Desi a avut parte de probleme tehnice pe parcursul primelor 4 etape la care a luat startul in 2014, Vlad Miculici a schimbat masina de concurs si echipa tehnica la Raliul Iasului, reusind sa se acomodeze rapid cu Dacia Logan. In 2015, pilotul va continua pe aceeasi masina, alaturi de TTH Motorsport, iar obiectivele sale se concentreaza pe Cupa Dacia, acolo unde spera sa se impuna la finalul sezonului.
RallyMax: Salut Vlad! 2014 a fost un sezon cu multe schimbari pentru tine – ai inceput cu un copilot nou iar apoi, spre finalul sezonului, ai inlocuit Citroen-ul Saxo cu o Dacia Logan. Esti multumit de schimbarile efectuate?
Vlad Miculici: Salutare tuturor. Sezonul trecut a fost unul PLIN din toate punctele de vedere: copilot nou, evolutii mai bune si mai putin bune, cateva ?mici? accidente, dar si FOARTE multe probleme tehnice. Despre colaborarea cu Rares am mai vorbit, sunt mai mult decat multumit de alegerea facuta. Am discutat atunci amandoi, i-am spus planurile mele, am convenit ce era de convenit si…..iata-ne la startul celui de-al doilea sezon impreuna. Cu toata lipsa de experienta, pot sa spun ca s-a adaptat foarte rapid si treaba acum merge bine inspre foarte bine.
Am inceput sezonul 2014 destul de bine; la Brasov, cateva probleme de ambreiaj si cu rampa de faruri suplimentare ne-au privat de un rezultat bun, insa am avut un ritm destul de bun, care ne-a multumit si treaba arata bine in perspectiva luptei de la clasa 9. Apoi insa, fiecare cursa a venit cu probleme tehnice, iar dupa etapa de la Bacau m-am hotarat ca era vremea unei schimbari, sezonul fiind oricum deja compromis.
RallyMax: Desi ambele masini sunt inscrise in clasa 9, se stie ca exista o diferenta majora intre Saxo si Logan. Care a fost feeling-ul la primul contact cu Dacia?
Vlad Miculici: Am fost ?avertizat? de alti prieteni din campionat (care au facut aceeasi schimbare) ca voi avea un soc inca de la primii kilometri cu Dacia. Clar, primul lucru care-l observi este lipsa de putere a masinii (vreo 50-60 de cai in minus) si greutatea mult mai mare (aproximativ 100 de kg in plus). De-aici incolo insa incep treburile ?frumoase?: Dacia are o stabilitate mult mai buna (in special pe franare) si are o tinuta de drum mai buna pe viraje, ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca e mult mai usor de intretinut.
RallyMax: Subiectul alegerilor FRAS a tinut capul de afis saptamani la rand in intersezon. Nu e un secret pentru nimeni ca nu erai un foarte bun ?prieten? cu domnul Mazilu. Ce asteptari are pilotul Vlad Miculici de la noua conducere?
Vlad Miculici: Sa ne intelegem, nu am avut si n-o sa am niciodata nimic cu OMUL Ovidiu Mazilu. Nu ne cunoastem prea bine personal, este insa un om inteligent, cu scoala inalta, un fost (si viitor din cate am inteles) pilot ? astea sunt chestiuni pe care nu ai cum sa nu le apreciezi … deci nu am nimic personal cu dansul. Cu PRESEDINTELE federatiei Ovidiu Mazilu nu am fost de acord pentru ca au fost pana acum o gramada de ani pierduti sub conducerea dansului, ani multi in care nu s-a intamplat nimic deosebit. Eu sunt de parere ca atunci cand treaba nu merge, trebuie sa schimbi ceva! Simplu si logic! Schimbarea a venit; un pic cam tarziu, dar a venit.
