Weekend-ul acesta Rallye d’Antibes – Côte d’Azur este gazda ultimei etape Tour European Rally, campionat care avea în program o etapă în România – Transilvania Rally. La startul cursei din Franța s-a aliniat un echipaj din România: Alex Filip și Gabriel Lazăr au pornit pe 15 probe speciale la bordul unui Renault Clio R3T în duelul din TER 2WD, clasament unde punctează mașinile cu tracțiune înscrise în seria europeană.
Echipajul a reușit locul secund în clasamentul TER 2WD în prima etapă a sezonului 2021, Rallye du Chablais, ca mai apoi în Rally Città di Arezzo – Valtiberina să obțină maximul de puncte, fiind singurii prezenți la start în categoria dedicată mașinilor cu tracțiune. Astfel, înaintea ultimei curse Tour European Rally din acest sezon, Alex și Gabi se clasau pe locul secund în clasamentul TER 2WD, în luptă directă pentru titlul categoriei cu un echipaj din Spania.
Cu trei mașini la start în TER 2WD, Rallye d’Antibes – Côte d’Azur a început cu un parcurs precaut pentru Filip și Lazăr, cu al treilea timp pe prima probă, în lungime de aproape 10 kilometri. Pe speciala cu numărul doi echipajul crește ritmul și reușește al doilea timp, trecând astfel în fața echipajului spaniol cu care se luptă pentru titlu. Din păcate, a treia probă aduce dificultăți tehnice pentru cei doi, Renault-ul Clio R3T având probleme cu frânele, echipajul fiind nevoit să parcurgă coborârea doar cu frâna de mână, care a cedat la rândul ei.
Prima bucla, în lungime de aproximativ 60 de kilometri, este gata. Urmează aceeași încă odată. Am rămas complet fără frâne pe SS3-Col de Bleine, am coborât doar cu frâna de mână, care a cedat la rândul ei la un moment dat. Nu sunt deloc bucuros, dar totuși e bine că n-am izbit peretele pe care l-am văzut atât de aproape.
a spus Alex Filip după prima buclă a Rallye d’Antibes – Côte d’Azur
A doua buclă începe cu o creștere de ritm pentru echipajul român, care încearcă să recupereze timpul pierdut dimineață. Pe primele două probe de după prânz Alex și Gabi reușesc să fie mai rapizi decât echipajul spaniol, însă o greșeală pe aceeași „Col de Bleine” aduce mult timp pierdut pentru cei doi. Echipajul român lovește Renault-ul Clio R3 și parcurge finalul de zi într-un ritm lent, cu multe minute pierdute, însă ajunge la final pentru startul de mâine (sâmbătă), în a doua parte a cursei franceze.
Absolut dezamăgit pentru situație. Am întărziat o frânare, am făcut greșeală de începător crezând că ne oprim și… bum! Senzația că vine peretele și nu te poți opri este greu de descris. Băieții au lucrat de zor, iar mâine vom fi din nou la start!
a spus Filip la finalul primei zile a raliului.