Prima zi in Raliul Finlandei l-a adus pe Thierry Neuville in postura de lider pe macadamul rapid din nord, dupa o lupta extraordinara pe cele sase speciale de astazi. Desi a fost cel mai rapid pe doar doua dintre probele zilei, Neuville, pilotul Qatar World Rally Team, a terminat primii 45 de kilometri din Finlnda cu doar 5.2 secunde in fata liderului din 2013, Sebastien Ogier.?
Desi lupta pe probe a inceput intre Ogier si colegul de la Volkswagen Latvala, speciala a doua a adus abandonul pentru cel de-al doilea dupa ce un bolovan a distrus supsensia masinii sale. Astfel, Ogier a redus ritmul si a abordat o strategie conservatoare, in timp ce JM Latvala a incercat sa continue pe urmatoarele doua speciale, declarand, intr-un final, abandon.
Neuville a inceput sa puna presine de pe a doua proba, reusind pe urmatoarele trei speciale sa se aproprie considerabil de lider si sa treaca in frunte, unde a ramas pana la finalul zilei. Dupa a cincea speciala, topul clasamentului general se schimba considerabil: Hirvonen cade pana pe cinci, lasand loc in fata lui Ostberg, Hanninen si Ogier. A sasea proba, o superspeciala in lungime de doar 2 kilometri, aduce noi schimbari in clasamentul general: Ogier trece pe locul secund, urmat de Ostberg, Hirvonen si Hanninen.
“A fost o zi buna, nu ne-am asumat riscuri si am pilotat inteligent” a spus Neuville incantat de performanta sa, aceea de a conduce in unul din cele mai populare raliuri. “Pe proba unde am gasit ploaie am redus ritmul, dar am fost totusi rapizi. Abia astept ziua de maine!”. Ogier este dornic sa ia startul maine, cand actiunea se muta pe probele clasice din Finlanda: lungi, rapide si cu multe saritori, spre deosebire de azi cand lungimea lor a fost mica. “Vineri incepe cu adevarat raliul. Ne vom distra maine!” a afirmat liderul WRC.
La doar 3.7 secunde in spatele lui Ogier, Ostberg s-a declarat multumit de ritm si de evolutia din prima zi, afirmand ca a facut doar o greseala: a ratat o intersectie pe a patra speciala a zilei. La inca 4.9 secunde, Hirvonen a avut de suferit pe a cincea speciala, cand, la start, a intampinat o ploaie care l-a incetinit. La primul start cu un model DS3 WRC, Kris Meeke se afla pe un impresionant loc sase, la mai putin de 4 secunde in spatele pilotului de uzina Hirvonen, avand parte si de o pana pe a doua speciala din prima zi.
In WRC2, Ketomaa a dominat cu 4 victorii din 6 posibile cu noul Fiesta R5, reusind si performanta de a fi al patrulea pe ultima speciala a zilei, fiind urmat de Robert Kubica la 24 de secunde si la inca 2 secunde de Elfyn Evans, pe un alt model R5. In cadrul WRC3 conduce Alastair Fisher cu un avans de aproape 10 secunde in fata irlandezului Keith Cronin.
Din pacate, Simone Tempestini a abandonat inaintea startului pe PS2 din motive tehnice, tanarul pilot Napoca Rally Academy luand startul in Finlanda alaturi de Dorin Pulpea pe un Fiesta R2 de clasa 6. Vestea buna este ca, dupa interventia mecanicilor, masina este pregatita de start in zilele urmatoare dupa regula SuperRally.
1. | 11 | T. NEUVILLE | M | 25:33.3 | 0.0 | 0.0 |
2. | 8 | S. OGIER | M | 25:38.5 | +5.2 | +5.2 |
3. | 4 | M. ?STBERG | M | 25:42.2 | +3.7 | +8.9 |
4. | 2 | M. HIRVONEN | M | 25:47.1 | +4.9 | +13.8 |
5. | 24 | J. H?NNINEN | 25:50.3 | +3.2 | +17.0 | |
6. | 10 | K. MEEKE | M | 25:50.8 | +0.5 | +17.5 |
7. | 5 | E. NOVIKOV | M | 25:54.2 | +3.4 | +20.9 |
8. | 9 | A. MIKKELSEN | 25:56.7 | +2.5 | +23.4 | |
9. | 3 | D. SORDO | M | 26:10.4 | +13.7 | +37.1 |
10. | 22 | J. NIKARA | 26:21.0 | +10.6 | +47.7 |