Sezonul 2013 aduce o noutate majora in peisajul raliurilor din Romania, prin reintroducerea in calendar a Raliului Deltei, o etapa cu traditie care s-a desfasurat in anii 1980 pe probele de macadam de langa Tulcea. Prin ambitia si dorinta lui Mihai Tanase, organizatorul celei de-a treia etape a sezonului, raliurile revin in 2013 in Dobrogea, premizele fiind unele excelente la mai putin o luna de la startul competitiei. Cu o mediatizare puternica, cu probe interesante si atentie la detalii, Raliul Deltei sau Delta Rally, cum mai este numit, promite sa fie una din competitiile de top din Romania. Noi asteptam cu nerabdare startul si promitem sa fim prezenti la Tulcea in perioada 31 mai-1 iunie.
RallyMax:?Buna ziua si felicitari pentru munca depusa in organizarea celei de-a treia etape CNR 2013! De unde ideea de a readuce Raliul Deltei in Campionatul National de Raliuri?
Mihai Tanase:?Ideea a pornit de la un vis mai vechi. Tatal meu a facut parte din Comitetul de Organizare al Raliului Deltei (asa se numea pe atunci) din perioada de dinainte de 1989, iar eu am intrat astfel in contact cu acest sport inca de la 7-8 ani. Mi-am dorit foarte mult ca acest raliu sa revina ?acasa? si acum am reusit sa-mi indeplinesc visul.
RallyMax:?Care credeti ca va fi reactia localnicilor la vederea masinilor de concurs, tinand cont ca zona Dobrogei nu a avut parte de raliuri in ultimii 15-20 de ani?
Mihai Tanase:?Tulcenii sunt deja obisnuiti cu zgomotul unei masini de raliu pentru ca noi am tot lucrat la road-book si inevitabil am tot traversat Tulcea cu Loganul nostru 🙂 Sunt insa convins ca incepand cu 28-29 mai interesul va fi cu totul altul.
RallyMax:?Pentru prima oara in Romania, echipajele se vor putea inscrie la o proba de calificare. Cum credeti ca va fi primita de catre sportivi aceasta idee care provine din Campionatul Mondial si cel European de Raliuri?
Mihai Tanase:?Da asa este, Qualifying Stage-ul este pentru prima data prezent in Romania si fara indoiala ca va aduce un plus de interes pentru aceasta etapa. Inainte de a publica regulamentul pentru Qualifying Stage ne-am consultat si cu Federatia, dar mai ales cu sportivii care au salutat initiativa noastra. Este de inteles ca niciunul dintre prioritari nu vrea sa ia startul primul si toata lumea a fost de acord. Ramane sa vedem cum se materializeaza ea in saptamana raliului. Nu e un secret ca aceasta sesiune de calificari este inspirata din ERC, dar nu acolo ne uitam cand vrem sa vedem ceva frumos si bine organizat?
RallyMax:?Mediatizarea raliului este una foarte puternica. Ce isi propune Delta sa aduca nou in CNR?
Mihai Tanase:?In primul rand MULT ZAMBET pe fetele tuturor!!! Cred ca inversunarea si competitivitatea gresit inteleasa la noi au alungat veselia si bucuria de pe probele din Romania. Daca ma intrebai acum 1 an aveam alt raspuns, dar acum sunt convins ca asta imi doresc: lumea sa vina la Tulcea la sfarsitul lunii mai si sa se distreze de minune si nu ma refer doar la fani ci inclusiv la sportivi. Noi am incercat sa asezam acest eveniment intr-o forma fireasca atat pentru sportivi, cat si pentru fani.
RallyMax:?In anii ?80, Raliul Deltei era unul dintre etaloanele din campionatul de raliuri al Romaniei. Care sunt obiectivele/planurile pe viitorul indepartat pentru etapa dobrogeana?
Mihai Tanase:?70-80 de echipaje la start ?si cred ca am fost destul de explicit!!! 🙂
RallyMax:?Tinand cont ca lucrati cu echipa organizatorica de la Sibiu Rally, aveti planuri pentru introducerea Raliului Deltei intr-un calendar international?
Mihai Tanase:?In primul rand lucram cu Sorin si echipa sa pentru ca sunt cei mai buni organizatori de raliuri din Romania, iar eu sunt perfectionist prin definitie.?International???? Bineinteles!!! Daca timpul ne ajuta era de anul acesta, numai ca la noi lucrurile functioneaza un pic pe dos asa ca deocamdata incercam sa demonstram ca la Tulcea, organizatorii, partenerii, simpatizantii, fanii, etc. si-au dat mana pentru ca Delta Rally sa revina inca din primul an acolo de unde (fara voia noastra) a fost abandonat acum 20 de ani.