Campionatul European de Raliuri isi continua intre 25 si 27 aprilie parcursul prin tarile europene cu a patra etapa programata in 2013: SATA Rallye Acores, raliu ce isi are baza in mijlocul Atlanticului. Situate la aproximativ jumatatea distantei dintre Lisabona si New York, cele 9 insule care formeaza arhipeleagul sunt formate datorita unor serii de eruptii vulcanice, Sao Miguel, cea mai mare, fiind baza raliului.?Patru probe speciale vor fi transmise in direct de catre promoterul ERC, Eurosport, cu un total de 5 ore de imagini care vor fi filmate cu ajutorul unui elicopter, a 10 camere on-board si a zeci de camere statice.
Dupa raliul pe asfalt din Insulele Canare, participantii din ERC vor avea de-a face cu 19 probe speciale de macadam care vor parcurge peisaje spectaculoase. Cu o distanta totala de putin peste 240 de kilometri, drumurile inguste de pe insula Sao Miguel sunt caracterizate de suprafata nisipoasa. Extrem de interesanta va fi si o proba pregatita special de catre organizatori, care se va desfasura pe traseul marginit de pereti de piatra pe marginea unui lac format intr-un crater vulcanic. Climatul schimbator, alegerea pneurilor si pregatirea corespunzatoare a masinilor vor avea un cuvant de spus in proba in lumgime de 3,27 kilmoetri ce joi dimineata, constituind proba de calificare, va stabili ordinea de start din prima zi.
Special pentru fani, miercuri seara va avea loc un tur al orasului, in afara competitiei, urmat de catre startul ceremonial ce va incepe la ora 20:30 (ora locala). Programul de joi propune patru probe speciale care se incheie cu o superspeciala unde echipajele vor evolua pe perechi, in timp ce vineri participantii se vor indrepta spre vestul insulei Sao Miguel pentru 8 probe speciale, urmand ca ultima si cea mai lunga zi, sambata, sa aiba programati peste 110 kilometri de proba speciala.
Cu un total de 42 de masini la start dintre care 13 modele Super 2000, SATA Rallye Acores se anunta foarte interesant prin prezenta unor echipaje care pleca din start cu sanse mari de reusita. Lider dupa victoriile din Austria si Spania, Jan Kopecky pleaca cu prima sansa pe a sa Skoda Fabia S2000, urmat de catre tanarul talent irlandez Craig Breen si pilotul ceh privat Jan Cerny. La primul start pe macadam in ERC, Robert Kubica isi trece numele pe lista favoritilor datorita stilului de pilotaj extrem de rapid si spectaculos, in timp ce Bryan Bouffier, ce ocupa a cincea pozitie in clasamentul general ERC dupa trei etape, spera sa obtina o pozitie fruntasa. Localnicul Ricardo Moura, multiplu campion national in Azore, lasa Mitsubishi-ul Lancer pentru o Fabia 2000 in speranta unei victorii pe teren propriu.
Interesant de urmarit in competitia ce are loc in acest weekend este evolutia echipajelor romanesti care fac deplasarea la peste 4000 de kilometri distanta. Marco Tempestini si Dorin Pulpea vor lua startul pe acelasi Subaru R4 in Production Cup, unde, alaturi de Simone Tempestini si Sergiu Itu spera sa obtina maximul de puncte pentru Napoca Rally Academy in competitia echipelor. Edwin Keleti si Botond Csomortani reprezinta al treilea echipaj care va concura cu tricolorul romanesc pe masina de concurs, cei doi sperand sa se intoarca cei mai bine clasati romani, dar vor avea de furca cu talentul ucrainian care a luat startul si in Sibiu Rally 2012, Vitality Pushkar sau cu rusul Artem Nazarov. In cadrul masinilor cu 2 Roti Motrice mentionam prezenta, in premiera intr-o competitie in afara Romaniei, a juniorului Napoca Rally Academy Florin Tincescu, care va lua startul alaturi de Iulian Nicolaescu pe Dacia Logan cu care concureaza din 2010 in CNR. Hannes Danzinger si maghiarul Zoltan Bessenyey pleaca favoriti in lupta pentru trofeul ERC 2WD, in timp ce mai vechea cunostinta a CNR-ului, Ekaterina Stratieva, va lua startul pe acelasi Citroen C2, de data aceasta alaturi de un copilot de sex feminin din Bulgaria.