inginer de motorsport din România cel puțin în marca Mitsubishi.
RallyMax: Urmează o a două jumătate de sezon la fel de interesantă, cu etape care pot oferi surprize. Care ar fi obiectivele voastre pentru restul anului?
Adrian Teslovan: Ne dorim să menținem ritmul, să terminăm cu bine etapa de la Iași și tot ce vine după este bonus. Vom fi prezenți și la etapa de la Cluj mai ales că unul dintre partenerii evenimentului, Star Lubricants, este și partenerul nostru de foarte mult timp, fiind un exemplu de continuitate în motorsport cum rar ai ocazia să cunoști. La Cluj avem cei mai buni prieteni, foști colegi de echipă, Raliul din Cluj este întotdeauna ceva special indiferent de format sau de echipa organizatorică. În primul rând că este unul dintre cele mai importante centre de motorsport din România, cu foarte mulți pasionați și fanatici ai acestui sport.
RallyMax: Pentru că nu putem trece cu vederea peste performanţele fiicei tale, Alexandra, povesteşte-ne puţin şi despre rolul tău în ceea ce priveşte cariera ei, cum o ajuţi şi cum vezi evoluţia ei de până acum şi mai ales în viitor?
În ceea ce o privește pe Alexandra, ea este la început de drum, avem mult de tras și de învățat, dar ce este important este faptul că îi place foarte mult, lumea ei este în motorsport – prietenii ei sunt din acest mediu. Eu mă ocup de ea mai mult din punct de vedere al managementului și mai puțin de zona de training – încerc să evit, mergem împreună doar pentru a rula și pentru a face kilometri. Bogdan Talașman, la Academia Titi Aur, a fost cel care a îndrumat-o de la începuturi și chiar și acum și în funcție de disponibilitatea trainerilor – colegi sau prieteni am încercat să învățăm cu fiecare. Alexandra a avut ocazia să învețe cu George Grigorescu, Vali Porcișteanu, Dodo Pițigoi, Norbert Maior, Edwin Keleti și Cătălin Țuțuian, traineri cu care a participat la diverse competiții unde a avut ca obiectiv acumularea de experiență atât din punct de vedere teoretic, cât și practic în kilometrii parcurși. Da, par mulți oameni, dar este foarte greu să poți rămâne cu un singur trainer mai ales din cauza multitudinii de ramuri și evenimente care se suprapun cu ramurile mici. Dar încercăm să evoluăm, anul acesta a fost un an de compromis, Alexandra având și examenul de capacitate, dar acum ne focusăm pe dezvoltare iar pentru 2022 ne propunem să evoluăm cu ea în cel puțin două campionate naționale.
a încheiat Adi
Mulţumim pentru raspuns şi vă dorim mult succes!