Daca vreti un raspuns mai direct la intrebare, oricat ar face noua conducere o sa fie un progres! Eu sper insa sa nu se multumeasca cu atat, pentru ca au foarte mult de lucru. Oricum, indiferent de optiunea avuta in momentul alegerilor, trebuie sa-i sustinem si sa-i lasam sa lucreze. Asta nu inseamna insa ca trebuie sa asteptam la nesfarsit rezultatele; nu le va fi usor in ceea ce au de facut, insa se presupune ca stiau la ce se angajeaza in momentul in care si-au luat aceasta responsabilitate.
RallyMax: Pauza competitionala a fost mai lunga pentru tine, datorita absentei de la Harghita in 2014. Aduci noutati la startul sezonului 2015?
Vlad Miculici: Noutatea pe care sper sa o aducem in acest sezon este aducerea unor parteneri financiari mai puternici alaturi de noi , chiar daca nu de la prima etapa, iar pana in acest moment treaba arata destul de bine. Pe langa asta, avem o echipa profi alaturi de noi in acest sezon, TTH Motorsport. Cu Florin Crisan ne stim de foarte multa vreme, baietii lucreaza foarte bine, sunt convins ca vom avea o colaborare foarte buna. In al treilea rand, am hotarat aceasta schimbare de masina datorita fiabilitatii Loganului, deci o ?noutate? ar fi si faptul ca ne vom putea concentra mai mult asupra luptei sportive si mai putin asupra protejarii unei masini ?firave? ca in 2014.
RallyMax: Weekendul trecut ai efectuat o sesiune de teste alaturi de echipa tehnica TTH Motorsport. Am observat ca in dreapta ta a stat si ?profesorul? Daniel Ungur. Cum ti s-au parut sfaturile oferite de catre Danny?
Vlad Miculici: Dupa cum spuneam si mai sus, avem langa noi o echipa profesionista de service din partea celor de la TTH Motorsport si aceste teste pe care le-am efectuat fac si ele parte din colaborare despre care va vorbeam.
Cat despre Danny Ungur, nu cred ca mai are nevoie de vreo prezentare pentru nimeni din lumea motorsportului. Am decis in intersezon ca, daca vrem sa contam cu adevarat in lupta de sus din clasament, avem nevoie de ?scoli inalte? in ceea ce priveste pilotajul si dictarea, iar scoala lui Danny mi s-a parut cea mai potrivita alegere. Colaborarea noastra se va intinde pe parcursul intregului sezon si, sper eu, rezultatele se vor vedea destul de repede. De altfel, dupa doar cateva ture de teste cu Danny in dreapta am reusit sa observam cateva greseli pe care le faceam in materie de pilotaj si, desi am avut destul de putin timp acum, a fost indeajuns incat sa fiu foarte optimist in ceea ce priveste colaborarea noastra.
RallyMax: Dupa experienta de anul trecut, pe ce pui accent in noul sezon? Ce crezi ca este cel mai important in pregatirea unei etape?
Vlad Miculici: Colaborarea cu Danny Ungur va cuprinde si acest domeniu, de ?rally-coaching?, adica chestiuni conexe pilotajului, pregatirea masinii si in general a unei etape. Daca vreti sa va raspund acum, noi vom pune accent in acest sezon in principal pe partea strict sportiva. Atata timp cat bugetul va fi cel preconizat, vom putea sa ne concentram mai mult asupra acestui aspect.
Pregatirea unei etape este importanta in totalitatea ei. Daca ai o masina bine pregatita, dar nu esti pregatit fizic si financiar, n-ai facut mare lucru. Si invers la fel! Acesta e doar un exemplu. Pe masura ce voi mai descoperi din secretele lui Danny, o sa va spun mai multe si despre acest aspect 😀 .
RallyMax: Te-ai inscris la Cupa Dacia – ce parere ai de concurenta si cat de dificila crezi ca e o clasare pe podium? Iei in considerare si lupta la clasa 9?
Vlad Miculici: Nu e un secret faptul ca vrem cel putin un podium la Cupa Dacia, la fiecare etapa. Asta la nivel teoretic. Ce vom reusi practic, ramane de vazut!
