Dupa ce am aflat de la Sebastian Gioarsa despre proiectul Suzuki si dupa ce am asistat la testele efectuate weekend-ul trecut la Sibiu pe macadam, am incercat sa aflam mai multe despre acest proiect si nu numai de la initiatorul lui, Florin Crisan.
RallyMax: Salut! Dupa un sezon 2012 in care ati incheiat pe podium la clasa 11, ce noutati ne poti dezvalui pentru 2013 in cazul echipajului Florin Crisan/Mircea Onofrei?
Florin Crisan: In primul rand salutari sportive echipei Rallymax!?Dupa un 2012 plin de evenimente, vreau sa cred ca pregatim un 2013 la aceeasi clasa si cu acelasi automobil de concurs mult superior. Obiectivul este sa merg atat cat pot de tare daca tine materialul (vom trai si vom vedea). Schimbari in componenta echipajului nu exista, in dreapta va fi tot Mircea Onofrei.
RallyMax: Intr-un interviu anterior pe RallyMax am aflat de la Sebastian Gioarsa ca Turbotehnics a inceput un proiect de dezvoltare a unor Suzuki de grupa 9. Da-ne mai multe detalii despre aceasta initiativa.
Florin Crisan: Intr-adevar, divizia TTH MOTORSPORT din cadrul companiei a inceput acest proiect, ideea de baza fiind un salt mai usor (financiar) in ierarhia automobilelor de competitie performate, dar incercand sa mentinem costurile rezonabile.?Totusi proiectul a inceput destul de tarziu nefiind clar daca la noi se poate obtine derogare pentru Clasa 9 ca si in alte tari – Italia, Austria, Anglia etc. (doar anul acesta apare omologarea FIA).
Cu toate acestea am gasit pot sa spun un foarte mare interes in participarea la constructia masinii a mai multor parteneri externi de renume dar si interni (Bucur Tuning, Suzuki Romania), toti intelegand ca este o treaba destul de grea neavand o fisa de omologare FIA.?
Sebastian Gioarsa s-a alaturat acestui proiect de la inceput (regasind in acest proiect ceea ce cauta la o masina de competitie) si pe aceasta cale tin sa ii multumesc pentru increderea acordata si sper sa nu il dezamagim.?
Rolul nostru in aceasta campanie de dezvoltare se termina aici, proiectul urmand a se derula in continuare de catre SUZUKI ROMANIA, de la care am gasit tot sprijinul necesar derularii proiectului. Chiar vom avea si o cupa monomarca cu aceasta masina (din cate am inteles de la Suzuki Romania cu premii substantiale banesti si chiar mai mult).
RallyMax: De ce Suzuki? Care sunt avantajele, dar si dezavantajele acestui model?
Florin Crisan: De ce Suzuki? Masina a demonstrat performanta si fiabilitate in alte campionate de-a lungul timpului, atunci de ce nu ar fi asa si la noi.
Avantaje: compacta, motorizare de ultima generatie, stabila, usoara(945 kg), beneficiaza de o caroserie rigidizata, piese de schimb ieftine.?
Dezavantaje: proiectarea suspensiei spate a cam pus la incercare o armata intreaga de oameni de profil, altele le descoperim pe parcurs sau mai bine spus dupa 2-3 etape de raliu.
RallyMax: Cum evolueaza lucrarile la masini?
Florin Crisan:?Tot ce pot sa spun acum este ca dupa ?primele teste cu masina, in 24.02.2013 la Sibiu pe macadam, pilotii care au testat (Vlad Cosma, Sebastian Gioarsa, Sebastian Barbu) au remarcat unanim un comportament excelent al masinii si un confort? extrem de bun la pilotat cu noile suspensii pe 3 cai. Suportul producatorilor suspensiei (si ei prezenti la test) a fost de mare ajutor in gasirea unui set-up corect al masinii. Urmeaza testele de ?asfalt.
Doua dintre masini sunt in proportie de 90% gata de start, urmand celelalte pina la primul start competitional.?Mai multe dupa.
RallyMax: In 2012 ai fost printre membrii fondatori ai SRC Rally Team. Isi va continua echipa existenta si in 2013? Daca da, in ce formula?
Florin Crisan: Ideea de baza pentru SRC Rally Team a fost sa incercam lucruri in comun si sa incercam acest spirit de echipa, fara sa avem pretentii. Echipa exista si cred ca va exista in continuare. Daca unele proiecte de afara ar fi fost in stand-by, probabil am fi incercat ceva deosebit. In acest moment nu pot sa comunic oficial formula, totul fiind legat de acoperirea bugetului.
RallyMax:?Ce parere ai de introducerea unor etape noi in CNR? Esti pro sau contra programului propus de federatie? La cate etape vei lua startul?
Florin Crisan: Cred cu tarie faptul ca 8 etape ar fi fost suficiente pentru campionatul nostru. Contextul economic care persista nu permite bugete pe masura, de altfel cred ca sunt pe aceeasi lungime de unda cu multi sportivi. Cred ca la Bacau am sa fac o pauza.