Dupa primele doua etape ce s-au desfasurat in conditii de iarna, actiunea din WRC se muta in runda a treia pe traseele prafuite din Mexic, prima din cele 6 etape consecutive ce se vor desfasura pe macadam. Desi formatul raliului a suferit modificari fata de anii trecuti, etapa de pe continentul american va fi caracterizata in continuare de probe speciale dure, macadam cu multi bolovani, temperaturi ridicate si altitudini mari.
Cu centrul in orasul Leon, Rally Guanajuato Mexic va debuta joi, 7 martie, cu o spectaculoasa ceremonie de start ce va avea loc in orasul – centru UNESCO – Guanajuato. In fiecare an mii de spectatori participa la festivitatea de deschidere ce e urmata de o superspeciala desfasurata pe noapte pe strazile inguste ale orasului.
Vineri, sambata si duminica, gazda probelor speciale vor fi muntii din jurul orasului Leon, cu privelisti extraordinare ce combina varfuri de munte si vai deschise cu drumuri largi. Echipajele vor avea de suferit datorita altitudinii de peste 2600 de metri, iar motoarele masinilor pot scadea cu pana la 30% in putere. Cu probe in lungime de 30, 42 si chiar 54 de kilometri lungime, suprafata nisipoasa presarata cu bolovani a Mexico Rally va pune la incercare atat fizic cat si psihic pilotii.
Pentru a sarbatori a zecea prezenta a etapei din Mexic in WRC, organizatorii au decis sa aduca cateva noutati programului: pentru inceput au fost adaugate doua probe speciale noi. Prima, in lungime de 2.16 kilometri, va fi un sprint prin Parcul Bicentennial din Guanajuato si va avea loc joi noaptea, in timp ce a doua proba nou-introdusa, numita intr-un mod putin amuzant “El Chocolate”, va avea peste 30 de kilometri lungime. Pe langa intorducerea de noi probe, organizatorii au redus distanta totala a raliului, desi cei aproape 400 de kilometri de proba speciala se mentin in continuare.
Dar cine va fi invingator in etapa de pe continentul american? Pentru prima oara dupa mult timp, putem fi siguri ca Sebastien Loeb nu va invinge, deoarece francezul, ce a invins in Mexic la ultimele 6 prezente, nu a ales etapa in programul sau redus de 4 raliuri pentru 2013. In lipsa campionului mondial, primul pe lista favoritilor este colegul de echipa Mikko Hirvonen, dupa ce finlandezul s-a clasat in ultimele doua editii ale Mexico Rally pe pozitia secunda, in spatele lui Loeb. “Ma simt foarte bine si abia astept sa arat lumii ca pot castiga!“ a declarat Mikko entuziasmat. Sebastien Ogier, pilotul Volkswagen ce a invins in etapa precedenta WRC, Raliul Suediei, va fi principalul adversar al lui Mikko in lupta pentru prima pozitie. Dupa ce a castigat in cadrul Junior WRC la debutul in WRC in 2008, a urcat pe a treia pozitie in 2012 cu un Citroen C4 si a reusit pozitia a opta cu o Skoda Fabia S2000 anul trecut, Ogier are sarcina sa dovedeasca faptul ca Polo R este rapid si pe macadam, dupa ce constructorul german a fost singurul care a efectuat in 2012 teste in Mexic.
Inca in cautarea primei victorii intr-o etapa WRC, Dani Sordo va lua al 100lea start in Campionatul Mondial cu dorinta de a obtine un rezultat cat mai bun, in timp ce al doilea pilot VW, Jari-Matti Latvala va continua acomodarea cu Polo R. Dupa ce a incheiat pe a 5a, respectiv a patra pozitie in editiile anterioare, Mads Ostberg tinteste un podium in Mexic, in timp ce Evgeny Novikov se bazeaza pe experienta copilotului Ilka Minor, care a castigat alaturi de Manfred Stohl etapa mexicana in 2009, cand raliul nu a facut parte din programul WRC. In absenta lui Khalid Al Qassimi, Citroen-ul DS3 al echipei Abu Dhabi Citroen Total WRT va fi pilotat de catre Christ Atkinson, fostul pilot de uzina Subaru.
Lista de inscrieri poate fi gasita?AICI.