Cert este ca vom schimba putin stilul de abordare a probelor fata de anul trecut; avem o masina pe care ne putem baza din punct de vedere tehnic si ne permitem astfel sa atacam din primii kilometri ai fiecarui raliu. N-am fost si nu voi fi niciodata adeptul asteptarii sau ?tatonarii?, ca sa folosim un termen fotbalistic. Din ce-am vazut pe lista de inscrieri de la Brasov, nu va fi insa usor deloc. Cel putin jumatate din cei inscrisi la cupa pot oricand intra pe podium, deci se anunta ceva frumos 😉 !
Avand in vedere schimbarile tehnice ale colegilor cu Suzuki, nu stiu daca avem foarte multe sanse pe asfalt la varful clasei 9, insa la macadam treburile s-ar putea sa se schimbe. Va fi destul de greu sa ?suplinim? o diferenta de vreo 50 de cai putere, insa cu siguranta vom incerca. Vom vedea ce vom reusi 😉 ! Pentru noi, tinta principala este victoria la Cupa Dacia la sfarsitul sezonului. Tot ceea ce vom obtine in plus va fi un bonus binevenit.
RallyMax: Doar o saptamana pana la prima etapa, Tess Rally 2015. Ce inseamna pentru tine aceasta etapa ?
Vlad Miculici: Ca spectator sau concurent, Brasovul a fost dintotdeauna etapa care o asteptam cel mai mult, impreuna cu cea ?de casa?, bineinteles. De pe margine sau din masina, Tess Rally reprezinta sfarsitul unei asteptari lungi dupa intersezon. Aceasta etapa are un ?aer aparte?, o atmosfera extraordinara in fiecare an, o afluenta mare de concurenti si de spectatori. Pe langa asta, probele de la Brasov, desi cunoscute de catre toata lumea, sunt printre cele mai frumoase din campionat; orice pasionat isi doreste sa piloteze macar o data pe Poiana, Babarunca, Cheia, Paraul Rece sau Rasnov.
Pentru mine, ca si pilot, este una din etapele cele mai dragi, aici mi-am facut debutul in aceasta lume extraordinara a raliurilor, deci intr-un fel, Brasovul pentru mine este sinonim cu indeplinirea unui vis din copilarie! Acest raliu are in traseul lui doua din probele mele preferate ?all-time?, Babarunca si Cheia. Imi place deasemenea si Paraul Rece, insa cele doua amintite mai devreme sunt top-of-the list! Anul trecut ne-am simtit bine la Brasov, speram sa fie la fel si acum si sa avem un rezultat care sa ne multumeasca.
RallyMax: Multumim! Cateva ganduri de final?
Vlad Miculici: Celor cei care vin sa ne vada la Brasov, le doresc sa vada un spectacol frumos; ii rog insa sa asculte indicatiile oficialilor, pentru ca (oricat ar fi de frumos si spectaculos), sportul cu motor ramane unul periculos pentru toti cei implicati. Respectati ceea ce va spun oficialii, de la primul concurent pana la ultimul; acesti oficiali sunt pusi acolo nu ca sa va interzica urmarirea probelor, ci pentru a va proteja. Va rog sa aveti in vedere faptul ca o masina scapata de sub control are o dinamica neprevazuta si violenta, iar efectele sunt dezastruoase pentru toata lumea !
In ceea ce ne priveste, in masura in care noua masinuta ne va permite, vom merge in acelasi stil ca in anii trecuti, cat se poate de ?in lateral? 😀 . Colegilor le urez sa nu aiba parte de probleme tehnice, distractie placuta si sa ne vedem cu bine sambata seara la sosire! Rallymax – va multumesc pentru amabilitate, felicitari pentru ceea ce faceti si succes in ceea ce va propuneti in 2015. Ne vedem la Brasov ! 😉
Foto 1: RallyZoom.ro
Foto 2: Stefan Dan