Prima zi a Raliului Aradului a propus, la fel ca in 2011, o singura proba speciala: superspeciala de 2.8 kilometri lungime desfasurata pe circuitul de karting de la marginea Aradului, cu doua masini ce evolueaza in paralel pe traseul mixt asfalt-macadam. Norbert Herczig s-a impus in clasamentul general al raliului cu un timp de 2:31.2, fiind mai rapid cu 1,4 secunde fata de Turan Frigyes. David Botka a incheiat podiumul provizoriu al raliului cu 2:32.7, la 1,5 secunde in spatele liderului, in timp ce primul reprezentant al CNR, Francois Delecour, a terminat speciala in acelasi timp cu Gergo Szabo: 2:33.5. Top 10 al primei speciale a fost completat de catre Marco Tempestini cu timpul de 2:38.7 urmat de Bogdan Marisca cu 2:40.00, Daniel Ungur ? 2:41.4, Valentin Porcisteanu ? 2:43.3, Simone Tempestini ? 2:42.5, Dan Girtofan ? 2:42.8 si Rares Tomita ? 2:42.9.
Cele mai multe aplauze si aprecieri ale publicului destul de numeros le-au primit participantii maghiari care au evoluat pe Lada, dar si pilotii de top din ambele campionate, in special modelele S2000 care au fost printre singurele care s-au ridicat in aer pe o saritoare artificiala improvizata de catre organizator.