Dupa o prima zi impresionant de stransa, Raliul Finlandei a adus vineri o noua evolutie echilibrata a echipajelor pe probele de macadam rapid din preajma cartierului general Jyv?skyl?. Neuville pornea cu un avans de doar 5.2 secunde in fata liderului WRC 2013, Ogier. Inca de pe primii kilometri, balul a inceput: Ostberg trece in frunte, urmat la doar 0.8 secunde de francez, care il depaseste pe PS8, urmatoarea speciala, fiind cu doar 1 secunda mai rapid pe cei 13 kilometri. De aici, au mai urmat doua schimbari de lider, Ostberg preluand din nou stafeta pentru scurt timp, dar superioritatea lui Ogier si-a facut simtita prezenta din nou, francezul ocupand la finalul zilei secunde prima pozitie cu 38 de secunde avans.
Daca la inceputul zilei primii 8 piloti erau despartiti de doar 23 de secunde, cei aproape 150 de kilometri de proba au marit diferente dintre ei, primii 5 fiind acum intr-un interval de un minut si 10 secunde. Asa cum a promis, Seb 2.0 a fortat vineri si a reusit sa se distanteze si sa ia prima sansa la victoria in Finlanda, cu doar 130 de kilometri grupati in 8 speciale ramasi de desfasurat, una dintre ele fiind celebra?Ouninpohja, cunoscuta in lumea raliurilor pentru numarul mare de saritori extrem de spectaculoase.
“A fost o dupamasa perfecta. Sunt multumit de evolutia masinii, cum am fost capabili sa fortam si sa mentinem ritmul ridicat. Inca nu s-a terminat, mai este o zi lunga in fata noastra” a declarat liderul Ogier la finalul zilei secunde. Chiar daca a avut parte de o pana si s-a luptat cu Hirvonen pentru a treia pozitie, Neuville se afla inaintea ultimei zile de concurs pe locul secund, la doar 38 de secunde de lider. “In afara penei de cauciuc, a fost o zi foarte buna” a spus belgianul dupa desfasurarea celei de-a doua superspeciale. Locul trei este ocupat de Ostberg, care il urmeaza pe Neuville la mai putin de o secunda, in ciuda faptului ca a lovit o piatra si a pierdut aproximativ 45 de secunde: “Suntem inca in lupta! Am avut parte de o pana, dar aceste lucruri se pot inampla. Stim ca avem viteza necesara pentru a-l bate pe Thierry maine, asa ca asta vom face!”.
Locul patru, Hirvonen, se afla la putin peste un minut in spatele liderului si este primul care iese, cel putin teoretic, din lupta pentru victorie. Finlandezul a atins un banc si s-a rotit pe PS11, pierzand peste 20 de secunde si lovind doua roti si suspensia spate a DS3-ului sau. Desi a invins ultima oara in 2009, Mikko Hirvonen este optimist cu privire la ultima zi de concurs: “Planul meu e simplu: sa merg la maxim si sa-i ajung pe cei din fata”. La debutul pe un model DS3 WRC, Kris Meeke este pe locul 5 in clasamentul general, avand parte si de un eveniment: l-a ajuns din urma pe Novikov pe PS10, cel care a lovit Fordul Fiesta in busteni, dar care a reusit sa continue si sa incheie ziua pe locul 9! Jari-Matti Latvala a reluat cursa in regim SuperRally si este la peste 20 de minute in spatele echipajelor din frunte, fiind ultima masina WRC in clasament, in ciuda evolutii bune.
Simone Tempestini si Dorin Pulpea au revenit si ei in SuperRally, avand o evolutie constanta si ascendenta pe specialele din Finlanda, tanarul pilot Napoca Rally Academy declarandu-se multumit de acomodarea cu noua masina R2.
1. | 8 | S. OGIER | M | 1:38:34.7 | 0.0 | 0.0 |
2. | 11 | T. NEUVILLE | M | 1:39:12.8 | +38.1 | +38.1 |
3. | 4 | M. ?STBERG | M | 1:39:13.7 | +0.9 | +39.0 |
4. | 2 | M. HIRVONEN | M | 1:39:36.1 | +22.4 | +1:01.4 |
5. | 10 | K. MEEKE | M | 1:39:44.2 | +8.1 | +1:09.5 |
6. | 22 | J. NIKARA | 1:40:53.3 | +1:09.1 | +2:18.6 | |
7. | 3 | D. SORDO | M | 1:41:19.7 | +26.4 | +2:45.0 |
8. | 88 | J. KETOMAA | WRC2 | 1:44:48.6 | +3:28.9 | +6:13.9 |
9. | 5 | E. NOVIKOV | M | 1:45:13.2 | +24.6 | +6:38.5 |
10. | 9 | A. MIKKELSEN | 1:45:52.4 | +39.2 | +7:17.7 |