Danut Budai a debutat in Campionatul National de Slalom Paralel in 2010 pe un Ford Ka, fiind sustinut integral de catre familie. Hunedoreanul a incheiat campionatul de debut pe pozitia a treia in clasamentul juniorilor, in spatele mult mai experimentatilor Octavian Tirnovean si Florin Tincescu in timp ce in sezonul 2011 Danut a fost vicecampionul juniorilor campionatului ce se desfasoara pe pista de autocross de la Sibiu. Cu timpul juniorul a demonstrat ca se poate bate de la egal la egal chiar cu participantii de la alte clase, terminand la finalul etapelor de Slalom Paralel in top 10.
RallyMax:?Salut Danut! Felicitari pentru podiumurile consecutive obtinute la etapele de Slalom Paralel din acest sezon. Cum a decurs din punctul tau de vedere sezonul 2012 pana acum?
Danut Budai: Salut si multumesc. Din punctul meu de vedere sezonul nu a inceput si nu a decurs deloc cum vroiam eu. Prima etapa a adus in finala si ?prima mea iesire in decor?, mai precis la iesirea de sub pod am agatat podul cu roata avariind transmisia dreapta fata.?A doua etapa a fost ok pana in finala unde am gresit (am ratat o schimbare de viteza si am pierdut finala), iar a treia etapa a fost din nou bine pana in finala unde sa repetat isprava (am abordat gresit mai multe viraje). Deci in concluzie pot spune ca pana in momentul acesta nu sunt deloc multumit de mine.
RallyMax:?Concurezi de la debut pe un Ford Ka preparat de catre tine si tatal tau, Lucian Budai. Da-ne cateva detalii despre materialul de concurs.
Danut Budai:?Masina a fos preparata 100% de noi. Din anul 2010, de la debut, a suferit multe modificari. Masina la baza este Ford Ka dar multe componente au fost schimbate cu altele mai performante. Motorul este de Ford Puma 1.4L 16v. Unul din cele mai performante lucruri de pe masina este suspensia Proflex EVO1 de care pot spune ca suntem foarte multumiti. Pregatirea masinii are la baza experienta competitionala a tatalui meu.
RallyMax:?Care iti sunt obiectivele pentru acest sezon de CNSP atat in clasamentul juniorilor cat si la open?
Danut Budai:?Cel mai important obiectiv este de a lua titlul de campion national la juniori dupa aceea fiind clasarea cat mai sus in clasamentul open iar nu in ultimul rand, este sa adun cati mai multi kilometri parcursi in ritm de cursa.
RallyMax:?Din unele informatii am inteles ca iti propui sa participi la Raliul Aradului in luna august. Cu ce masina vei concura si cine iti va fi copilot? Ce iti propui la acest raliu care face parte din calendarul CNR?
Danut Budai:?Da, de la inceputul anului ne-am propus sa participam la cateva raliuri in CNR, in functie de bugetul pe care il avem la dispozitie. In momentul de fata participarea la Raliul Aradului in luna august este mai mult ca sigura. Masina cu care voi concura este masina cu care concurez la ora actuala. In dreapta probabil cum toata lumea s-a obisnuit il voi avea pe tatal meu Lucian Budai de la care am invatat multe, invat si voi mai avea de invatat pe viitor.?La acest raliu imi propun in primul rand sa ajung la finish iar dupa aceea un rezultat cat mai sus.
RallyMax:?Cum iti pregatesti o etapa de Slalom Paralel??
Danut Budai:?Masina dupa fiecare etapa de Slalom Paralel este verificata de noi, pot spune aproape in totalitate.Teoretic ar trebui sa fac intre etape cateva zeci sau sute de kilometri de antrenament dar din pacate kilometri in regim de antrenament sunt egali cu zero. Pentru mine este un mare handicap acest lucru, neavand un traseu sau un drum pe care sa pot sa ma antrenez. Singurul antrenament este cel fizic pe care il fac cel putin o ora pe zi.
RallyMax:?Cum iti vezi viitorul in raliuri? Ce iti doresti de la acest sport?
Danut Budai:?Dupa cum se stie, poti sa iti vezi un viitor indelungat in acest sport, dar fara sponsori nu ai cum sa realizezi asa ceva. Da, sper sa ajung cat se poate de sus in clasamente. Sper ca evolutia mea sa fie una ascendenta in CNR, iar dupa aceea poate IRC si de ce nu ?WRC! Ca cei care m-au ajutat sa fie mandri de mine. Acest sport in Romania nu este mediatizat, mai bine dam fotbal non-stop ca nu conteaza ca poate oamenii s-ar uita si la altceva.
RallyMax:?Dupa doi ani in cadrul CNSP, ce ai schimba in organizarea acestui campionat?
Danut Budai:?Dupa doi ani si jumatate in cadrul CNSP am observat multe lucruri, unele bune, unele rele. Pentru a avea toti sanse egale as cauta investitori care sa construiasca si in alte locuri circuite de slalom. Sa avem minim trei locuri in tara unde sa se poata desfasura competitia. Si poate ca as incerca sa ?oblig? organizatorul sa achizitioneze pe ziua de concurs o cisterna cu apa.
RallyMax:?Multumim! In final, ai cuvantul!?
Danut Budai: Eu vreau sa va multumesc voua, RallyMax, pentru acest interviu si pentru faptul ca promovati CNSP.?Vreau sa multumesc parintilor fara de care nu as fi avut nici o legatura cu acest sport frumos, prietenilor pentru ca sunt alaturi de mine si ma ajuta cat pot si sponsorilor: Manufactura Corvina, Meridian Metal, Arta Deva si Rallymax pentru poze.