În luna februarie, Biroul Executiv al Federației Române de Automobilism Sportiv publica o decizie prin care afirma susținerea Raliului Clujului în Campionatul European de Raliuri. Federația a susținut înscrierea etapei din Cluj-Napoca în calendarul ERC în vederea ocupării locului lăsat liber după eliminarea Raliului Ungariei din calendarul seriei europene. Contactat de către RallyMax săptămânile trecute, Horațiu Savu, președintele clubului organizator CS Savu Racing, a confirmat această procedură și discuțiile avute cu promoterul ERC, același responsabil de Campionatul Mondial de Raliuri.
Conform informațiilor primite astăzi de la Horațiu Savu, Clubul Sportiv Savu Racing și FRAS au primit pe 4 martie un răspuns pozitiv din partea promoter-ului ERC, confirmând includerea Raliului Clujului în calendarul ERC 2023!
Discutăm de ceva vreme cu promoterul WRC, care începând cu acest sezon a preluat drepturile și pentru ERC. Am trimis diferite materiale, filmări cu probele și informații despre Raliul Clujului și am primit aprecieri. Se pare că există deja un înlocuitor pentru etapa din Ungaria de ceva vreme, însă din 2023 vor fi nouă etape în ERC, față de opt până acum. Astfel, locul acesta este asigurat pentru Raliul Clujului dacă întrunim toate condițiile de pregătire în următoarea perioadă de timp. Ajutorul guvernamental este obligatoriu la acest nivel deoarece promoterul dorește stabilirea unui contract pe trei ani, urmând ca cel mai probabil evenimentul să își schimbe numele în „Rally Romania” sau o denumire similară.
a spus Horațiu Savu pentru RallyMax
Deși nu există o dată stabilită pentru desfășurarea competiției în 2023, toate detaliile vor fi puse la punct în următorul an. Eforturile vor fi unele substanțiale pentru asigurarea bugetului necesar unei astfel de competiții, iar multiple entități vor fi implicate pentru a garanta suportul financiar, logistic și material: Ministerul Sportului, Federația Română de Automobilism Sportiv, Automobil Clubul Român și CS Savu Racing.
Este important să strângem bugetul necesar pentru o etapă de european, semnificativ mai mare decât pentru o cursă de campionat național. Din punct de vedere organizatoric, Ministerul Sportului, FRAS, ACR și Clubul Sportiv Savu Racing vor fi implicate ca o forță comună pentru realizarea acestui proiect. În 2022 vom avea o etapă internațională la Cluj, raliul fiind inclus în ERT, fiind un prim pas pentru armonizarea tuturor colaborărilor dintre entitățile implicate, cât și un antrenament foarte bun pentru noi. Vom face o regândire a raliului pentru că avem nevoie de cel puțin 200 de kilometri de probă specială, iar dacă plănuim să desfășurăm etapa de național simultan cu cea de european, atunci estimăm că vom avea peste 150 de echipaje la start. Vom fi nevoiți să realizăm un program adaptat la numărul mare de concurenți, dar suntem pe drumul cel bun, raportul Observatorului FIA afirmând că nu am avut probleme de securitate mari în 2021.
a declarat Horațiu Savu, președintele clubului organizator CS Savu Racing
Ținând cont că Horațiu Savu se află în acest moment la prima cursă automobilistică a fiului său Luca (Romanian Endurance Series la Motorpark București), vom reveni cu mai multe informații de la Horațiu în zilele următoare, într-un articol complet.
Documentul primit de către Horațiu Savu de la promoterul ERC poate fi accesat AICI.