Dupa un start de sezon extrem de dificil pentru toti cei implicati, Campionatul National de Raliuri isi va desfasura a doua etapa programata pe probele speciale din jurul Lugojului. Conditiile meteo au facut si in acest an din Raliul Brasovului o cursa extrem de grea si cu multe capcane, aproape 20 de echipaje cazand prada iesirilor in decor sau abandonurilor tehnice. Zapada cazuta in noaptea dintre cele doua zile a raliului a rasturnat clasamentele si a adus aminte fanilor de ce Brasovul este considerat un “Monte Carlo” al Romaniei, datorita stratului consistent de zapada pe proba regina – “Babarunca”. Delecour lider dupa prima zi, Porcisteanu revine pe “Babarunca” si se detaseaza la un minut in fata urmaritorilor, ca pe ultima proba sa piarda raliul dupa o usoara iesire in decor – cam asta e povestea pe scurt a Raliului Brasovului in 2013. Botka termina pe pozitia secunda cel mai dificil raliu al carierei sale, in timp ce Szabo reuseste un loc trei in conditii grele.
Pentru 2013, Timis Rally se vrea o varianta imbunatatita a editiei din 2012, organizatorii renuntand la proba “Matnicul Mic” si introducand ca proba speciala traseul ce a constituit shakedown-ul anul trecut. Cu un total de 111 kilometri grupati in 15 speciale, noutatea este reprezentata de o noua superspeciala ce va avea loc vineri pe strazile Lugojului. Bazat pe 3 probe speciale distincte si doua superspeciale, raliul se va desfasura pe asfaltul murdar si rapid din triunghiul Lugoj – Fardea – Traian Vuia, proba “regina” avand o lungime de doar 14,5 kilometri!
Cu o prima proba de “incalzire” de doar 3 kilometri, prima zi a raliului propune 8 probe ce se vor incheia cu noutatea din Lugoj – o superspeciala in centrul orasului. Cu cate doua treceri pe “Nadrag”, “Fardea Lac” si “Poganesti”, echipajele vor avea de furca pe cei 55 de kilometri cu traseele rapide pe care masinile de top vor dezvolta viteze foarte mari, atat de mari incat pot trece peste limita sigurantei. Impartit in doua zile aproape egale, Timis Rally incepe ziua secunda cu doua bucle identice, fiecare cu cate trei probe speciale, care vor fi reeditari a traseelor din prima zi, parcurse in sens invers. Echipajele vor incheia raliul banatean pe strazile din Timisoara pe superspeciala ce a atras in 2012 sute de fani curiosi sa vada masinile la lucru pe celebrul Pod Traian din apropierea Catedralei Ortodoxe.
Timis Rally 2012 s-a incheiat cu Vali Porcisteanu invingator, ce reusea un start de sezon perfect cu doua victorii consecutive, urmat la doar 18 secunde de Csaba Spitzmuller, de Dan Girtofan la peste un minut distanta si de Gergo Szabo si Francois Delecour, la al doilea start cu modelul Renault Megane. In editia din acest an Porcisteanu pleaca pornit sa recupereze punctele pierdute pe ultima proba la Brasov, in timp ce francezul isi doreste victoria pe probele din Banat, in 2012 nereusind sa tina pasul cu puternicele masini integrale. David Botka va ataca mai tare in conditiile in care probabil vremea va fi insorita, o obisnuinta in tara vecina, in timp ce Marco Tempestini a incheiat adaptarea la noua masina, “Anabella”, si promite sa forteze pe probele de langa Lugoj.
La clasa 3, desi a invins la Brasov, Edwin Keleti se va lupta alaturi de Bogdan Marisca pentru prima pozitie, in timp ce Rares Tomita revine dupa abandonul de pe “Babarunca” cu forte proaspete si cu entuziasm dupa locul trei ocupat in 2012 pe probele din Banat, in timp ce Adrian Dragan va termina de reparat masina la timp pentru start. Alex Filip a inceput un nou galop de sanatate la Brasov, reusind sa plece cu maximul de puncte dupa un moment dificil cand Sebasian Barbu a trecut la un minut in fata bucuresteanului. Din pacate, sibianul nu se va lupta pe probele din Banat, fiind plecat sa-si sustina fratele la Campionatele de Ski, in timp ce Adrian Raspopa si Bogdan Barbu se pregatesc de un nou duel, dupa ce la Brasov au incheiat la sub o secunda distanta cei 140 de kilometri ai raliului.
Juniorii au dominat Cupa Dacia la prima etapa din 2013, reusind un podium inedit: Raul Badiu, Florin Tincescu, Octavian Tirnovean. Acestia vor avea un cuvant important de spus si in clasamentul juniorilor, unde mai experimentatii Rares Tomita si Simone Tempestini pornesc cu prima sansa. Incepand cu Timis Rally 2013 va exista si a doua cupa monomarca in cadrul CNR, singurul Suzuki Swift prezent la start fiind cel pilotat de catre Sebastian Gioarsa. Clasa 11, castigata la Brasov de Danny Ungur, va fi extrem de populata in Banat, cu nu mai putin de 12 masini la start, notabile fiind prezentele lui Alexandru Pitigoi, Constantin Raducioiu si revenirea lui Bogdan Stanoiev.
Timis Rally 2013 este un raliu interesant, cu potential, dar cu detalii care trebuie adjustate pentru a deveni un adevarat succes. Publicul din Timisoara a aratat de nenumarate ori ca este interesat de motorsport, dar plasarea unor probe speciale mult prea rapide intr-o zona in care spatiile de cazare sunt extrem putine la numar iar potentialii spectatori din afara fenomenului sunt putini nu este benefica pentru o etapa care se doreste a fi de top.