Sezonul 2021 al Campionatului Național de Raliuri Betano se încheie în acest final de săptămână cu o cursă care revine după mai mult de 30 de ani de absență. Raliul Bucovinei este readus la viață de către XS MotorSport, clubul sportiv care organizează Raliul Iașului în ultimii ani. Cursa din nordul țării este programată în perioada 29-30 octombrie pe probele speciale din zona Câmpulung Moldovenesc.
Un număr impresionant de mare de participanți se vor alinia la startul Raliului Bucovinei. Competiția a pregătit surprize și facilități majore pentru concurenți: înscriere gratuită și cazare asigurată pentru primele 15 echipaje înscrise în Rally2. Astfel, organizatorii au fost nevoiți să mărească numărul maxim de de echipaje acceptate la start (de la 60 la 70) datorită interesului mare. În Raliul Bucovinei s-au înscris 68 de echipaje, dintre care 40 în CNR, 2 în CNRVI și 26 în Rally2.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.
Un număr de opt mașini de clasa RC2 vor fi la start, cu Dan Gîrtofan, Bogdan Marișca și Sebastian Barbu fiind favoriți la victorie pe asfaltul din Bucovina. Cristi Dolofan, Eugen Cărăgui și Bogdan Cuzma continuă campaniile în CNR cu modele de top, fiind pretendenți la podium, însă pe lista de înscrieri regăsim și două surprize. După ce a pornit pe un model Rally2 în Serbia Rally 2020, Andrei Gîrtofan își face debutul pe aceeași mașină și în România, având o șansă reală pentru a se implica în lupta pentru podium. În plus, Jean Tatu schimbă modelul Subaru Impreza pentru o Skoda Fabia R5 cu care va porni în cursa din Bucovina.
Campion după cursa de la Cluj, Simone Tempestini este absent la Raliul Bucovinei, nefiind nevoit să ia startul pe asfaltul din nordul țării. Astfel, copilotul său, Sergiu Itu, va ocupa locul din dreapta lui Cristi Sugar, tânărul care va lua startul pe același Suzuki Swift Sport cu care s-a luptat pentru victorii în Swift Cup în 2021. Pe lista absențelor îi menționăm pe Norbert Maior, Csongor Szabo, Dănuț Budai și numeroși participanți în cupele monomarcă, precum Radu Necula, Bogdan Talașman, David Tarța sau Victor Supuran.
Patru mașini vor lua startul în cadrul clasei RC2N: Adrian Teslovan, Andrei Cașcaval, Răzvan Trișnevschi și Emil Vincze, cu primii trei implicați în lupta pentru victorie. Și la clasa 11 duelurile vor fi strânse, în ciuda absențelor lui Jean Tatu, Călin Bucur sau Bogdan Moldovan. Răzvan Nechifor, Bogdan Năstase, Paul Ciubotariu se vor lupta cu Marcel Cioltan și Dragoș Popa, cel care își va face debutul pe o mașină integrală în raliurile din România (Subaru Impreza).
În categoria mașinilor cu tracțiune, șase piloți se vor duela pentru podiumul 2FWD la bordul unor mașini de clasa RC4, alături de peste alți zece care pilotează modele RC5. Cu mașini R2/Rally4 vor concura Mihai Manole, Mihai Sîncrăianu, Jean Tatu Jr., Dorin Costea, Cristiana Oprea și Mihai Lăcătuș, revenit în mașina de concurs după mulți ani de absență în CNR. În paralel, 14 mașini din clasa RC5 se vor alinia la start în Raliul Bucovinei, cu cele mai importante nume fiind Mihai Dumitrescu, Dan Albuț, Paul Popa, Cristi Sugar, Roland Csato sau Teodor Dănilă, în timp ce trei piloți pornesc în cadrul clasei 12: Andrei Pop, Ciprian Lupu și Lucian Sauciuc.
Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice va avea la start două echipaje, formate din Lorincz Borbely & Sonja Borbely (BMW 1602) și Levente Kovacs & Alexandru Neumann (Ford Escord MK2).
Cu multiple facilități pentru campionatul secund, 26 de echipaje se vor alinia la start în Rally2. Lupta pentru victorie în clasamentul general, cât și în cel al claselor, va fi una foarte strânsă, cu 10 mașini încadrate în clasa A1, 12 modele la A2 și patru mașini în cadrul clasei A3. Emanuel Resiga, Peter Havrilla, Cristian Toader, Daniel Grămadă, George Hobjilă, Andrei Pop șau Eduard Georgescu sunt doar câțiva dintre piloții care vor alerga pe probele Raliului Bucovinei.
Lista completă de înscrieri este disponibilă AICI.
Documentele oficiale ale Raliului Bucovinei poti fi găsite AICI.