Încă de la debutul din 2016, Dragoș Popa a concurat în Cupa Dacia, o competiție căruia i-a fost foarte fidel timp de șase sezoane, dintre care cinci complete în cupa monomarcă. Pilotul a debutat pe modelul Logan alături de Marcus Andreoiu, ca mai apoi să-i aibă în dreapta sa pe Sorin Colceriu, Vlad Colceriu sau Florin Tincescu, timp în care a făcut trecerea pe modelul Sandero.
Începând cu 2018, Dragoș Popa s-a luptat timp de patru sezoane pentru titlul Cupei Dacia, cel mai bun rezultat fiind podiumul din același an. Din păcate, mai mulți factori l-au îndepărtat pe pilot de țelul său de a termina pe cea mai înaltă treaptă a podiumului cupei monomarcă, iar în 2021 a decis că o schimbare este necesară.
Cum finalul sezonului trecut nu putea schimba cu nimic clasarea în Cupa Dacia (un loc patru la final de 2021), Dragoș a decis să experimenteze un Subaru Impreza în Raliul Bucovinei. După două etape de Viteză în Coastă anul trecut, experiența alături de Vlad Colceriu pe asfaltul de lângă Câmpulung Moldovenesc a fost una care l-a convins pe Popa că 2022 va aduce trecerea pe modelul cu tracțiune integrală întreg sezonul.
Au fost 5 ani intenși în care am concurat cu Dacia, poate chiar puțin prea mult dacă mă gândesc că senzația interioară este că am dat foarte mult, am consumat foarte multe resurse față de cât mi-a oferit această competiție! Visul a fost să câștigăm Cupa Dacia, chiar am simțit că o putem face în 2019 și 2021, dar, din păcate, un amestec de ghinioane, greșeli și frustări externe ne-a îndepărtat de acest titlu! Era oricum momentul să încerc și altceva, iar mirajul „integralei” a contribuit mult la această alegere.
a descris Dragoș Popa anii în Cupa Dacia și decizia trecerii pe Subaru Impreza
După două etape de Viteză în Coastă și un raliu la bordul modelului Subaru Impreza, Dragoș Popa continuă procesul de adaptare la noua mașină de concurs. Ce este sigur este faptul că pilotul va concura în cadrul clasei 11 la șapte etape din 2022, având ca plan principal să crească ritmul constant de la o cursă la alta.
După ce ne-am familiarizat cu Subaru la două etape de Viteză în Coastă în 2021 (Râșnov și Poiana Brașov), am concurat cu această mașina și la Raliul Bucovinei, cum ultima etapă nu putea modifica clasamentul Cupei Dacia 2021. Deși aveam deja 60-70 de kilometri parcurși în regim de cursă la cele două etape de coastă, nu pot spune că m-am adaptat la noua mașină în condițiile de raliu … Atunci am înțeles că procesul de adaptare va fi unul de durată, iar poate pe parcusul anului vom reuși să creștem ușor ușor ritmul!
a completat Dragoș despre adaptarea cu modelul Impreza
Un nou copilot pentru Dragoș: Emilia Olteanu
Pe lângă schimbarea mașinii de concurs, Dragoș are parte de o altă noutate în ecuația sezonului 2022. Deoarece Vlad Colceriu revine în dreapta lui Cristi Sugar, Popa o va avea alături în acest an competițional pe Emilia Olteanu, cea care are deja șase curse după debutul din 2021. Emilia a concurat alături de Adrian Grigore, Răzvan Ungureanu și Cristiana Oprea în sezonul trecut, pe modele Mitsubishi Lancer EVO IX, Dacia Sandero sau Peugeot 208 R2.
Pentru că Vlad și-a dorit altceva în 2022, am discutat cu Emilia și am hotărât să mergem împreună în acest an! Suntem amândoi curioși cum va fi primul kilometru împreună pe o probă specială și suntem nerăbdători să luăm startul! Din păcate, nu am avut posibilitatea de testa înainte de primul raliu, pentru că mașina încă nu este gata după revizia totală, dar sperăm ca totul să fie ok la Baia Mare!
a încheiat Dragoș Popa pentru RallyMax
Sunt foarte bucuroasă că Dragoș a avut încredere în mine și că pornim la drum împreună. Va fi un sezon lung, cu mulți concurenți rapizi. Ne-am propus cât mai multe etape și un loc cât mai sus în clasamentul open.
a declarat Emilia Olteanu înaintea sezonului 2022
Echipajul mulțumește pentru încredere partenerilor KLARWIN, BEST TOOLS – dealer KOHLER, FRATELLI Group, DOMICILIO, VRK EXPEDITION, CENTRUL MEDICAL FORUM.