Cu peste 115 kilometri de proba speciala programati initial, Covasna Winter Rally 2013 s-a anuntat inca de la inceput un raliu de zile mari, cu peste 65 de inscrisi initial, printre care nume mari ca Marco si Simone Tempestini, Gergo Szabo, Rares Tomita, Davide Catania sau Sebastian Barbu. Lipsa unui strat consistent de zapada a fortat organizatorul sa anuleze trecerile pe “Barcani”, proba devenind astfel una de legatura, iar lungimea totala de probe speciala fiind scazuta la 94 de kilometri.
Ziua a debutat cu unele probleme de organizare care au oprit temporar PS1, fapt care a cauzat o intarziere cu aproximativ 30 de minute a probelor ce au urmat. Cu o medie de 93 de km/h, campionul CNR din 2009 si 2010 a reusit sa se impuna pe PS1 “Comandau” cu aproape 3 secunde in fata brasoveanului Manu Mihalache. Marco Tempestini si Daniel Fischer il urmeaza pe maghiar, in timp ce juniorii CNR Rares Tomita si Simone Tempestini termina in top6 cu timpi care ameninta pozitiile fruntase. PS2 aduce o schimbare a liderului, dupa ce Mihalache castiga cu peste 10 secunde in fata lui Szabo si 12 in fata lui Tomita. Marco Tempestini are probleme cu diferentialul si pierde peste 1 minut pe proba, la finalul careia a declarat abandon.
A doua bucla il aduce din nou pe Gergo Szabo in postura de lider provizoriu, fiind urmat de catre Rares Tomita si Manu Mihalache, cei trei anuntand o lupta interesanta pana la final, fiind separati de cateva secunde si aflandu-se la o distanta mare in fata urmaritorilor. A doua trecere pe “Comandau” inseamna sfarsitul raliului pentru clujeanul Florin Crisan, ce se adauga unei liste de abandonuri care urma sa se mareasca odata cu parcurgerea kilometrilor. Pe PS5 lupta la varf se da intre aceleasi trei echipaje, ordinea de aceasta data fiind Szabo, Mihalache si Tomita, urmand ca PS7 sa fie proba decisiva pentru Rares, care intampina probleme la transmisie, cutia de viteze a Mitsubishi-ului EVO 9 refuzand sa intre in treapta a treia. Tanarul sibian pierde peste 20 de secunde pe ultima trecere pe “Comandau”, declarand abandon la finalul probei pentru a evita daune suplimentare.
Datorita intarzierii de pe PS1, a doua jumatate a concurentilor de pe lista de start ar fi fost obligati sa ia startul pe PS8 in conditii de lumina scazuta, fapt care a starnit discutii intre concurenti si organizatori inaintea ultimei probe speciale, pe motivul lipsei farurilor suplimentare la majoritatea participantilor. In final s-a luat decizia anularii trecerii si astfel raliul s-a incheiat prematur, cu doar 5 probe speciale desfasurate la finalul zilei, avandu-l castigator, cu o medie de 93 de km/h, pe Gergo Szabo. Manu Mihalache l-a urmat, in timp ce Daniel Fischer a profitat de abandonul lui Rares Tomita pentru a obtine bronzul. Pozitia a patra a fost ocupata de Michele Piccolotto iar a cincea de Simone Tempestini, la primul raliu in Romania alaturi de Sergiu Itu, iar Andrea Smiderle, Miklos Maricsek, Adrian Ionescu, Luciano Cobbe si Csaba Pahi au completat topul 10 la Covasna Winter Rally 2013.
Miklos Maricsek a incheiat primul la clasa 11, Alex Mirea a castigat clasa 9 in fata covasneanului Csongo Szabo si a lui Florin Tincescu care a suferit un incident soldat cu daune dupa o rasturnare. Clasa 12 este adjudecata de Barna Bedo pe un BMW 325, Ioan Alexandru Zarug s-a clasat pe locul secund iar Lorant Szocs pe ultima pozitie a podiumului. Costi Stratnic cu o planetara rupta, Sebi Barbu dintr-un motiv stupid, Istvan Soos sau Liviu Savu au fost nume care s-au inscris pana la finalul zilei pe lista abandonurilor.
Prezenta fanilor pe probele speciale a fost numeroasa inca de la primele ore ale diminetii, veniti pentru a vedea la lucru o parte din echipajele participante in CNR la o duminica piperata cu miros de benzina si imagini cu masini derapand. In ciuda stratului mic de zapada de pe “Comandau”, care pana la final s-a transformat in macadam, spectacolul a fost impresionant, in special la masinile din topul clasamentului sau la cele cu tractiune spate.
Galeria foto de la Covasna Winter Rally -> AICI
Clasamentul final -> AICI