Cu un loc 2 in cadrul Cupei Dacia la Raliul Iasului si o clasare pe podium la Santa Rally Show, Radu Madalin Arhire a revenit in CNR pe o Dacia Logan, reusind sa atraga privirile asupra evolutiilor sale. Pentru 2013, Radu schimba copilotul si spera sa obtina o clasare pe podiumul Cupei Dacia la finalul celor 9 etape programate.
RallyMax:?Buna! Sezonul 2013 aduce pentru dumneavoastra o noutate: un nou copilot, in persoana clujencei Alina Bianca Pop. Cum credeti ca vor decurge lucrurile intre voi?
Radu-Madalin Arhire: Salutari Rallymax si va multumesc pentru interesul manifestat pentru mine, prin aceste intrebari. Da, pentru anul competitional 2013 incep o noua colaborare cu Alina Bianca Pop. Dupa mai mult de doua sezoane in care am participat alaturi de bunul meu prieten Robert Fus, am decis sa continui intr-o alta formula. In sezonul 2012, Robert a facut eforturi personale si profesionale pentru a-si face timp sa participe alaturi de mine in CNRD si stiu ca i-a fost greu si pentru loialitatea lui ii multumesc in mod deosebit. Despre colaborarea cu Alina, nu pot sa va spun foarte multe pentru ca inca nu ne cunoastem foarte bine, insa atitudinea ei fata de raliuri, recomandarile pe care le are si experienta dobandita in cadrul Cupei Dacia ma fac sa cred ca o sa fie o relatie benefica pentru amandoi.
RallyMax: Unele zvonuri afirmau ca luati in calcul varianta schimbarii masinii de concurs. Despre ce masina este vorba si de ce ati ramas in continuare pe Dacia Logan?
Radu-Madalin Arhire:?In ultimele patru luni am gandit un proiect ce se baza pe o colaborare cu Napoca Rally Team, proiect ce presupunea participarea in sezonul 2013 cu un Citroen C2R2 Max. Cei de la Napoca au facut o treaba extraordinara si au pregatit tot ce era necesar pentru ca acest proiect sa functioneze din punct de vedere tehnic si logistic. Din nefericire, saptamana trecuta, un partener care dorea aceasta masina si asigura sustinerea financiara necesara participarii acesteia in CNRD 2013, s-a retras, pentru moment. In aceste conditii, tot acest proiect, in ciuda muncii depuse de cei de la Napoca, s-a oprit pentru moment. Prin urmare, eu o sa incep sezonul 2013 prin a participa in cadrul Cupei Dacia ca si anul trecut.
RallyMax:?Cum ati caracteriza sezonul 2012 din punct de vedere al performantei pe probele speciale si a evolutiei?
Radu-Madalin Arhire:?Anul 2012 a fost anul in care am revenit in campionat dupa o pauza de 6 ani. Efectele acestei pauze le-am resimtit in prima jumatate a sezonului, insa in a doua parte a fost mult mai bine dar am avut si ghinion la Sibiu si Arad csnd am ratat podiumul la Cupa Dacia, pentru citeva secunde. Am terminat sezonul cu locul 2 la Iasi si locul 3 la Rally Show Sibiu. Tragand linie pentru 2012, a fost un an foarte bun pentru mine, deoarece am revenit in Campionat, am punctat in Clasamentul General la Sibiu, cand am terminat pe locul 10, si am avut un parcurs bun pe finalul sezonului.
RallyMax:?Care va sunt obiectivele in 2013? Veti lua startul la fiecare etapa programata?
Radu-Madalin Arhire:?Pentru anul 2013, in acest moment stiu ca particip la toate etapele programate, deasemenea stiu ca pot participa cu Dacia Logan tot sezonul, dar este posibil sa se reactiveze proiectul initial in a doua parte a sezonului. Atunci insa o sa conteze si situatia noastra in clasament, daca suntem in lupta pentru ceva in acel moment. Ca si obiectiv, pentru anul 2013, eu imi doresc o clasare in primele 3 locuri la Cupa Dacia.
RallyMax:?Considerati benefic programul cu 9 etape propus de catre FRAS? Care credeti ca sunt avantajele, dar si dezavantajele acestui format?
Radu-Madalin Arhire: Eu sunt un pilot amator care merge de placere. Ma bucur ca sunt 9 etape si imi doresc sa fie cat mai multe pentru a face cit mai multi kilometri de proba speciala. Avantajele unui astfel de format se regasesc in cresterea vitezei pe probele speciale a pilotilor romani. Am vazut in ultimii ani ca pilotii nostri de top sunt mai lenti decat cei din alte tari, care vin cu masini egale comparativ, daca nu cu masini chiar mai slabe decat cele din campionatul nostru. Eu cred ca aceste diferente provin si din lipsa de kilometri de proba speciala. In Romania, pe langa etapele de Campionat National, nu mai ai posibilitatea de a participa in alte competitii, spre deosebire de tari ca Franta, Finlanda, Italia, UK, unde sunt rally-uri regionale in fiecare weekend. La noi, se fac teste inainte de etapa de campionat, asa ca daca avem etape putine, facem kilometri putini, daca creste numarul de etape o sa creasca si numarul de kilometri de teste si de proba speciala intr-un an. Dezavantajul unui numar mare de etape este evident si este dat de bugetele insuficiente de care beneficiaza pilotii romani. Eu insa sunt de parere ca decat sa mergi incet si putin cu o masina ?tare?, mai bine mergi mult si tare cu o masina mai ?slaba?, pana la urma spectacolul aduce interesul pentru acest sport, iar spectacolul il fac cei ce merg tare indiferent cu ce merg.
RallyMax:?Ce parere aveti de introducerea a doua noi raliuri in calendar: Raliul Deltei si Raliul Harghitei. Ati mai concurat pe probele speciale din aceste zone?
Radu-Madalin Arhire: Raliurile noi pun presiune pe raliurile traditionale si obliga organizatorii sa ridice stacheta calitatii raliului din toate punctele de vedere. Un raliu nou este o provocare interesanta pentru piloti, dar nu beneficiaza mereu de un interes pe plan local. Acest interes local se cultiva in timp.
Despre raliul Deltei nu va pot spune nimic, pentru ca nu stiu, insa despre Raliul Harghita, pot sa va spun ca este un raliu superb. Am concurat acolo de 4 ori, in 2001 am castigat acolo Cupa Ford Ka, ultima data am participat in 2005, cand am terminat pe locul 2 la cupa Ford Fiesta. Probele sunt extraordinare si cu multi spectatori si sunt foarte incantat de faptul ca anul acesta am posibilitatea sa concurez din nou acolo.
In incheiere va doresc succes si un an competitional 2013 foarte disputant si spectaculos.