Pentru Bogdan Marisca si Sebastian Itu, participarea in Turul Corsicii a fost prima iesire intr-un raliu in afara tarii, la aproximativ 9 ani de la ultima prezenta din Austria, de la Waldviertel Rally. Echipajul Napoca Rally Academy a reusit, cu o masina inferioara rivalilor, sa se claseze pe a saptea pozitie in clasamentul Production Cup, o adevarata performanta daca luam in considerare gabaritul masinii si problemele avute de cei doi cu franele care se supraincalzeau constant sau cu spargerea unui diferential inaintea ultimei speciale.
RallyMax: Salut Bogdan! Bine ai venit inapoi in tara, dupa un raliu extrem de complex si dificil. Care e povestea Turului Corsicii 2013 din punctul de vedere al echipajului Marisca/Itu?
Bogdan Marisca: Am plecat in Corsica cu obiectivul principal de a strange puncte pentru NRA. Dar pentru aceasta, prima conditie era sa terminam cursa! Iar in rest sa ne bucuram de fiecare proba speciala si kilometru parcurs! Ceea ce am si facut 🙂 Am incercat sa menajam masina cat am putut, am incercat sa mergem mai repede pe anumite probe speciale, si am incercat sa nu ne asumam riscuri prea mari… A fost o experienta extraordinara.
RallyMax: Stim ca probele din Corsica sunt unice in lume, cunoscute pentru succesiunea parca infinita de viraje. Cat de dificila a fost adaptarea pe traseele inguste, tinand cont ca EVO 9 este o masina cu un gabarit destul de mare? 🙂
Bogdan Marisca: Clar, Mitsu a fost cea mai nepotrivita masina de la start pentru acel gen de trasee! Am avut locuri unde clar am avut senzatia ca nu incapem, in mod special pe anumite poduri unde permanent asteptam sa atingem o roata sau alta… Din fericire, cumva am gestionat povestea si ne-am intors cu masina neatinsa… 🙂
RallyMax: Daca ar fi sa compari Turul Corsicii cu un raliu din Romania sau sa gasesti probe asemanatoare, care ar fi acestea?
Bogdan Marisca: Cea mai apropiata proba din Romania ar fi urcarea pe Vidraru, dar scara 1 la 2 adica mai ingusta si de 2 ori mai virajata? 🙂 Poate ar mai fi Caprioara de la Deva, dar in Corsica e mai virajat… In rest nu mai avem nimic comparabil… Si nici ei cu noi… 🙂
RallyMax: Napoca Rally Academy si-a indeplinit obiectivul propus la plecarea pe insula din Marea Mediterana, acela de a castiga intrecerea echipelor Production Cup. Cu un avans de 51 de puncte, care crezi ca sunt acum, realist vorbind, sansele ca NRA sa se claseze in topul clasamentului si la finalul sezonului 2013?
Bogdan Marisca: Pana la finalul sezonului mai sunt multe etape. Acesta este obiectivul nostru si sper sa il si atingem.
RallyMax: Urmeaza Raliul Deltei, prima etapa de macadam a sezonului CNR 2013. Ati facut teste cu masina pe aceasta suprafata? Cu ce sansa crezi ca plecati, tinand cont ca probele sunt noi pentru toti participantii?
Bogdan Marisca: Din pacate, din cauza programului, nu am avut timp sa facem teste pe macadam! Practic de la Sibiu Rally Show, anul trecut, nu am mai mers pe macadam… Sper sa o facem inainte de Delta, cu atat mai mult cu cat vom schimba suspensia de macadam si n-ar fi rau sa o setam inainte? Cat despre sanse, cred ca exact ca la alte raliuri avem sansa noastra pentru un loc bun, dar nu va fi deloc usor, aceeasi 7-8 piloti vor fi in lupta pentru primele locuri. Noi nu ne-am miscat rau pe trasee noi si sper ca va fi ok si in cazul acesta?
RallyMax: Multumim si multa bafta la Delta Rally!
Bogdan Marisca: Doamne ajuta! Bafta sa avem cu totii!