Echipajul Sebastian Gioarsa / Raluca Magdaa ia startul in Raliul Sibiului dupa prestatia foarte buna de la Cluj, unde a debutat in cadrul Cupei Suzuki 2013. Victoria in aceasta runda a Cupei Suzuki i-a plasat direct pe pozitia secunda in clasamentul general, la doar 2,4 puncte in spatele liderului actual.
Cei doi au fost primii care au luat startul in campionatul de anul acesta la volanul unui Suzuki Swift Sport pregatit pentru Cupa monomarca. Au concurat la etapele din Brasov si Timisoara/Lugoj, unde au acumulat puncte care conteaza in ierarhia Clasei 9. Si, cu toate ca nu s-au inscris si la etapa de macadam de la Tulcea, ocupa pozitia a patra a Clasei 9 dupa patru etape ale Campionatului National de Raliuri Dunlop 2013.
Anul trecut ai participat in cadrul Campionatului National de Raliuri cu o Dacia Logan. De ce ai ales Suzuki Swift Sport pentru anul acesta? A contat masina in sine? A contat sansa mai mare pentru o plasare pe podium, fata de Cupa Dacia?
Sebastian Gioarsa: Dupa doi ani de ?debut? am decis ca este momentul sa ma despart de Dacia Logan si sa trec la o alta masina. Am ales modelul Suzuki Swift Sport pregatit de Grupa N pentru participarea in aceeasi Clasa 9, unde am concurat si in ultimii doi ani, adica primii mei ani de curse. Cu siguranta – si asta s-a vazut deja la cele patru etape desfasurate – noua masina a reusit sa mai animeze Clasa 9 si, sper eu, o sa mai diminueze dominatia Loganelor. Ce pot sa spun acum cu siguranta, este ca am mare incredere in calitatile si comportamentul acestei masini, avand in vedere fiabilitatea modelului Swift anterior si bineinteles experienta producatorului in domeniul masinilor cu veleitati sportive. ? ??
Cat a contat factorul financiar in alegerea de a concura cu modelul Suzuki?
Sebastian Gioarsa:?Mi-am dorit o alta masina, de generatie noua si mai puternica. Am vrut o masina care sa se incadreze in specificatiile Grupei N si care, foarte important, sa nu presupuna bugete mult peste cele necesare participarii cu Dacia Logan (atat ca pret de achizitie cat si ca pret de exploatare). Normal ca mi-as fi dorit si un ?up-grade? de grupa, de exemplu o masina de Grupa A in configuratie R2. Dar,?din pacate, acest lucru nu a fost posibil cu bugetul actual. Un alt element important in alegerea facuta a fost si proiectul Cupa Suzuki, de care se tot vorbea inca de la inceputul campionatului, proiect care s-a si concretizat odata cu etapa de la Tulcea si care castiga din ce in ce mai multi simpatizanti.
Care este strategia pentru restul etapelor din sezonul 2013? Unde crezi ca te vei clasa la finalul anului?
Sebastian Gioarsa:?Din pacate, programul nu mi-a permis participarea la Delta Rally. Insa din start nu inclusesem in programul acestui sezon atat etapa de la Tulcea, cat si Raliul Bacaului. La Cluj am obtinut un rezultat bun, care a venit ca o confirmare a clasarilor bune si de la etapele anterioare de asfalt, Brasov si Timisoara/Lugoj. Avand in vedere ca in partea a doua a campionatului avem doar etape de macadam, suprafata noua pentru Suzuki, va urma o perioada scurta de acomodare. Iar pentru finalul de campionat imi doresc mult o pozitie pe podiumul Clasei 9. Bineinteles, aceeasi speranta este valabila si pentru Cupa Suzuki.
Raliul Sibiului este de notorietate pentru gradul de dificultate si pentru cat de neiertator este pentru masini. Insa ofera si sansa unui punctaj ridicat, avand Coeficient 2. Cum vei aborda aceasta etapa, fiind prima pe care o parcurgi pe macadam anul acesta, dar avand sanse clare pentru ocuparea primei pozitii in Cupa Suzuki?
Sebastian Gioarsa:?Din cate am inteles, organizatorul de la Sibiu a depus eforturi pentru refacerea probelor speciale, deci speram ca suprafata nu va mai fi atat de dura, pentru ca masinile sa nu sufere foarte mult. Luand in calcul importanta evenimentului (coeficient dublu) si faptul ca este prima noastra participare cu Suzuki pe macadam, o sa facem tot posibilul sa terminam raliul si, cu putin noroc, sa urcam pe podium.?